אקו: "בכל שיר שיוצא, אנחנו קצת סוללות את הדרך לבאות אחרינו"

הראפרית אקו מככבת בפלייליסט כבר הרבה זמן, אבל לתודעה הרחבה היא פרצה רק לאחרונה, בעקבות השתתפותה בפסקול לסדרה "המפקדת". עכשיו היא עולה על עקבים עם הרבה ויניל בהפקת אופנה, ומספרת שהיא דווקא שמחה שנעשה צפוף בזירת ההיפ־הופ הנשית

פורסם:
צפו בווידאו
( צילום: ירון ברנר, עריכה: חן מרקוביץ')
במקרה של אקו (המוזיקאית, הראפרית והמפיקה אקו אריאל מורגנשטרן, בת 34), הדבר שהעיף אותה ללב התודעה הציבורית הגיע אחרי יותר מעשור. אחרי שחרכה במות פסטיבלים ברחבי העולם כחלק מהצמד "אקו וטיטו" עם תום אידן, אחרי שהוציאה אלבום, סינגל או שיתוף פעולה מוזיקלי כמעט מדי שנה, כשמאחוריה מעריצים שרופים שמתעלפים מכל יציאה חדשה שלה, זה קרה: היא הייתה שותפה ליצירה ולביצוע של פסקול הסדרה "המפקדת" בכאן11 לצד המפיק המוזיקלי תומר כץ, אותה סדרה שהפכה גם את כוכבותיה האנונימיות לסטאריות. אקו הוציאה את הפסקול גם באלבום עם שיר הנושא "עיניים אליי" ו־Oh My Life, ששבר את תקרת הפלייליסט של גלגל"צ. היא רשמה דואט עם נגה ארז בשם "צ'ין צ'ין" ולאחרונה הוציאה שיר חדש שכתבה עם נונו, "מושלמת", וצילמה לו וידיאו קליפ היסטרי (הופעה קרובה בבארבי: 20.12).
עכשיו, עם תום העונה השנייה של "המפקדת", שבמהלכה שוב זכתה לצל"ש על הביצועים, ותוך כדי הודעה על יציאה לעונה שלישית, היא מככבת לראשונה בהפקת אופנה ב"לאשה". המראות שיצר עבורה הסטייליסט הצמוד תומר אלמוזנינו מתעלים את העוצמה שלה: משחקים של שכבות מגניבות, מעילים ארוכים ומבריקים כמיטב מסורת הרוקנרול, כנ"ל פלטפורמות ומגפי סיכה שמטפסים לירכיים. "קצת באווירה של קים קיי, רוזליה, עם סגנון עתידני. כיף שאפשר לערבב בין קז'ואל ללוק של לילה, שילובים מדהימים", היא מתייחסת למראות שנבחרו.
5 צפייה בגלריה
אקו
אקו
"קצת באווירה של קים קיי, רוזליה, עם סגנון עתידני"
( צילום: רותם לבל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו )

הסטייל שלי
"לרוב אני אוהבת קווים נקיים וגרפיים, טקסטורות ושכבות. ביומיום אני יותר קז'ואל, מפיג'מה ועד ג'ינס, אבל בעזרת השפה שיצרתי עם תומר אלמוזנינו, אנחנו מרשים לעצמנו להתפרע ולעוף על הבמה כמו שלא הרשיתי לעצמי אף פעם. שם אני מביאה את כל האטיטיוד שלי קדימה ויוצא משהו שהוא באמת ממעמקי לבי, עם אש ותשוקה. מהמגפיים הכי ארוכים וחולצה בלבד ועד הצילומים האלה, שבהם לבשתי ז'קט ויניל מטורף עם כפפות. כל פעם הרפתקה לבושית אחרת".
5 צפייה בגלריה
אקו
אקו
"ביומיום אני יותר קז'ואל, מפיג'מה ועד ג'ינס"
( צילום: רותם לבל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו )

