רויטל כהן קונריקוס. "ווקוּת זה תסכול מאוד גדול, אבל זה חלק משיעור"

מדריכה למציאת אהבה: "לפני שאתן אוהבות בן זוג, תאהבו את עצמכן. היעדר זוגיות זה מתנה"

כשרויטל כהן קונריקוס עשתה רילוקיישן עם בעלה לניו־יורק, היא לא דמיינה לרגע שתחזור משם כמורה רוחנית שמתמחה במציאת זוגיות. עכשיו היא מוציאה ספר מסבירה מה צריך לעשות כדי למצוא את האחד, ולמה חשוב לא לשמור טינה לאקסים

פורסם:
רויטל כהן קונריקוס לא שוכחת את היום שבו פגשה את מי שהפך לבעלה. היא הייתה אז בת 26 ולחוצה להתחתן. "יצאתי לדייטים, והייתה לי גם מערכת יחסים שלא הגיעה לחתונה", היא מספרת. "כבר הייתי מיואשת".
למה? זה כולו גיל 26.
"היה עליי לחץ להתחתן שנבע ממנטליות משפחתית. היום זה כבר לא קיים בגיל הזה. עבדתי אז בכפר נוער כמדריכה של ילדים שהוצאו מהבית, ואחרי שנתיים חליתי במחלת הנשיקה, נגמרתי מהסיפורים שלהם. אמא שלי אמרה לי, 'את לא נשארת שם דקה, את לא תתחתני ככה'. בגיל 25 עברתי לגור אצל סבתא שלי בעליית הגג, וכל בוקר כשירדתי במדרגות היא הייתה אומרת, 'רווי, מהמדרגות האלה את עוד תרדי כלה'. כל בוקר היא הזכירה לי להמשיך להאמין שאני עוד אמצא אהבה, וזמן קצר אחרי זה פגשתי את יהונתן".
"בגיל 25 עברתי לגור אצל סבתא שלי בעליית הגג, וכל בוקר כשירדתי במדרגות היא הייתה אומרת, 'רווי, מהמדרגות האלה את עוד תרדי כלה'. כל בוקר היא הזכירה לי להמשיך להאמין שאני עוד אמצא אהבה"
יהונתן הוא סא"ל במיל' יהונתן קונריקוס, לשעבר קצין הקישור של ישראל לאו"ם בגבול לבנון, נציג צה"ל באו"ם ודובר צה"ל לעיתונות הזרה. לאחרונה השתחרר מצה"ל ופתח משרד יחסי ציבור לתקשורת הבינלאומית. "הכרנו במסיבה של המפקד שלי מהצבא", מספרת רויטל. "המפקד היה חבר טוב שלי, אז אמרתי לו, 'תגיד, אין לך מישהו להכיר לי?', והוא אמר, 'מאלה שאני מכיר, היחיד שפנוי הוא בחור שוודי (יהונתן הוא בן לאב שוודי, ד"ח), שאת והוא - אין סיכוי'. כמה דקות אחרי זה ניגש אליי בחור ואמר לי, 'נעים מאוד, קוראים לי יהונתן', והתגובה הראשונה שלי הייתה: 'חבל, רציתי לקרוא לבן שלי יהונתן'. כאילו, יותר דפוק מזה לא יכול להיות. היום אני מבינה שהנשמה שלי ידעה הרבה לפניי שהיא פגשה את הנשמה התאומה שלה".
למה הכוונה?
"במפגש בין נשמות תואמות יש כמה סימנים. אחד מהם הוא שברגע המפגש יש תחושת התעלות וביטחון, מין ידיעה פנימית חזקה. הרבה פעמים נשמות תואמות כבר נפגשו בעבר בהזדמנויות שונות בחיים בלי שהן ידעו על כך. במקרה שלנו, גילינו ששנה לפני המסיבה שבה נפגשנו, רקדנו בחתונה של חברים משותפים זה לצד זה בלי ששמנו לב אחד לשני".

