מרכז רפואי קפלן. מתמחים בשחזורי שד

תכירו את ד"ר דנה אגוזי ממרכז רפואי קפלן. האישה הזו נותנת כוח לנשים אחרות

הניתוח של הלוחם שהדיר שינה מעיניה, השכול שלא פסח גם על המחלקה שלה והטכניקה פורצת הדרך שהיא מיישמת כהכנה לניתוחי שחזור שד עצמוני. ד”ר דנה אגוזי, מנהלת מחלקת כירורגיה פלסטית במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית חושפת טפח מעבודתה כמנהלת מובילה

מוגש מטעם מרכז רפואי קפלן
עודכן:
בשבעה באוקטובר בבוקר החלו לזרום פצועים – חיילים ואזרחים – מדרום הארץ אל המרכז הרפואי קפלן מקבוצת הכללית. גם ד”ר דנה אגוזי, כמו כל רופאי המרכז, הגיעה לטפל בהם. ביקשנו ממנה לחזור על סיפור אחד שנגע ללבה, והיא סיפרה על נ’, קצין לוחם, שהגיע עם ריטוש של האמה השמאלית כתוצאה מכדור. “הוא אושפז במחלקה האורתופדית ועבר ניתוחים רבים, בשיתוף פעולה עם המחלקה לכירורגיה פלסטית בניהולי, כדי לתקן ככל האפשר את הנזק שנגרם מהקליע שחדר לידו. בין הניתוחים היה ניתוח מיקרו כירורגי מורכב, שהיינו עסוקים מאוד בתכנונו. קיימנו ישיבות במחלקה להתייעצות, ואני לא ישנתי שבועיים במחשבה מהי הדרך שתניב את התוצאה האסתטית ביותר. כפי ש-נ’ רצה. הוא ממשיך לעבור ניתוחים נוספים בבית החולים כדי לשפר את תפקוד היד, אבל בכל הנוגע לנראות הפצע הגענו לתוצאה ברמה גבוהה מאוד. הוא אפילו סיפר לנו שבמהלך השיקום הוא ערך השוואה עם לוחמים אחרים ואמר שהוא חושב שהניתוח שלו יצא הכי טוב”.

4 צפייה בגלריה
ד"ר דנה אגוזי. מובילה בטכניקת הדמיה ייחודית בשחזור שד עצמוני
ד"ר דנה אגוזי. מובילה בטכניקת הדמיה ייחודית בשחזור שד עצמוני
ד"ר דנה אגוזי. מובילה בטכניקת הדמיה ייחודית בשחזור שד עצמוני
(גלעד שעבני שופן)
המלחמה וההתמודדות איתה לא פסחו, אם כן, על המחלקה של ד”ר אגוזי. כך למשל, התבשר ד”ר דוד בן הרוש, מומחה למיקרוכירורגיה, ששירת במילואים כרופא ביחידה מובחרת, על נפילת אחיו הקטן, רס”ר במיל’ דניאל בן הרוש ז”ל. “ד”ר בן הרוש הוא גם אדם מדהים וגם רופא מצוין”, אומרת אגוזי. “עם כל הקושי שבדבר הוא חזר במלוא הכוח לניתוחים מיקרוכירורגיים מאתגרים ומוביל את התחום במחלקה”.
ד”ר אגוזי מבקשת לציין גם את ד”ר לירון אלדור, קולגה מתחום הפלסטיקה שרק לאחרונה שכל את בנו עדי ז”ל. “זה חונק את הנשמה. אביו של ד”ר אלדור, פרופ’ יוסף איצקוביץ, היה מנהל אגף הגינקולוגיה ברמב”ם במשך שנים, ובזכותו יש לי ארבעה ילדים מופלאים. ד”ר אלדור עבד איתי יד ביד בבית החולים רמב”ם. האובדן שלהם קשה מנשוא, אין כאב גדול מזה”.

