פטיט מלר. "תני לי קהל של 60 אלף איש ויש לי יכולת לגרום לכולם לרקוד"

פטיט מלר: "אני יודעת שקשה לעכל אותי. אני קצת חייזר"

המוזיקאית והאיט גירל כיכבה בפלייליסטים כמו גם בשורה הראשונה בשבוע האופנה בפריז (ובקרוב גם תצעד שם על המסלול). בהפקת האופנה שלנו היא ביקשה לבטא את אהבתה למערב הפרוע ולעיר מגוריה, לוס־אנג'לס

פורסם:
פטיט מלר הבינה שהמקום שלה הוא על במה כבר בגיל 17. "אחותי ובעלה הקימו צמד פאנק בשם '951', וכשהופיעו בבארבי, עליתי לשיר שיר שהם כתבו לי, 'עיניים של דבש'. הייתי ילדה ביישנית וגיליתי שהבמה היא מקום שאני לא מתביישת בו, שאני מסוגלת בקלות לגרום לאנשים לשמוח. הרגשתי את הכוח הזה וגם הקהל הרגיש את זה. זו הייתה חוויה מכוננת. שם הבנתי שזה מה שאני צריכה לעשות. תני לי קהל של 60 אלף איש ויש לי יכולת לגרום לכולם לרקוד".
+
לחצו >
פטיט מלר מצטלמת להפקת אופנה
"הצלם שצילם את מרילין מונרו צילם גם אותי"
(צילום: ליאור קסון, סטיילינג: חומי פולק)
בימים אלה היא עובדת על אלבום הפופ השני שלה, אבל היא מעולם לא הסתפקה בליצור פופ מתוחכם. עוד כחלק מהרכב האלקטרו־פופ המוכר "טרי פויזן", שממנו פרשה ב־2011, ולאחריו, בקריירה העצמאית, לא היה אפשר להתעלם מטביעת האצבע האופנתית והייחודית שלה: מראה בובתי, אבל לא בקטע לגמרי תמים. זה מגיע עם שיער צהוב אפרוח ולחיים משוחות בסומק ורוד, כמו של ילדה שהתאפרה לבד וסגנון לבוש מקורי וצבעוני מאוד. גם הקליפים, שהיא מצלמת בלוקיישנים אקזוטיים, בוראים פנטזיה מטורפת ומהפנטים באסתטיקה שלהם.
+
לחצו >
+
לחצו >
+
לחצו >
פטיט מלר מצטלמת להפקת אופנה
"האופנה שלי מושפעת מהנשים הגדולות בקולנוע"
(צילום: ליאור קסון, סטיילינג: חומי פולק)

בעקבות הוצאת השיר הראשון, "בייבי לאב", ב־2016, שהגיע ל־12 מיליון צפיות, העולם גילה אותה כאייקון אופנה ומאז היא לא מפסיקה לדגמן ולהצטלם למגזיני האופנה הכי נחשבים, דוגמת ווג, הארפר'ס בזאר ו־ELLE (באתר ווג הקדישו כתבה שלמה לסטייל שלה). אי־אפשר גם לפספס את ההופעות האקסטרווגנטיות שלה בשבוע האופנה בפריז ולונדון, שם היא יושבת תמיד בשורה הראשונה. בשבוע האופנה הקרוב בפריז היא תצעד על המסלול של פול אנד ג'ו. האינסטגרם של מלר גם הוא חוויה אופנתית ממעלה ראשונה ויעידו על כך 150 אלף עוקביה.
בואי נדבר על הסטייל שלך.
"כשהייתי ילדה הייתי נשרפת בפנים ובגוף, והחלטתי להדגיש את זה. צילמתי קליפ במונגוליה שבו אני שרה ורוקדת עם ילדות מקומיות, שגם הן עם לחיים ורודות, כאילו מצאתי את השבט שלי. בקליפים שלי אני תמיד עם סוג של תחבושת על העין או על היד. מבחינתי, זה סמל של ריפוי. לקחת את הכאב שאני חווה ולנתב אותו למוזיקה".
+
לחצו >
+
לחצו >
פטיט מלר מצטלמת להפקת אופנה
"כשהייתי ילדה הייתי נשרפת, והחלטתי להדגיש את זה"
(צילום: ליאור קסון, סטיילינג: חומי פולק)

אבל יש גם צד עליז וצבעוני באופנה שלך.
"אני אוהבת מאוד סרטים קלאסיים של פליני וברגמן, והאופנה שלי מושפעת מהנשים הגדולות בקולנוע, כמו בריז'יט בארדו. הסטייליסטית שמלבישה אותי לקליפים היא יפנית ובזכותה יש לי הרבה מעריצים ביפן. כשאני בארץ אני קונה קוטור אצל בטי אלדד מ'בטק'ה', שתופרת לי דברים בעבודת יד".

