בית בעיצוב אמריקאי

ברוכים הבאים לאמריקה: בית ישראלי עם טוויסט מחו"ל

בני זוג שעבודתם מובילה אותם פעמים רבות לארצות הברית חלמו על בית בסגנון אמריקאי בדמות מרתף שהוא למעשה אולם לאירוח, ויש בו בר מצויד היטב, קולנוע ביתי ובמה המתאימה להופעות מוזיקה חיות. להגשמת החלום נחלצה האדריכלית שרון ויזר, והתוצאה חלומית בהחלט

פורסם:
משפחה בת ארבע נפשות - זוג הורים ושני ילדים - רכשה מגרש בן 550 מ"ר במרכז הארץ. על המגרש ניצב בית ישן שנהרס לצורך הגשמת חלומם של בני הזוג: בית חדש המעוצב בסגנון קלאסי אמריקאי, בהשפעת עבודתם של השניים בארצות הברית. את הבית, בן ארבע קומות על שטח של 450 מ"ר, תכננה האדריכלית שרון ויזר. "הרצון הכללי של הלקוחות היה ליצור בית מפנק ומארח", מספרת ויזר. "החלק הכי משמעותי בחלומם של בני הזוג היה המרתף שהתבקשתי לתכנן. הוא משמש את בני הבית לאירוח הופעות מוזיקה – בעל הבית מנגן ושר – וכולל גם בר משקאות עם מקומות ישיבה וקולנוע ביתי. המרתף נהנה גם מחצר מונמכת רחבה המספקת לבאים כניסה ישירה אליו.
6 צפייה בגלריה
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
בר פרטי במרתף המעוצב והמפנק
(צילום: עודד סמדר)
"חלל המרתף מחולק לכמה אזורים. אזור הקולנוע הביתי מונמך בארבע מדרגות ומובחן כך משאר החלל. הוא מכיל מסך ומקרן הממוקמים בספרייה שחורה לצד ספות מרבץ בצבע תכלכל הניצבות בצורת ח' מסביב, כך שכל צופה יכול להביט במסך. בספרייה שולבו גם פריטי אמנות וספרים ליצירת מראה ביתי. בצמוד לקולנוע הביתי ממוקם בר ישיבה ולצדו מטבחון פעיל המכיל כיור, מקרר ומקרר יינות. הבר הוא בר פתוח עם גב זכוכית ומראה אחורית הנותנים תחושה של בר אמיתי. מול הבר נוצרה במה מוגבהת ועליה כל הציוד הדרוש להופעות פעילות. קירות המרתף צופו בבדים אקוסטיים בצורת מעוינים, פרט המקיף את כל קירות המרתף. התקרה אקוסטית ואף היא נבחרה ליצור טקסטורה שונה בצבעוניות המשתלבת עם צבעי המרתף בסקאלה של אפורים ושחורים. גם חדר השירותים במרתף יוצר חוויה משלימה של בר עם אריחים דמויי מתכת ואינסטלציה תעשייתית על גבי ארון שחור ובו כיור בטון. בחצר האנגלית שדרכה נכנסים האורחים אל המרתף שולבו מדרגות עם קיר כוח ירוק שחופה בעץ מפירוק. המרתף צופה אל החצר, ויש גישה ישירה ממנו לאירוח חיצוני גם בה.
6 צפייה בגלריה
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
מבט מבפנים אל החצר האנגלית שדרכה נכנסים אל המרתף
(צילום: עודד סמדר)
"הבית כולו נבנה בצורת ר' והוא חובק פינת ישיבה חיצונית. בקומת הכניסה מוקמו כל החללים הציבוריים: מטבח, סלון, פינת אוכל, שירותי אורחים ופינת עבודה. בקומה הראשונה מוקמו חדר המאסטר ולידו שני חדרי הילדים שלהם חדר רחצה משותף. בעליית הגג מיקמנו חדר כושר מפנק, חדר משחקים לילדים וכן חדר כביסה. מעלית מקשרת בין כל הקומות ומספקת מענה פונקציונלי לניידוּת ביניהן.
6 צפייה בגלריה
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
(צילום: עודד סמדר)
"קומת הכניסה חולקה בצורה פונקציונלית. המטבח פתוח ונמצא במרכז. הוא פתוח לסלון ולפינת האוכל ואף מוביל ישירות לפינת המשפחה. מטרתנו הייתה ליצור תחושה של מלון בוטיק עם עיצוב אקלקטי, ולשם כך נבחרו רהיטים בצבעוניות חמימה וטבעית עם שילוב של כחול במטבח וירוק־קטיפה בסלון. מכל מקום בבית נשקפות הגינה והבריכה דרך הוויטרינות הרחבות המקיפות את כל החללים הציבוריים.
6 צפייה בגלריה
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
שידות צד שמשלבות פליז ולבן הוצבו בחדר ההורים
(צילום: עודד סמדר)
בקומה הראשונה חדר ההורים מתאפיין בבחירת חומרים רכה ונעימה עם טקסטיל בהיר שעוטף את החלל, שידות צד שמשלבות פליז עם צביעה לבנה, מיטה עטופה בבד רך ועוד פרטים שיוצרים יחד מראה חמים ונעים. חדר הרחצה, שאליו נכנסים באינטימיות דרך חדר הארונות, עוצב בסגנון קלאסי עם ארון שחור מרכזי וגופי תאורה המשולבים בו, ניגוד חד ללבן הקלאסי המחפה את שאר הקירות והאלמנטים בחדר זה. חדרי הילדים הממוקמים באותה קומה עוצבו בקו ממשיך לבית עם נגרות כפרית ובחירת טקסטיל רך המשלב פסים צבעוניים רכים. הסגנון המאפיין את כל חדרי הרחצה בבית הוא קלאסי, עם נגרות, כיורים וברזים המשתלבים בסגנון. כל משטחי הרצפה חופו בפסיפסי אבן בדוגמאות שונות, שכמו יתר החיפויים והברזים נבחרו ב־HeziBank.
6 צפייה בגלריה
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
בית אמריקאי בתכנון שרון ויזר
חדר רחצה
(צילום: עודד סמדר)
"הסגנון האמריקאי שהתבקשנו ליצור נוכח דרך גג רעפים ושילוב של חלונות אמריקאיים משובצים, עם צבעוניות המשלבת לבן ושחור ומשלימה פנים וחוץ באותו הסגנון. תהליך התכנון ובניית הבית נמשכו כשלוש שנים וחצי, החל משלב התכנון, דרך הרישוי, הביצוע ועד המעבר לבית. זו תקופה ארוכה שבה נוצרה חברות מופלאה ביני ובין הלקוחות, מערכת יחסים של הליכה יד ביד לעבר המטרה של הגשמת חלומם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button