פארק הירדן, רמת הגולן

סוגרים את הקיץ: רעיונות לבילוי משפחתי מצפון עד דרום

אוגוסט 2021: חם בחוץ, חם בבית, הקורונה מסביב. האתגר העיקרי: מה עושים עם הילדים? ובכן, לא חסר: מערבי כוכבים במצפה רמון, להופעות מחול בתל אביב ועד סיורי שקיעה ברמת הגולן

פורסם:
לא אחראי, לא בוגר ולא מציאותי להתעלם מהשלכות הקורונה ולנסות לחגוג את חופשת קיץ 2021 כאילו שדבר לא השתנה, כאילו אנחנו עדיין ב־2019. האמת היא שהרבה השתנה, ורק אלה שעיוורים למציאות ממשיכים לחיות כאילו אין הווה בעייתי ומחר לוט בערפל. השורה התחתונה: לא בטוח בימים אלה לצאת לחופשה - בעיקר עם ילדים לא מחוסנים - במקומות צפופים, באזורים המסווגים כאדומים/כתומים/צהובים וכן בחו"ל.
אז כן, יש כאלה שטסו ובילו ונהנו ושבו בשלום והכל היה נפלא. אבל יש גם אחרים, שהסתבכו, שסווגו בבדיקות כ"חיוביים", שנתקעו בבידוד - עם או בלי ילדים - במלוניות במדינות זרות, שאיבדו כסף, ימי עבודה ובעיקר בריאות. תכלס, לא שווה להסתכן.
אז מה עושים עם הילדים? איך יוצאים איתם לחופשה מהנה גם כשחם וצפוף ויקר ואין חו"ל?
תהיו גמישים. חופשה בישראל היא לא רק אילת, נחלי הצפון, הכנרת או ים המלח. עשרות אתרי נופש, מאות בתי מלון וצימרים משוועים למבקרים ולנופשים: בתל־אביב, בנתניה, בחיפה, בירושלים, בהר הנגב, בשפלת יהודה. ברובם תמצאו מחירים הגיוניים יותר ואטרקציות פנויות יחסית מקהל. זכרו תמיד: בימים חמישי־שבת יקר בכל מקום, ממוצאי שבת־רביעי – זול בהרבה. תפתחו את הראש, תהיו גמישים ויצירתיים, תחשבו מחוץ לקופסה.
תפתחו מפה. לא חייבים להתמקם במלון דווקא על קו החוף, היקר. בתל־אביב, למשל, תמצאו עשרות מלונות בוטיק יפים, מגניבים, וחלקם לא יקרים ובמרחק של כמה מאות מטרים מהחוף, והעיר הגדולה מציעה חוויות רבות נוספות, לכל המשפחה, ולא רק ים.
בירושלים, למשל, לא חייבים להתמקם דווקא בלב מרכז העיר, במתחם רחוב יפו, שוק מחנה יהודה או סביבת העיר העתיקה. הרכבת הקלה יכולה להסיע את כל המשפחה בקלות ובזול למרכז גם ממלונות מרוחקים משם.
חפשו רעיונות מקוריים. אטרקציות לילדים זה לא רק פארקי מים, ספארי או מקומות מפורסמים ומיוחצנים אחרים. בכל יום נערכות אינספור פעילויות במתנ"סים, בגנים עירוניים ובמרכזי הערים הקטנות יותר והמתוירות פחות. הילדים בגדרה, ברחובות, ביבנה, בפרדס־חנה, בעפולה, בקריית־שמונה, בדימונה ובאשקלון עסוקים ונהנים לא פחות מאלה של תל־אביב, רמת־גן או הרצליה. האינטרנט הוא החבר הטוב שלכם לצורך כך, פשוט חפשו.
נצלו את סוף היום. לא מעט פעילויות מוצעות בשעות אחר הצהריים והערב, אחרי החום. הקרן הקיימת (kkl.org.il) ורשות הטבע והגנים (parks.org.il), למשל, מציעות מגוון רעיונות שכאלה.

רעיונות, חוויות, הצעות

תל־אביב. "אנו – מוזיאון העם היהודי", שנפתח לא מכבר ונחשב למוזיאון היהודי הגדול בעולם, מציע למשפחות את "מחנה הקיץ של אנו", שלושה מסלולי ביקור המיועדים למשפחות עם ילדים בגילי חמש ומעלה, שש ומעלה ושמונה ומעלה. בתוכנית: סיורים אינטראקטיביים ו/או מודרכים לפי נושאים, חידות ומשחקים.
מידע וכרטיסים: anumuseum.org.il/he
מצפה־רמון. קיץ של כוכבים: ערבי הפרסאידים, אותם "כוכבים נופלים" שמופיעים בשמי כדור הארץ מדי שנה באמצע חודש אוגוסט, יצוינו במקום הכי חשוך בישראל – מצפה־רמון – בשלל אירועים לכל המשפחה: משחק חלל אינטראקטיבי־סלולרי, תצפיות בכוכבים, הרצאות קלילות, מופעי מוזיקה, דוכנים ועוד.
מתי והיכן? 12-9 באוגוסט, ברובע דרכי הבשמים במצפה־רמון. למידע: mitzpe-ramon.co.il
מבצרי יחיעם ונמרוד. פרויקט מיוחד של רשות הטבע והגנים במבצרים הכי מרשימים בישראל, יחיעם ונמרוד: סיורים מודרכים לכל המשפחה לקראת ערב, והקרנת סרט על מסך ענק.