לא רציתי להיות עקרת בית נואשת

כהן קונריקוס, בת 45 מכפר־סבא, עברה מאז המפגש ההוא לא מעט. היום היא כבר אם לארבעה (בגילאי 9-15), מורה רוחנית שמסייעת לאנשים למצוא זוגיות, ומוציאה עכשיו גם ספר, "למצוא את שאהבה נפשי" (הוצאה עצמית). את דרכה הרוחנית החלה בנקודת שפל בחייה, שאותה חוותה בדיוק ברגע שחלמה עליו יותר מכל: רילוקשיין לניו־יורק, אחרי שבעלה נבחר להיות הקצין הישראלי הראשון במטה האו"ם בעיר.
"אם מישהו היה אומר לי פעם שאהיה מורה להתפתחות רוחנית, הייתי צוחקת", היא מספרת. "זה בכלל לא אני, אנשים רוחניים היו נראים לי הכי הזויים, כי אני בן אדם מאוד פרקטי ביסודי. יש לי תואר בכלכלה, הייתי אשת תקשורת ויחסי ציבור הרבה שנים, הדרכתי קבוצות של שומרי משקל, מה לי ולזה? היה צריך לעקור אותי מהבית שלי ולשים אותי במדינה אחרת, כדי שאתחבר לייעוד שלי".
היא תכננה לפתוח בניו־יורק משרד יחסי ציבור, אבל מהר מאוד הבינה שזה לא מעשי. "המשכתי להיצמד למוכר ולידוע, אמרתי לעצמי שאלך להדריך ב'שומרי משקל', אבל האנגלית שלי לא הייתה ברמה של הדרכה. הרגשתי איך החיים שלי קורסים. בוקר אחד התעוררתי ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי. עמדתי בפיג'מה מול המראה והתחלתי לבכות. חשתי אבודה, איבדתי את הקריירה שלי, לא היו לי חברים, המשפחה המורחבת שלי הייתה רחוקה, הרגשתי כאילו כרתו לי את הידיים ואת הרגליים. הדבר האחרון שרציתי להיות זה עקרת בית נואשת, אבל ברגע הזה הבנתי שאני אמנם חיה את החלום, אבל אני לגמרי נואשת".
מה עשית?
"בתוך הייאוש שמעתי פתאום קול פנימי שאומר, 'השתגעת? את חופשייה, את באמריקה, את יכולה לעשות מה שבא לך'. באותו יום אחותי התקשרה אליי וסיפרה לי שהיא הלכה לטיפול תטא־הילינג והיה לה מהמם. בערב התקשרה אליי בת דודה שלי וסיפרה שהיא הייתה בקורס תטא־הילינג ולא הפסיקה לחשוב עליי. אמרתי לה, 'מה יש לכם עם התטא־הילינג שם בישראל?', והיא אמרה, 'זו בכלל שיטה אמריקאית וכדאי לך לנסות'. רגע אחרי השיחה ניגשתי למחשב וקפצה לי פרסומת שעומד להיפתח קורס תטא־הילינג במנהטן. נרשמתי לקורס, ואיך שנכנסתי אליו הרגשתי שהגעתי הביתה".
"אנשים רוחניים היו נראים לי הכי הזויים. יש לי תואר בכלכלה, הייתי אשת תקשורת ויחסי ציבור הרבה שנים, מה לי ולזה?"
גם החיבור שלה לנושא הזוגיות קרה במקרה. "שבוע לאחר סיום הקורס, חברה שראתה אילו אינטואיציות חזקות יש לי, הפנתה אליי ידיד שלה, רווק בן 43 שחיפש זוגיות, ואחר כך הוא שלח אליי את שתי האקסיות שלו, וכך התחלתי לטפל באנשים שמחפשים אהבה. שלושתם התחתנו, אגב, ועד היום אני נהנית לראות את התמונות המשפחתיות שלהם בפייסבוק. מאז הבנתי שזו השליחות שלי בעולם. עם הזמן פתחתי קליניקה והקמתי מרכז לימודי להתפתחות אישית, ואני מלמדת קורסים שפיתחתי בנושא של תודעה יוצרת מציאות. מאות נשים וגברים הגיעו אליי כדי למצוא זוגיות".
2 צפייה בגלריה
רויטל כהן קונריקוס
רויטל כהן קונריקוס
אל תמנעי מעצמך לשמוע סיפורי הצלחה: קנאה זה לא דבר רע
(צילום: אלי דסה)
לאחר שלוש שנים חזרה המשפחה לארץ, אבל היא המשיכה לטוס כמה פעמים בשנה לניו־יורק כדי ללמד ולטפל בקהילה שלה. רגע לפני שפתחה קורס בלונדון, פרצה הקורונה. רויטל החליטה לנצל את הזמן שהתפנה לכתיבת הספר, שבו, לדבריה, "אני מביאה את כל התובנות שלי למציאת בן זוג בדרך הרוחנית. הספר מתמקד במה קרה בעבר, מה תוקע אותך בהווה ואיזה עתיד את רוצה. יש בו כלים מעשיים למציאת אהבה, שנאספו ממפגשים טיפוליים ומהקורסים והסדנאות שהעברתי. הספר מכיל שיטות וגישות מכל מיני מקומות, אבל יש משותף אחד לכולם: עבודה על העלאת הערך העצמי, הביטחון העצמי וחיזוק האמונה".
למה למצוא זוגיות זה כל כך קשה?
"רווקוּת זו בעיה מאוד כואבת, שרק הולכת וגדלה. בגלל שגיל הנישואים הממוצע עולה, המקומות הטבעיים למציאת בן זוג, כמו בתיכון, בצבא או באוניברסיטה, כבר לא רלוונטיים, ומה שנשאר הם אתרי ההיכרויות, שיש בהם איזו אשליה של שפע. ריבוי האפשרויות מקשה על הבחירה, וזה קשה יותר לנשים מאשר לגברים".
למה?
"אם פעם אישה הייתה נפגשת לדייט עם גבר, גם אם במבט ראשון הוא לא נפל מהרגליים, היו לה כלים נוספים לפיתוי - שפת הגוף, הבושם, השפתון, המבט. הכלים האלה נעלמו. הם לא קיימים באתרי ההיכרויות, כי שם את רק תמונה".
הם נעלמו רק לנשים או גם לגברים?
"גם לגברים, אבל אמנות הפיתוי חזקה יותר אצל נשים. התחושה של הגבר היא שאם לא יצליח איתך, יש עוד מאה אחרייך, וזו אשליה מבלבלת. אבל קהל היעד של הספר הזה הוא נשים. הגברים יצטרכו לחכות לספר הבא".
"אם פעם אישה הייתה נפגשת לדייט עם גבר, גם אם במבט ראשון הוא לא נפל מהרגליים, היו לה כלים נוספים - שפת הגוף, הבושם, המבט. באתרי ההיכרויות את רק תמונה"
אחד האלמנטים המרכזיים בספר הוא היפטרות ממה שקונריקוס מכנה "גורמים מעכבים". "אלה הם האמונות, הזיכרונות והרגשות שנמצאים בתת־מודע ומעכבים מציאת בן זוג", היא מסבירה. "למשל, אמונה שהזוגיות היא נטל שישלול ממך את החופש, ומצד שני, שהזוגיות היא 'אושר ועושר עד עצם היום הזה', ואם היא פחות מזה אז אין טעם. יש נשים שלכאורה רוצות להתחתן, אבל בתת־מודע עושות הכל כדי להכשיל את זה, בגלל משקעי עבר".
מה העצה הכי טובה שלך למי שמחפשת זוגיות?
"תלמדי לאהוב את עצמך ולהעריך את עצמך לפני שאת מתאהבת בגבר. היעדר זוגיות זה בעצם מתנה".
מתנה?
"בזכות היעדר הזוגיות את יוצאת למסע של אהבה עצמית. יש אנשים שיוצאים למסע הזה בעקבות מחלה, משבר כלכלי או משבר נפשי, ויש כאלה שהיעדר זוגיות גורם להם לצאת למסע, שהוא בעצם שיעור בחיים. רווקוּת זה תסכול מאוד גדול, אבל זה חלק משיעור".

