עו"ד יעקב בלס. "מה שהוביל אותי לתחום דיני המשפחה, היא האהבה שלי לפתור קונפליקטים מורכבים בין בני זוג, הסבלנות שיש בי והיכולת להעניק מעצמי למי שזקוק לעזרה"

אנשי עסקים מצליחים 2022: עו"ד יעקב בלס

שליח הצדק שמנצח כנגד כל הסיכויים

מוגש מטעם עו"ד יעקב בלס
פורסם:
מהו עיסוקך ומה הובילך לעסוק בתחום?
״אני עוסק בתחום דיני משפחה, גירושין, ירושות, צוואות ומקרקעין. מה שהוביל אותי להתמחות בתחום דיני המשפחה, היא האהבה שלי לפתור קונפליקטים מורכבים בין בני זוג, הסבלנות שיש בי והיכולת להעניק מעצמי למי שזקוק לעזרה. ברור שמי שנקלע למשבר בזוגיותו זקוק לעזרה נפשית ומשפטית תוך רגישות יתרה, ולא פחות מכך הוא זקוק לאוזן קשבת״.
לאחר שנים כעו"ד בתחום גירושין, איך תגדיר את תחום דיני המשפחה בכללותו?
״תחום דיני המשפחה, נתפס אצלי כשליחות לעזור במסירות נפש לזולת, והאהבה שלי לעזור לאנשים, לתת להם מענה ואת הלב והנשמה, בשעת משבר אישי שאותו אדם כה זקוק, ולאוזן קשבת ועצות זהב. אני מאוד אוהב ילדים ולכן תחום זה משך אותי כדי לעשות הכל ולצמצם את הפגיעה כמה שאפשר בילדים, בהליך גירושין, וכן עיקרון העל שלי, לשמור על טובת הילדים ולצמצם את הפגיעה בהם בתוך מערכת גירושין סבוכה של הוריהם, שכן הם אינם אשמים. תחום דיני המשפחה רחב מאוד וטומן בחובו נושאים רחבים כגון: גירושין, הסדרי שהות, וחלוקת רכוש, שזה תת נושא רחב מאוד, שחולש גם על תחומים כלכליים רחבים ביותר״.
רזומה מקצועי ורקע אישי / משפחתי
״בן 53, נשוי ואב לארבעה ילדים, עורך דין 26 שנים בתחום דיני המשפחה, צוואות, ירושות ומקרקעין. בעל ניסיון עשיר באלפי תיקים בתחום גירושין ודיני משפחה, הכוללים הופעות בבתי משפט לענייני משפחה, בתי דין רבניים, ערעורים בערכאות השונות וכדומה".
מה מייחד את פעילותך העסקית?
״פעילותי העיסקית בעלת אופי מיוחד, מאחר ואני מנהל משרד בוטיק בתחום דיני המשפחה, המדורג שנים רבות, כמשרד עורכי הדין מהמובילים בארץ בתחום דיני המשפחה, ואת משרדי מייחד הקשר האישי עם לקוחותיי והשירות האישי שכל לקוח ולקוח מקבל, תוך זמינות מירבית לכל אחד".
רגע שיא בקריירה שלך?
״היו הרבה רגעים יפים שהיוו הישגים עבורי, אך רגע שיא שאני זוכר במיוחד היה כשבית המשפט מינה אותי כמגשר, בתיק סכסוך מורכב בין אח ושתי אחיות בעניין ירושה. המשפחה היתה מסוכסכת מאוד, לא היו בקשר ולא נפגשו בחגים והסכסוך הגיע לאובדן הקשר בין הדודים ובין בני הדודים. היה עצוב לראות איך משפחה שלמה התרסקה מתוך שנאת חינם.
אמרתי לעצמי שאת המשפחה הזו איני עוזב עד שיימצא פתרון משפטי ומשפחתי הולם לכולם, ואכן נתתי מעצמי את כל כולי תוך שימת דגש ומחשבה מרובה, במספר מפגשים של שעות רבות כל מפגש, והצלחתי להביאם לפתרון משפטי ומשפחתי כולל. דבר זה גרם לי אושר רב והבנה שעבודה קשה, רגישות ומחשבה מעבר לקופסה, עושה טוב לסובבים אותך. גם התרגשתי כששמעתי שהמשפחה המורחבת חגגו יחד את ליל הסדר והתאחדו מחדש".

