האם סקס יכול הקל על התסמינים של גיל המעבר?

בת 49 מתלוננת על כאבים במהלך יחסי המין. מה הקשר לגיל המעבר, והאם כדאי לקיים יחסי מין גם כשכואב? הרופאה עונה

פורסם:
אני בת 49, המחזורים שלי הולכים ומתמעטים, ואני מניחה שהגעתי לתקופת הפרה־מנופאוזה. לאחרונה, ביחסי המין, יש לי כאבים. זה קורה בחדירה, גם כשיש לי חשק ואני מגורה. האם זה קשור לתחילת גיל המעבר? האם לקיום יחסי מין קבועים יש תרומה או השפעה טובה לאופן שבו אעבור את תקופת הגיל הזו?
ד"ר ליאורה אברמוב עונה: "מפנייתך, לא ברור מה את מגדירה כ"פרה־מנופאוזה". האם הכוונה היא לשינויים במחזור כמו התמעטות או אי־סדירות? האם אלו תופעות כגון גלי חום או הפרעות שינה? האם ההנחה שאת בפרה־מנופאוזה הוכחה על ידי בדיקות דם הורמונליות, או שמא זו השערה לא בדוקה שלך?
כאבים בחדירה עלולים להיות סימן ליובש נרתיקי, שעלול להיווצר כתוצאה מירידה הורמונלית, אם קיימת כזו אצלך. בשלב ראשון, המלצתנו היא להיעזר בשמנים, למשל, שמן שקדים, לא רק לפני קיום יחסי מין, אלא גם בשגרה, בעיסוי פתח הנרתיק עם השמן. קיים גם קרם לחות וגינלי, שניתן להשיג בבית מרקחת ללא מרשם רופא.
במידה והסיכוך/ שימון אינם מקלים, כדאי להתייעץ עם רופא/ת נשים, שיבדקו אם יש לכאבים סיבה רפואית. יחסי מין אמורים להיות מהנים, וכל עוד את סובלת מכאבים, כדאי למצוא פעילות מינית שבה את נהנית ולא חשה בכאב. כאב ביחסי מין לאורך זמן עלול לגרום לירידה בחשק המיני ואף להימנעות מסקס.
הכי חשוב: לא לוותר, לא להזניח. גם בגיל מבוגר מומלץ לקיים יחסי מין מלאים, כדי לשמור על תקינות הנרתיק והפונקציונליות שלו. Use it or lose it, אומרים וצודקים.

ד"ר ליאורה אברמוב היא גינקולוגית בכירה, מייסדת המרפאה לטיפול מיני במרכז הרפואי תל־אביב.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button