את מוזה לצלמים מוכרים מאוד בעולם.
"הצלם דאגלס קירקלנד, שצילם את מרילין מונרו במיטה, צילם גם אותי. לאחרונה הדי סלימן, מעצב הבית של בית האופנה 'סלין', צילם אותי לפרויקט שכולל גם את בוב דילן ואיגי פופ למגזין 'הירו' והצטלמתי גם לווג פורטוגל. פגשתי את הבמאי טוני קיי ('אמריקה איקס', ת"ב) במסיבה והחלטנו לעשות יחד את הקליפ הבא שלי".
היא נולדה וגדלה בחיפה, בת למשפחה ממוצא צרפתי. שמה במקור הוא סיון, אך אמה נהגה לכנות אותה "פטיט" והשם דבק בה. ב־2015 היא עזבה ללונדון, לאחר שמנהל אמנים בריטי שחיפש בגוגל מה השעה בניו־יורק נתקל בשיר שלה New York Time והחתים אותה. שנה לאחר מכן יצא קליפ הבכורה "בייבי לאב" שהתפוצץ עם מיליוני צפיות. ביונסה כתבה לה שקיבלה ממנה, ממלר, השראה.
+
לחצו >
+
לחצו >
+
לחצו >
פטיט מלר מצטלמת להפקת אופנה
"אני ילדה נצחית"
(צילום: ליאור קסון, סטיילינג: חומי פולק)

בחמש השנים האחרונות היא מתגוררת בשכונה האופנתית לוס פליז שבלוס־אנג'לס. היא נראית צעירה מאוד, אבל החיפוש מעלה שחצתה את גיל 40 (בשנה או שנתיים). מלר מודיעה לי שהיא לא חושפת את גילה: "זה חלק מהברנד שלי. אני ילדה נצחית". כעת היא בישראל, עם בן הזוג שלה, אלי שיפמן, "בעל חברת בוקינג להופעות וטורים שמתגורר פה. מאז שהכרנו, לפני שלוש שנים, אנחנו על הקו". ההספק שלה בביקור הזה מרשים: היא מופיעה, מדגמנת ל"אירוקה" וכתבה מוזיקה לפרסומת לסופר־פארם בשיתוף אבי בללי ושמוליק נויפלד.

את מתגעגעת ללוס־אנג'לס?
"התאהבתי בה איך שהגעתי עם טרי פויזן ללוס־אנג'לס, להופיע בשבוע האופנה הישראלי שמוטי רייף הפיק. אל־איי הזכירה לי את חיפה – הים, העצים, הקקטוסים והשקיעות הוורודות. אני אוהבת לנסוע לפארק הלאומי 'ג'ושוע טרי' ול'פאלם ספרינגס', ורציתי שהצילומים ב'לאשה' יהיו בסגנון אמריקנה, לבטא את האהבה שלי לעיר ולמערב הפרוע. החיים שלנו הם קצת כמו במערב הפרוע של האבסורד", היא משנה כיוון, במעין זרם תודעה שקשה לעקוב אחריו. "העולם הוא קצת אבסורד. פיגוע הירי בדיזנגוף קרה מתחת לבית שלי והבן זוג שלי דאג איפה אני".
עם הגיל, אין רצון להתבגר, להשתנות?
"זו אני, אני לא יכולה פתאום להיות מישהי אחרת. אני יודעת שקשה לעכל אותי. אני קצת חייזר".
+
לחצו >
+
לחצו >
פטיט מלר מצטלמת להפקת אופנה
"אנחנו חיים במערב הפרוע של האבסורד"
(צילום: ליאור קסון, סטיילינג: חומי פולק)

  • תודה לחוות עין צבר ולאלמא, מלון ומרכז אמנויות בזכרון־יעקב, מבנה ארכיטקטוני מעוטר בפרסים על רכס הכרמל, שכולל אוסף אמנות מרשים ונוף לים התיכון
  • דוגמנית: פטיט מלר ל"אלינור שחר". איפור: גיטלה ברושל. שיער: ליאור גבריאלוב. ע' סטיילינג: ניב אהרוני. ע' צלם: שירי ארביב
בתמונה הפותחת: וסט (1,450 שקל, one peace revelation), סריג (1,198 שקל, סאקס), חולצה (1,395 שקל, Has Been Studio ב"נומרו"), מכנסיים (אוסף אישי)
איפה משיגים? ברשתות/אתרים. איתי גונן, המלך ג'ורג' 21 ת"א. one peace revelation, באתר ובאינסטגרם. במבי וינטג', רמב"ם 5 ת"א. נומרו, שבזי 13 ת"א
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button