2 צפייה בגלריה
הורים רבים ילדה גירושים
הורים רבים ילדה גירושים
"אני מאוד אוהב ילדים, ולכן חשוב לי לעשות הכל ולצמצם את הפגיעה כמה שאפשר בילדים"
(.)

כמצליחן בתחומך, מה כולל ארגז הכלים שלך?
״רגישות, זמינות, אנושיות, אוזן קשבת ומקצועיות ללא פשרות״.
מה חשוב לך שלקוחותייך יידעו עלייך?
״חשוב שיידעו שאני אדם רגיש לכל בעיה משפחתית ומשפטית שאני מייצג. אני נותן את הלב והנשמה לכל לקוח מבחינה מקצועית ורגשית, תוך מתן יחס אישי ואנושי ושימת דגש בהקדשת זמן, נתינה אינסופית ומחשבה מרובה בפתרון הבעיה ללקוח שאותו אני מייצג. כשאני פותר סכסוכים איני מתמקד רק בפתרון הבעיה המשפטית, אלא מתמקד בפתרון רחב שיהווה פתרון בשורש הבעיה, ולא רק בבעיה המשפטית עצמה״.
האם אתה מתכנן שינויים השנה?
״בשנה הקרובה החזון שלי להיות כל כולי נתון בעשייה למען קידום נושא צמצום הפגיעה בקטינים, שחווים הליכי גירושין על בשרם, תוך שימת דגש במניעת פגיעה בקטינים ע"י אחד מההורים, בין אם בהסתת הקטינים האחד כנגד משנהו, ובין אם במניעת קשר של הקטינים מההורה השני, והחזקתם בידי אחד מההורים כבני ערובה. אבצע זאת ע"י פניות לוועדת דיני המשפחה בלשכת עורכי הדין, וע"י פנייה לחברי כנסת בשיתוף לשכת עורכי הדין ואפעל שיעלו לוועדות השונות הצעות חוק לחקיקה רלונטית בסוגיות הנ״ל״.
מה היית משנה בתחומך המקצועי שיביא תוצאות עיסקיות טובות יותר?
״לא הייתי משנה מאום על מנת להביא לתוצאות עסקיות טובות יותר, והייתי ממשיך להיות כפי שאני: אדם סבלני, רגיש, אנושי עם נתינה אינסופית ומקצועי בתחומי, והכלים הנ״ל הם הנוסחה האולטימטיבית לתוצאות עסקיות טובות לאורך כל השנים״.
מהו המסלול הנכון בין קריירה לחיים אישיים?
"לדעת לעשות את ההפרדה בין תחום עיסוקי לבין חיי האישיים, תוך הקפדה שחיי האישיים יהיו שונים מהחיים אותם אני חי, ובתחום דיני המשפחה שהוא עיסוקי, כשאני לומד מטעויות ומיישם את הלימוד בחיי האישיים״.
היש לך שאיפות עיסקיות אשר טרם הגשמת?
״השאיפות העסקיות שטרם הגשמתי הם להפוך למרכז גישור גדול, שיעסוק רק בלגשר בין אנשים ולנסות להשכין שלום בית בין זוגות במשבר, ואם זה בלתי אפשרי אז לשכנע בכל דרך כל מי שמגיע אליי, שאת הקונפליקטים צריך וחייב לסיים בהסכמים״.

עו"ד יעקב בלס | טל׳: 03-6521605, 052-2927602 |אוסישקין 13, חולון yakov@balaslaw.co.il |balas.org.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button