פריון ולידה

האם זה נכון שאסור לאכול דבש בהיריון?

בהיריון? קבלי קריאת הרגעה.הגינקולוגית ד"ר רונית אלמוג מבשרת: החג תוכלי לאכול דבש

פורסם:
אחת השאלות השכיחות של נשים בהיריון לקראת ראש השנה עוסקת בדבש. רבות שואלות אם מותר לאכול אותו במהלך תשעת החודשים. והתשובה: בהחלט, מותר.
השאלות בנושא נובעות מההמלצה למנוע מתינוקות מתחת לגיל שנה אכילת דבש, בשל החשש מפני הרעלן בוטולינום, שמיוצר על ידי החיידק קלוסטרידיום שעלול להימצא בדבש. הרעלן עלול להחליש את תפקוד השרירים ובעקבות זאת לגרום לקושי בנשימה או בבליעה - תופעות מסכנות חיים.
מאחר שמערכת העיכול של אנשים מבוגרים מסוגלת לפרק את הנבגים של החיידק הזה טרם ייצור הרעלן המסוכן, נשים הרות וגם מיניקות יכולות לאכול דבש.
בתינוקות מתחת לגיל שנה, לעומת זאת, מאחר שמערכת העיכול אצלם עדיין אינה בשלה דייה, היא לא מסוגלת לנטרל את נבגי הקלוסטרידיום לפני שהרעלן מופרש, וזו הסיבה לכך שלא מומלץ לתת דבש לתינוקות.
אגב, גם מבוגרים עלולים להיחשף לרעלן הבוטולינום, במזון משומר מקולקל שפג תוקפו ואריזתו התנפחה, וזה בהחלט עלול להיות מסוכן.
מצד שני, ברעלן המדובר נעשה שימוש בעולם הרפואה. בין היתר משתמשים בו רבות בטיפולים אסתטיים, כיוון שהוא מחליש את פעילות השרירים ומסייע בטיפול בקמטים.
עם זאת, כיוון שכחלק מהתגובה לרעלן מתפתחים בגוף נוגדנים, הרי שבנשים הרות הם עלולים לעבור את השליה ולהשפיע על העובר. על כן מומלץ להימנע מהזרקה שלו בהיריון.
  • ד"ר רונית אלמוג היא מומחית בגינקולוגיה, מיילדות וטיפולי פריון, המרכז הרפואי תל־אביב, איכילוב
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button