ד"ר אגוזי מציגה: שיטה ייחודית להדמיית שחזור שד עצמוני

לד”ר אגוזי יש רזומה עשיר, שקצרה היריעה מלתאר. היא, כאמור, מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, חברה באיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטיקה, מומחית במיקרוכירורגיה, לרבות שחזורי שד, ראש, צוואר ואורתופדיה, וכן מומחית ברפואה אסתטית.

4 צפייה בגלריה
צוות מחלקת כירורגיה פלסטית בבית חולים קפלן. מחבקים כל פצוע
צוות מחלקת כירורגיה פלסטית בבית חולים קפלן. מחבקים כל פצוע
צוות מחלקת כירורגיה פלסטית במרכז רפואי קפלן. מחבקים כל פצוע
(גלעד שעבני שופן)
“תחום המיקרוכירורגיה, ששחזורי שד הם רק חלק ממנו, מאוד משגשג אצלנו”, היא מספרת. ביחס למרכזים אחרים בארץ, אנחנו מטפלים בהיקפים גדולים מאוד במקרים מורכבים מאוד, ובהצלחות גדולות מאוד, תוך שיתופי פעולה עם המחלקות האחרות בבית החולים”.
"אנחנו לוקחים את בדיקות ההדמיה של המטופלת, והטכנולוגיה ממירה אותן באמצעות בינה מלאכותית להדמיה בתלת ממד. לאחר מכן אני מרכיבה את משקפי המציאות המדומה ומתכננת את מהלך הניתוח"
ד”ר אגוזי מובילה לאורך השנים את תחום שחזורי השד במרכז הרפואי קפלן. בתפקידה זה היא משתמשת בשיטה ייחודית ופורצת דרך לראשונה בישראל: לפני הניתוח היא מבצעת תכנון וירטואלי מקדים של הניתוח באמצעות טכנולוגיה של מציאות מדומה. “למעשה אנחנו עושים את הניתוח על יבש לפני רטוב”, היא מסבירה. “אנחנו לוקחים את בדיקות ההדמיה של המטופלת, והטכנולוגיה ממירה אותן באמצעות בינה מלאכותית להדמיה בתלת ממד. לאחר מכן אני מרכיבה את משקפי המציאות המדומה ומתכננת את מהלך הניתוח”.
למי זה מתאים?
4 צפייה בגלריה
בית חולים קפלן.  מתמחה בניתוחים מיקרוכירורגיים מאתגרים
בית חולים קפלן.  מתמחה בניתוחים מיקרוכירורגיים מאתגרים
מרכז רפואי קפלן. מתמחה בניתוחים מיקרוכירורגיים מאתגרים
(גלעד שעבני שופן)
"שיטת זו היא הכנה לניתוח עבור נשים שמיועדות לשחזור שד אוטולוגי – שחזור המתבסס על רקמות עצמוניות של המטופלת (לעומת ניתוח המתבסס על שתל חיצוני), והיא צפויה להגדיל את רמת הדיוק ואת סיכויי ההצלחה של השחזור, וכן להקטין את הסיבוכים”.
את עובדת בעולם תובעני מאוד. מה תייעצי לנשים אחרות שרוצות להיכנס לתחום?
"תחום הכירורגיה אכן תובעני וקשה. אבל חשוב לי שכל אישה תדע שהקלישאה נכונה – השמיים הם הגבול. זה נכון שאנחנו משלמות מחירים, אבל חשוב להבין שהחיים הם סוג של מרתון. זו ריצה למרחקים ארוכים. לפעמים רצים, לפעמים קצת הולכים, כל דבר בעתו.
“המלחמה הוכיחה לנו כמה נשים באמת יכולות הכול. אני מסתכלת בהשתאות על הנשים שבני הזוג שלהן במילואים, על הנשים הלוחמות והמשרתות, על האמהות לחיילים וחיילות, ועל האמהות והנשים של החטופים והחטופות – כולן מלאות אומץ רב. אני רק מייחלת לכך שהכול ייגמר במהרה ושכולם ישובו הביתה בשלום”.
פורסם לראשונה: 12:04, 25.02.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button