5 טיפים של רויטל למציאת אהבה:

  1. תכירי בכך שזה בידיים שלך: זה לא גזירת גורל או מזל, את אחראית על חייך ואת יכולה להצליח.
  2. תאהבי גברים: את לא יכולה להגיד ש"כל הגברים דפוקים" ובה בעת לחפש לעצמך גבר.
  3. תזמני אותו: תשדרי לעולם שאת רוצה זוגיות. תהיי מכוונת לזה, תדברי על זה, תפיצי את זה.
  4. תחתרי למפגש: מצאת התאמה באפליקציה? אל תיתקעי בהתכתבות וגם לא בשיחות טלפון. תיזמי פגישה.
  5. אל תמנעי מעצמך לשמוע סיפורי הצלחה: קנאה זה לא דבר רע. אל תתכחשי לרגש הזה, כי הוא לגיטימי והוא מניע לפעולה.

3 רגשות שמעכבים זוגיות:

  1. פחד מדחייה. "אישה שמפחדת מדחייה בוחרת בתת־מודע בגבר נשוי, למשל, כדי שהיא תוכל לחיות עם הדחייה, זה הרי לא בגללה".
  2. חרטה. "אישה שאומרת, 'אני מתחרטת שלא התחתנתי כשהייתה לי הזדמנות', מעכבת את עצמה מלמצוא גבר אחר".
  3. טינה. "אישה ששומרת טינה לגבר שהיה לה, שלא היה כפי שהיא חלמה, תגיד לעצמה, 'כל הגברים אותו דבר', ולא תצליח למצוא אהבה חדשה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button