אלכסה דול

אלכסה דול מתכוננת לחתונה: "תמיד נמשכתי לבאד בויז ועמית הוא ילד טוב"

אלכסה דול הייתה דוגמנית זוהרת, שמתמודדת בסתר עם בולימיה קשה ויוצאת עם גברים מבוגרים ועשירים, "שלא יכלו לתת לי אהבה אמיתית". היום היא קואוצ'רית ופעילה בנושא דימוי גוף חיובי , ובקרוב גם תצעד לחופה עם בחיר לבה, רווק בן גילה, שהתאהב בה כשראה אותה רצה מולו בטיילת

פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: הילה רגב, עריכת וידיאו: רותם שבתאי)
לפני שנה וחצי יצאה אלכסה דול (29) לריצה השגרתית שלה בטיילת תל־אביב. מולה עבר בחור צעיר שהספיק לקלוט אותה ולהבין שהיא האישה של חייו. אבל דול כאמור רצה, או יותר נכון טסה. "הייתי מאוד עצבנית באותו יום", היא מספרת. "יצאתי אז עם מישהו זמן קצר והוא עשה משהו שפגע בי, אז רצתי הכי מהר שיכולתי כדי להוציא את התסכול".
במקרה הסטנדרטי, דול הייתה חוזרת הביתה מזיעה, מתקלחת וממשיכה לצאת לדייטים עם הגברים הלא נכונים לה. אבל היקום סידר עבורה סיפור מהאגדות. אותו בחור מהטיילת, עמית בורסוק (31), יזם ואיש עסקים שמתגורר בשנים האחרונות בפיליפינים, הוא היום הארוס שלה.
"עמית הגיע לביקור מולדת וצעד עם חבר על הטיילת", משחזרת דול. "כשהוא ראה אותי עוברת מולו בריצה הוא מיד התלהב ואמר לחבר 'וואו, ראית אותה?'. החבר אמר לו 'כן, זו אלכסה דול. היא דוגמנית. אתה לא מכיר?'. עמית ענה 'לא, אבל אני חייב להכיר'".
איך הוא הצליח להגיע אלייך?
"שניהם ניסו לחשוב על מכרים שאולי יכולים לעזור. הם הרימו כמה טלפונים, עד שנזכרו בעדן יעקובזון, איש עסקים שנשוי לחברה טובה שלי, הדוגמנית ארבל קינן. עמית, שמכיר את עדן, אמר לו שהוא חייב להכיר אותי, ובזמן הזה ארבל האזינה לשיחה. היא מאוד מגוננת עליי, אבל התרשמה שמדובר בבחור מקסים. היא התקשרה אליי יחד עם עדן ואמרה 'יש לנו מישהו להכיר לך. שמעתי אותו בטלפון והוא נשמע מדהים. מדובר בבחור טוב. בחיים לא נגע בסמים, לא נוגע בסיגריות'. הם שלחו לי את האינסטגרם שלו ואמרתי 'לא, תודה'".
5 צפייה בגלריה
אלכסה דול ועמית בורסוק
אלכסה דול ועמית בורסוק
עם הארוס, עמית בורסוק. "לא שיחק משחקים"
(צילום: אלבום פרטי)

למה?
"כי הוא נראה יותר מדי ילד טוב, ואני תמיד נמשכתי לבאד בויז. הייתי רגילה לגברים מבוגרים ממני, מחוספסים ומחספסים. ארבל אמרה 'תסמכי עליי' וביקשה שאתן לו צ'אנס".
שנתיים קודם לכן דול סיימה זוגיות ארוכה. "הייתי הרבה זמן לבד. בדיוק הגיעה הקורונה, היו סגרים ולא היה לאן לצאת. לא הרגשתי בנוח להיכנס לאפליקציות, בגלל שאני בכל זאת קצת מוכרת. בנוסף, בשנים האחרונות עברתי שינוי עם עצמי. הבנתי שאם אני רוצה זוגיות טובה ומכילה, אני צריכה לשנות גישה. בסוף הסכמתי. עמית התקשר והיה בינינו קליק מיידי".
"שלחו לי את האינסטגרם של עמית ואמרתי 'לא, תודה'. הוא נראה יותר מדי ילד טוב, ואני תמיד נמשכתי לבאד בויז. הייתי רגילה לגברים מבוגרים ממני, מחוספסים ומחספסים"
אבל הוא גר בפיליפינים. איך מתקדמים משם?
"כל ההתחלה באמת לא הייתה פשוטה, כי זו הייתה תקופת הסגרים והבידודים. כשהכרנו היו לעמית עוד שבועיים בארץ. הוא לא שיחק משחקים, ועשה הכל כדי שנהיה בתקופה הזו כמה שיותר ביחד. גם אני הרגשתי שזה זה, ושחררתי את כל המחסומים אצלי.
"אחר כך הוא חזר לפיליפינים ולא התראינו חודשיים. דיברנו כל יום בפייס־טיים במשך שעות. ואז הוא שוב הגיע לביקור של שבועיים. אחריו התחלנו לחשוב מה עושים. לשנינו היה ברור שיש לנו משהו מדהים ביחד ושיהיה קשה מאוד אם שוב לא נתראה תקופה ארוכה. סוכם שאבוא אליו לפיליפינים ואהיה איתו במשך שבועיים. הייתי צריכה לקבל אישור כניסה לפיליפינים, ועוד לפני שהוא הגיע הודיעו פתאום שבגלל הקורונה, סוגרים למחרת את נתב"ג. עמית אמר שהוא ינסה להפעיל קשרים כדי לזרז את האישור, אבל היה ברור שאם לא אצא עד למחרת מהארץ, לא אוכל לצאת בכלל. וזה אומר שלא נתראה למשך תקופה שאין לדעת כמה זמן היא תיקח".
ההימור השתלם. השהות של בני הזוג יחד העצימה את הקשר, ומאז דול חיה על הקו. לפני חודשיים קיבלה מבורסוק הצעת נישואים. "לי ולעמית היו הרבה שיחות על זה והיה ברור שזה יגיע".

