הזמן להתחיל להתכונן להיריון הוא אתמול

מתכננת היריון? הכיני את גופך שלושה חודשים מראש

נשים רבות מגיעות לגינקולוגית רק לאחר שגילו שהן בהיריון. ד"ר רונית אלמוג מסבירה מדוע איך ביקור מקדים יעזור לך להתכונן טוב יותר לתקופה החשובה

פורסם:
נשים רבות מגיעות לגינקולוגית רק לאחר שגילו שהן בהיריון, אבל ההמלצה לכל אישה שמתכננת היריון היא להגיע לפני, כדי להכין את גופה לקראת המשימה החשובה. יש לכך ארבע סיבות עיקריות:
שלושה חודשים לפני הכניסה להיריון הם תקופה מצוינת לרדת במשקל (אם יש משקל עודף), שכן משקל עודף עלול להשפיע על הפריון וגם על ההיריון עצמו (סיכון מוגבר לסוכרת הריונית, רעלת היריון, עלייה בסיכוי לעוברים גדולים ולניתוח קיסרי).
בפגישת טרום ההיריון תעבור הגינקולוגית על ההיסטוריה הרפואית ועל מחלות הרקע ותאזן את המצב הבריאותי כדי להיטיב עם ההיריון. למשל, תת פעילות של בלוטת התריס - מצב שכיח יחסית בקרב נשים - עלול להשפיע על התפתחות מוח העובר, ואיזון הבלוטה חשוב מאוד טרם ההיריון. נוסף על כך, אם ערכי הסוכר גבוהים, חשוב מאוד לאזנם טרם הכניסה להיריון. לפי בדיקות הדם יהיה אפשר להעריך את המצב החיסוני של האישה - אם יימצא שהיא אינה מחוסנת נגד אדמת, למשל, ניתן יהיה להשלים את החיסון לפני ההיריון. כמו כן היא (ובן זוגה) יופנו לביצוע בדיקות גנטיות.
בביקור טרום היריון תינתן לאישה המלצה לנטילת ויטמינים ותוספי תזונה מתאימים, כגון חומצה פולית, יוד, ויטמין D ועוד. נשים הנוטלות תרופות בגין מחלות רקע, יוכלו להתייעץ טרם ההיריון עם מרכזים טרטולוגיים (למניעת מומים בעובר) בשאלה אם יש צורך להחליף את התרופות.
ההליך להכנת הגוף להיריון הוא הזדמנות להפסיק לעשן ולהפחית את כמות הקפה והאלכוהול (ההמלצה היא להימנע מאלכוהול בהיריון), שיכולים להשפיע על בריאותו של העובר ועל התפתחותו. לסיכום: אם את מתכננת היריון, כדאי שתגיעי לגינקולוגית כשלושה חודשים לפני שמתחילים בנסיונות להרות. אם לא נערכת מראש להיריון, הגיעי לגינקולוגית מוקדם ככל האפשר כדי לקבל תדרוך להמשך היריון תקין.
  • הכותבת היא מומחית בגינקולוגיה, מיילדות וטיפולי פריון, המרכז הרפואי תל-אביב, איכילוב
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button