נקודת הפריצה שלי

"מצד אחד, לגמרי 'המפקדת' שהייתה פלטפורמה מטורפת למוזיקה. זו ספינה מדהימה להיות חלק ממנה, חוויה משוגעת להגיע לכל כך הרבה אנשים מזווית אחרת. היוצרת והבמאית עטרה פריש באמת נתנה לנו חופש יצירתי. מצד שני, אני לא מרגישה נקודה אחת של פריצה, כי אני בתהליך. יש מקומות שבהם כבר מכירים אותי ויש מקומות שלא מכירים אותי בכלל. כל שנה קורה עוד משהו וכל שנה אומרים לי 'וואו, זו השנה שלך' ואני מצליחה להגיע לעוד קהל שנחשף אליי".
5 צפייה בגלריה
אקו
אקו
"חוויה משוגעת להגיע לכל כך הרבה אנשים מזווית אחרת"
( צילום: רותם לבל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו )

על הקול הנשי החדש

"אני כל כך מעריכה הרבה מהיוצרות שיש לנו, אם זו נגה ארז, נטע ברזילי, נונו, יסמין מועלם, עדן דרסו, סימה נון, מהאינדי, דרך הפאנק והרוקנרול ועד השיא של הפופ. גם נועה קירל ואנה זק מדהימות בעיניי. בנקודת ההתחלה של ההיפ־הופ היה צריך ממש לשכנע אנשים להקשיב והיום אני רואה הרבה נשים צעירות שבוחרות בסגנון המוזיקלי הזה. אותי מרגש מאוד ליצור בתקופה הזאת, כי זה נהיה מגוון וכל דבר שאנחנו עושות, כל שיר שיוצא, אנחנו קצת סוללות את הדרך לבאות אחרינו".

הגושפנקה להצלחה

"קהל שבא וקונה כרטיסים פעם אחר פעם, זו ההצלחה האמיתית שאני הכי שמחה בה".
5 צפייה בגלריה
אקו
אקו
"כל שנה קורה עוד משהו וכל שנה אומרים לי 'וואו, זו השנה שלך'"
( צילום: רותם לבל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו )

ההשראות המוזיקליות

"אם בהתחלה הייתי מסתכלת כל הזמן החוצה, על מיסי אליוט ולורן היל, ראפריות וזמרות שגדלתי עליהן, היום אני מסתכלת על כל מי שמצליח לעשות פה אמנות לאורך זמן ומקבלת השראה מיוצרים מקומיים. אני מתה על הדור הצעיר, אני מתה על מה שנונו עושה ועל מה שעושה עיליי אשדות (הבן של יזהר אשדות ואלונה קמחי, קנ"ו), אני חושבת שהוא מפיק גאון".
בן הזוג שלי
"אני ונמרוד יחד כבר שמונה שנים, התחתנו לפני חצי שנה. הוא הגיע במקרה להופעה שלי עם חבר שעשה את התאורה. ראיתי אותו בקהל, הוא היה ממש חתיך ורקד יפה. עשיתי לו עיניים אבל הוא לא הבין כלום. אחרי ההופעה חיפשתי אותו בפייסבוק, ואחרי סטוקינג רציני מצאתי אותו. הייתה לי תחושת בטן לגביו. לא הייתי מצליחה לעשות את מה שאני עושה בלי הצוות שלי ובלעדיו".
5 צפייה בגלריה
אקו
אקו
"לא מרגישה נקודה אחת של פריצה, כי אני בתהליך"
( צילום: רותם לבל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו )

צולם במלון פבריק מרשת מלונות אטלס, לאינסטגרם
איפור: אלכס סיבקוב. שיער: איתי שי. ע' סטיילינג: שחר הראל
איפה משיגים? ברשתות/אתרים. Saint Toma, באתר sainttoma.com. Reggie, באתר reggiestudio.com. Five point Four, מתחם שרונה ת"א
פירוט הלוקים לפי סדר הופעתם בכתבה:
  1. בגד גוף (1,190 שקל) ומכנסיים (2,590 שקל, Heron Preston ב־Five point Four), חזייה (199 שקל, זארה), מגפיים (1,499 שקל, H&M סטודיו), תכשיטים בכל ההפקה: Reggie
  2. חולצה (Vetements, אוסף אישי)
  3. מעיל (5,300 שקל) ושמלה (2,500 שקל, דיזל), מגפיים (אוסף אישי)
  4. שמלה וז'קט (סאמפלים מקולקציה עתידית, H&M I־&OtherStories), מגפיים (אוסף אישי)
  5. מעיל משולב בכפפות (3,500 שקל, Saint Toma), חזייה (59 שקל, סטרדיווריוס), חולצה (599 שקל, H&M סטודיו), מכנסיים (199 שקל, H&M), משקפיים (בלנסיאגה, אוסף אישי)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button