5 צפייה בגלריה
אלכסה דול
אלכסה דול
מתכוננת לחתונה
(צילום: שי כהן ארבל, סגנון: זוהר מאירי)


ילדה שמחפשת אבא

בני הזוג מתכננים את החתונה לקיץ הבא, ובינתיים מחלקים את זמנם בין הבית בפיליפינים לדירה משותפת בתל־אביב. עבור שניהם זו תהיה החתונה הראשונה, אבל דול ניהלה בשנים האחרונות כמה מערכות יחסים מתוקשרות. אחרי הפרידה שלה מהיהלומן רז זלצרמן (שאיתו השתתפה בגיל 22 בתוכנית "המירוץ למיליון"), הייתה בזוגיות בעיקר עם גברים שמבוגרים ממנה בשנים רבות, גרושים עם ילדים וכן, גם בעלי הון. זה כלל בין היתר את איש העסקים תמיר ויצמן (גיסה של מיכל הקטנה), מיליונר מקסיקני בשם נורמן איזק ויצרן הנשק משה עוז, שמבוגר ממנה ב־25 שנה.
"הייתי ילדה שגדלה בעוני מטורף, שחטפה מכות מהילדים בשכונה", היא מסבירה. "אני לא באה להתבכיין, אבל זה מה שעברתי וזה פצע אותי נפשית. הנפש שלי הייתה חולה. בגלל זה זימנתי לעצמי גברים שהיו מבוגרים ממני ולכאורה נתנו לי ביטחון. אבל אלה היו גברים שלא היו פנויים רגשית, שלא יכלו לתת לי אהבה אמיתית, בעיקר כי אני לא אהבתי את עצמי. אני זוכרת ששאלו אותי בריאיון על כך שלבן הזוג שלי יש ילדים, ואמרתי שזה מדהים כי הוא יֵדע מה לעשות כשיהיה לנו ילד. איזה קשקוש בלבוש".
"אני זוכרת ששאלו אותי בריאיון על כך שלבן הזוג שלי יש ילדים, ואמרתי שזה מדהים כי הוא יֵדע מה לעשות כשיהיה לנו ילד. איזה קשקוש בלבוש"
בני הזוג שלך לשעבר גם עשירים מאוד.
"בואי נתחיל מזה שלא כל מה שכותבים בעיתונים באמת משקף את המציאות. הרבה פעמים התקשורת אוהבת לנפח, כולל את חשבון הבנק. כשהייתי עם רז (זלצרמן) גרנו בדירת מרתף קטנטנה, אבל את זה לא כתבו, כי היה נוח יותר להגיד שהוא יהלומן. אבל נכון, בעבר זימנתי לעצמי אנשים שימלאו את החסר. גדלתי בלי כסף ובתת־מודע כנראה חיפשתי אנשים שיש להם, כי היה לי ביטחון עצמי אפסי. שידרתי לכולם שאני דוגמנית בינלאומית מצליחה, צועדת על שטיחים אדומים, כשבפנים הייתי שבורה עם הפרעות אכילה שלא יודעת להתנהל כלכלית. בפנים הייתי ילדה קטנה שחיפשה בן זוג שיהיה כמו אבא עוטף".
"גדלתי בלי כסף ובתת־מודע כנראה חיפשתי אנשים שיש להם. היום, גם אם עמית היה הכי עני בעולם, זה לא היה משנה לי. התאהבתי באופי שלו. בנשמה שלו"

עמית צעיר ורווק, אבל גם הוא איש עסקים אמיד.
"אני רק יכולה להגיד לך שגם אם הוא היה הכי עני בעולם, זה לא היה משנה לי. התאהבתי באופי שלו. בנשמה שלו".

