נעמה מורל.

חשפה שמאחורי חשבון הטוויטר "דוסית מחמד" עומד גבר מתחזה - והביאה לסגירתו

נעמה מורל גילתה שחשבון הטוויטר "דוסית מחמד" מנוהל על ידי גבר מתחזה, שצבר אלפי עוקבים והטריד את חלקם. היא איימה בחשיפתו, הוא מחק מיד את החשבון

פורסם:
"לפני שלוש שנים מישהי שכינתה את עצמה 'דוסית מחמד' פתחה חשבון טוויטר עם תמונת פנים לא ברורה וכתבה על עצמה שהיא דתייה לייט פמיניסטית שהגיעה מבית חרדי־לאומי ומתגוררת בבית הוריה", משחזרת נעמה מורל, בת 22 מירושלים. "היא סיפרה שקשה לה עם העובדה שבתור אישה אין לה מקום בעולם הדתי, והסבירה שבגלל הרקע שלה ותיאור חיי הרווקות היא לא יכולה להיחשף. מהר מאוד נעשה הדף פופולרי וצבר כעשרת אלפים עוקבים. היא שיתפה בסיפורי דייטים וכתבה שאינה שומרת נגיעה. עקבתי אחריה מהשנייה הראשונה. התווכחתי עם אנשים שחשדו שהיא פייק וטענתי שזו בחורה אמיתית".
למה אנשים חשדו בה?
"לא אהבו את התוכן שהיא כתבה. זירת הטוויטר מלאה בעיתונאים, פוליטיקאים, חרדים, דתיים וחילונים והכל מעורבב. כל פעם שהייתה מעלה תוכן ליברלי, היא הייתה נכנסת לתאקל עם צייצנים דתיים וחרדים והיא נהנתה מזה. להם היה נוח לחשוב שהיא פייק. אני, שהייתי בטוחה שזו בחורה אמיתית, הגבתי לה על כל מיני ציוצים ב'כל הכבוד' ו'אמיצה'. נכנסתי איתה גם לשיחות בפרטי".
מתי נדלקה נורת אזהרה?
"יום אחד היא העלתה צילום מסך עם פוליטיקאי לשעבר וכתבה שהוא מפלרטט איתה. נהיה בלגן שלם בטוויטר. אחרי שאותו אדם שהאשימה סיפר ש'דוסית מחמד' הייתה זו שלקחה את השיחה למקומות האלה והעלה צילום מסך שבו רואים איך היא מנתבת שיחה עם אישה אחרת לאזורים מיניים, 'דוסית מחמד' עזבה את הטוויטר לכמה ימים".
"הבנתי שהגבר הזה בן ה־50 משוחח בפרטי עם צייצניות חרדיות שלא מודעות לסכנות ברשת, ומשדל אותן לעשות איתו שיחות סקסטינג"
מתי חל הטוויסט הראשון בעלילה?
"כשחזרה לצייץ סיפרה שעד עכשיו הייתה בזהות של רווקה שגרה בבית הוריה, אבל שלמען האמת היא פרודה בהליכי גירושים, ומעכשיו היא תשתף בפעולות הפוגעניות של בית הדין הרבני כלפיה. יום אחד היא כתבה שהפרוד שלה הכה אותה ושהיא בבית חולים. ביום אחר סיפרה שהוא בגד בה עם מישהי ושעכשיו הוא מתחתן איתה. אמרתי 'בסדר, גם אם היא טרול מטומטם, אף אחד לא נפגע'. כל עוד היא מצייצת מעניין, זה בסדר".
מתי הבנת שצריך לעשות משהו?
"לפני כמה שבועות, חברה נתנה לי טיפ שיש גבר שמעלה פוסטים מוזרים בקבוצות בפייסבוק ובווטסאפ של גרושים־גרושות דתיים ושהיא חושבת שאולי הוא קשור ל'דוסית מחמד'. התחלתי לחפור בפרופילים שלו. דוסית מחמד טיילה המון בארץ והעלתה תמונות מהמקומות שהייתה בהם. היא הייתה כותבת ליד התמונות דברים כמו 'הפרוד צעק עליי ונסעתי למדבר להירגע מהטירוף'. שמתי לב שבאותם תאריכים, אותו גבר העלה בפייסבוק תמונות זהות מאותם מקומות והתנסח בסגנון דומה".
מה קורה כשאת מבינה ש"דוסית מחמד" זה בעצם "דוס מחמד"?
"כתבתי בטוויטר שגיליתי מי האדם מאחורי דוסית מחמד, התחילו להגיע אליי תגובות, והבנתי שבאופן סדרתי הגבר הזה בן ה־50 היה משוחח בפרטי עם צייצניות חרדיות מקהילות סגורות שלא מודעות לסכנות ברשת, ומשדל אותן לעשות איתו שיחות סקסטינג ולשלוח לו תמונות אינטימיות שלהן, כשהוא מספר ש'דוסית' רוצה להתנסות עם נשים. הן פנו אליי כי הבינו שהערימו עליהן והתחננו שלא אחשוף את זהותו מחשש שיפיץ את התמונות שלהן".
מה את מחליטה לעשות?
"כעבור כמה ימים התעוררתי בלילה להיניק וראיתי הודעה מעוד מישהי שנפגעה ממנו. אמרתי 'עד פה'. כתבתי בטוויטר וסיפרתי את מה שהוא מעולל. הודעתי לו שאו שיסגור את החשבון או שאעשה לו שיימינג. בבוקר החשבון נמחק".
2 צפייה בגלריה
הציוץ שגרם לסגירת החשבון
הציוץ שגרם לסגירת החשבון
הציוץ שגרם לסגירת החשבון
יצא לך להיפגע ברשת?
"בעבר מישהו פרץ לענן שלי, שלח לי צילומים אינטימיים וביקש כסף כדי לא לפרסמם. אמרתי לו, 'פרסם, אבל שתדע שאני קטינה, מה שהופך את העבירה הפלילית הזו לחמורה יותר. ממני לא תראה שקל'. הוא לא פרסם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button