4 צפייה בגלריה
סיור וסרט במבצר יחיעם
סיור וסרט במבצר יחיעם
סיור וסרט במבצר יחיעם
(צילום: שרון גולדזון)

היכן ומתי? ביחיעם, ב־12 באוגוסט, מ־18:00, סיור + הסרט "הרפתקאות תום ואווזי הבר";
בנמרוד, ב־19 באוגוסט, מ־18:00, סיור + הסרט "הממלכה הסודית", וב־26 באוגוסט מ־18:00, סיור + הסרט "הרפתקאות תום ואווזי הבר".
הרשמה מראש: parks.org.il

4 צפייה בגלריה
סיור עששיות במבצר נמרוד
סיור עששיות במבצר נמרוד
סיור עששיות במבצר נמרוד
(צילום: רשות הטבע והגנים)
תל־אביב. מאחורי הקלעים של מוזיאון ארץ ישראל: מסע חידות דיגיטלי ומפגשים עם יוצרים ואומנים שפועלים מאחורי הקלעים של המוזיאון והתצוגות שבו.
מתי והיכן? ימים שני־חמישי, 31-16 באוגוסט. מוזיאון ארץ ישראל, רמת אביב.
לפרטים: eretzmuseum.org.il
מדבר יהודה. סוף החופש הגדול בפסטיבל "צוענים בחלל", באווירה בלקנית עם מופעים של ANNA RF ו־Tarante Grove Machine, מתחם צפייה בכוכבים, פעילויות לילדים ועוד.
מתי והיכן? 21-20 באוגוסט. "כפר הנוקדים", מדבר יהודה.
לפרטים והזמנות: kfarhanokdim.co.il
ערד. פסטיבל ערד, אירוע הזמר העברי הוותיק ייערך בפעם ה־38, תחת כיפת השמיים עם מגוון מופעים ואירועים. בין האמנים שיופיעו: אברהם טל, ברי סחרוף, מירי מסיקה, אמיר דדון, דני בסן ועוד.
מתי והיכן? 26-22 באוגוסט. ברחבי העיר ערד. מידע, כרטיסים ומקומות לינה, באתר: travelarad.com/he
ירושלים. משחקים, הפעלות, סיורים וחוויות ב"קיץ משוגע" בפארק עמק הצבאים. ולא לשכוח: בשעות אחר הצהריים, כשפג חום היום, קל יותר לפגוש בעלי החיים המאכלסים את הפארק, החל מצבאים וציפורים ועד לברווזים.
מתי והיכן? עד סוף אוגוסט, בשעות היום ואחר הצהריים.
לפרטים: gazelle-valley.com
רמת הגולן. סיורי שקיעה וערב, עם או בלי עששיות, במגוון אתרים ברחבי רמת הגולן: בפארק הירדן (בכל ערב. תשלום והרשמה מראש באתר: parkyarden.co.il); ביער אודם (בכל ערב, רבע שעה לפני השקיעה. תשלום והרשמה מראש באתר: odemforest.com); בלוע הר הגעש הכבוי בהר בנטל (בכל ערב ב־20:00. תשלום והרשמה: דורון, טל': 050-4066800); בבונקר בתל סאקי (למשפחות הרפתקניות או לקבוצות קטנות, מינימום 10 משתתפים, בשעות החשֵכה. תשלום והרשמה מראש: יעקב שה לבן, טל': 050-8432379).
תל־אביב. אוהבים מחול? פסטיבל "תל־אביב דאנס" נערך בימים אלה במרכז סוזן דלל, והשנה נכללים בו גם מופעים המותאמים לילדים. למשל: PayPer Play מאת אנדראה קוסטנזו מרטיני, ו"הארמון של איתי" מאת רייצ'ל ארדוס.
פרטים וכרטיסים: suzannedellal.org.il

4 צפייה בגלריה
מופע מחול ב"ת"א דאנס"
מופע מחול ב"ת"א דאנס"
מחול לילדים. "ת"א דאנס"
(צילום: יאיר מיוחס)

מבריק: "יש לאן", משחק ניווט סלולרי

מיזם ניווט משחקי המיועד למשפחות או לקבוצות, שניתן לבצע בעשרות אתרים מתי שרוצים. איך זה מתנהל? נכנסים לאתר nivut.co.il, בוחרים את אזור הניווט המבוקש מבין עשרות האפשרויות, ומקבלים למייל מפה, הנחיות וברקוד לסריקה באפליקציה. מאותו הרגע יכולים לצאת ולנווט מתי שרוצים, ללא צורך בהזמנה נוספת או בהרשמה.
משך המשחק כשעה וחצי לניווט רגלי וכשלוש שעות לניווט ברכב. כל מסלול/משחק כולל כשמונה נקודות־תחנות, ובכל אחת יש לבצע משימות או לפתור חידות. פרטים גם בטל': 1-700-502-512.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button