5 צפייה בגלריה
אלכסה דול
אלכסה דול
"לא אצטלם עבור חברה שלא מחזיקה גם מידות גדולות"
(צילום: שי כהן ארבל, סגנון: זוהר מאירי)

לא אסכים שירזו אותי

ב־2019, דול עוד השתתפה בתוכנית "הישרדות". אחרי שהודחה הודיעה לסוכנת שלה שהיא לוקחת הפסקה מעולם הדוגמנות. "הבנתי שזה מקור הרעל שלי. שאם אני באמת רוצה לרפא את עצמי אני לא יכולה להמשיך ללכת לאודישנים ולשמוע איך אני צריכה להוריד כמה קילוגרמים בשביל לקבל קמפיין".
בשלב הזה החליטה גם למחוק את כל התמונות הישנות שלה מהאינסטגרם. היא החלה להעלות לרשת סרטונים ופוסטים בנושא דימוי גוף חיובי, שנלחמים ברזון הלא ריאלי שמשווקות הרשתות החברתיות. במקביל, "נכנסתי חזק לתחום של התפתחות אישית", היא אומרת. "קראתי ספרים, צפיתי בסרטונים, השתתפתי בסדנאות. כשהגעתי למקום שלם והרגשתי שעברתי שינוי מדהים, החלטתי שאני רוצה לעשות את זה גם עבור אחרים. נרשמתי ללימודי קואוצ'ינג שנמשכו שנה. בהמשך עשיתי קורס על 12 הצעדים לגמילה מהתמכרות וקורס NLP, ועכשיו אני גם לומדת ל־NLP מאסטר, שזו תעודת הסמכה בינלאומית".
אם שואלים אותך היום מה את עושה בחייך, מה את עונה?
"שאני קואוצ'רית, מרצה ומעבירה סדנאות. יש לי אתר בשם 'אלכסה דול' ועסק להתפתחות אישית. ההרצאות והסדנאות שאני מעבירה ממש לא מיועדות רק לנשים שסובלות מהפרעות אכילה. הן עבור נשים שרוצות לדייק את עצמן, שמרגישות שהן פועלות על פי דפוס לא נכון שמפריע להן, בין אם זה בתחום הזוגיות, הקריירה או כל דבר אחר".
לדבריה, היא לא פרשה לגמרי מדוגמנות. "אין לי בעיה לעשות קמפיינים, אבל לא עבור חברה שלא מחזיקה גם מידות גדולות, למשל".
בנובמבר אמרת בריאיון ל"פאולה וליאון" שאם יציעו לך קמפיין, לא תסכימי שירטשו אותך.
"היום אני מבינה שאני לא יכולה להגיד לחברה ששוכרת אותי כפרזנטורית שאני לא מסכימה לריטוש, ובואי, גם לא באמת צריך לרטש אותי. מה שכן, בשום אופן לא אסכים שירזו אותי, שיצמצמו היקפים. עשו לי את זה בעבר, וזה בעיניי יוצר את כל החולי".
5 צפייה בגלריה
אלכסה דול
אלכסה דול
אלכסה דול
(צילום: שי כהן ארבל, סגנון: זוהר מאירי)

סביר להניח שיש חברה אחת שלא תרצה כרגע לקחת את דול לקמפיין: זארה. בינואר האחרון היא העלתה סרטון שהפך במהרה לוויראלי, ובו האשימה את רשת האופנה הספרדית בכך שהיא מקטינה מידות. "הסרטון נוצר ממקום אמיתי של תסכול", היא מספרת. "נכנסתי לחנות של זארה ולקחתי איתי כמה פריטים לתא המדידה. היום המידה שלי היא 38, ולקחתי איתי מכנסיים בגזרות שונות במידות 38 ואפילו 40. עדיין, חלק מהפריטים בקושי נסגרו עליי! פעם, אם מידה 36 לא הייתה נסגרת עליי, הייתי נכנסת לדיכאון. היום אני במקום טוב עם עצמי, ואני מבינה שהבעיה לא אצלי אלא ברשת. אבל שאלתי את עצמי, איך בנות צעירות ירגישו? איך זה ישפיע עליהן? באותו רגע החלטתי לצלם את הסרטון. זה היה מטורף. הוא הגיע ליותר מחצי מיליון צפיות. בעקבותיו גם הזמינו אותי לנאום פעמיים בכנסת, פעם בכנס שעסק בהפרעות אכילה ופעם במסגרת יום האישה הבינלאומי. עד היום בנות כותבות לי ששיניתי להן את התפיסה על עצמן. מבחינתי עשיתי את שלי".

הראיון המלא עם אלכסה דול מתפרסם בגליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button