מרכז המבקרים של יקבי תבור. חווית יין מושלמת ומעשירה בוייב קליל ונינוח

יקב, יריד, טיול ויינות להשלמת האווירה: המלצות שוות לחג השבועות

בחג המתקרב תוכלו לבקר בכרם אקולוגי פוטוגני, להשתתף ביריד הביכורים המציע מתנובות העמק והגליל, להמשיך עם מסלולי טיול קלילים באזור ולקנח ביין מול השקיעה. ויש גם המלצה לשולחן החג

מוגש מטעם יקבי תבור
עודכן:

לפני הכל, תכירו, את הכרמים האקולוגיים של יינות תבור

מדובר בטרנד הכי מבוקש של עולם היין. המאבק בשינוי האקלים כבר נוכח בכל תחום בחיים שלנו, כך שגם עולם היין משקיע לא מעט מאמצים עבור הניסיון ליצור איזון טבעי בין אדמה, צומח וחי. התפיסה היא, כי מערכת אקולוגית בריאה שמיטיבה עם בעלי החיים והקרקע - תניב גפנים בריאות וענבים בריאים ואיכותיים יותר. התוצאה: יין איכותי וטעים לצד כרמים שנשמרים לאורך זמן.

איפה ממוקמים הכרמים האקולוגיים של יקב תבור?

מרמת הגולן ועד מצפה רמון, הכרמים של יקב תבור היו מהראשונים בישראל שאימצו את השיטה האקולוגית תוך שיתוף פעולה מלא עם החברה להגנת הטבע. שילוב הכוחות האזורי הצליח להשיב את התנשמות של הר תבור לסביבת הכרמים באמצעות הקמת בתי קינון והפחתת השימוש בריסוס כימי. אחרי התנשמות הגיעו בעלי חיים נוספים וצמחיה ותיקה שבה לצמוח. המאזן האקולוגי שב על כנו. כל זאת, לצד חיסכון כביר במשאבים ואנרגיה. וכן, יש מרכז מבקרים.
3 צפייה בגלריה
יין שנין בלאן של יקב תבור
יין שנין בלאן של יקב תבור
יין שנין בלאן של יקב תבור
(צילום: יקב תבור)

בואו לבקר: מרכז המבקרים ויריד שבועות

למרגלות הר תבור הגלילי, ממוקם מרכז המבקרים של יקב תבור. מדובר בחווית יין מושלמת ומעשירה בוייב קליל ונינוח - הכוללת הדרכה וטעימות של יינות מבצירים שונים, זלילת גבינות שמנמנות ופינוקים טעימים וטריים ופינות קסומות שיצטלמו מדהים. תוכלו להריח את חביות היין ולהתנשא על אחרים.
חוגגים שבועות ברחבת היקב:
חגיגת שבועות ביקב תתקיים ביום שישי, 3.6, ותכלול מכירה של יין בכוסות ובקבוקים לחג, וגם תנובה איזורית איכותית כיאה לחג הביכורים - גבינות ממחלבת בוטיק, לחמים של "אגדת לחם", מאפיית הבוטיק של גשר, מוצרי טבע של בית השקד, פרחים ועוד. במרכז האירוע יתקיים מופע של הרכב "קיו בנד" בהובלת הסולנית ענת בן חמו, ששרה את הלהיט "מי נהר" עם עידן רייכל. בנוסף, תוכלו לרכוש מארז מיוחד לשבועות עם שני יינות לבנים (אדמה סוביניון בלאן ואדמה רוסאן) וסט סכיני גבינות באריזה מיוחדת.
חגיגת שבועות: תאריך- 3.6 יום שישי, 10:00-16:00, שדרות קק"ל, כפר תבור.
3 צפייה בגלריה
מארז שבועות של יקב תבור
מארז שבועות של יקב תבור
מארז שבועות חגיגי של יקב תבור
(צילום: יקב תבור)

ליד היין: שלושה מסלולי טיול באזור

אם כבר הגעתם לגליל, בסמוך למרכז המבקרים יש לא מעט מסלולי טיול מרהיבים, קלילים וידידותיים למשפחות. מומלץ להתארגן על סלסלת פיקניק מפנקת שמכינים במרכז המבקרים, לבחור נקודה יפה ולהתענג על כל מה שיש לטבע להציע.
הר תבור
מרחק מהיקב: כ-10 דקות נסיעה.
רמת קושי: מסלול אייקוני וקליל, מתאים למשפחות.
מה בלו"ז: מסלול מעגלי עם הצצה למערה מסתורית, פיקניק באחו ומתחם כנסייה עתיק בראש ההר. טיול המשלב קדושה והיסטוריה בסגנון אירופי לצד מסלול עמוס בנופים עוצרי נשימה.
עין שרונה
מרחק מהיקב: כ-10 דקות נסיעה.
רמת קושי: קל, מתאים למשפחות שאוהבות להירטב
מה בלו"ז: טיול מים קליל לחובבי המעיינות, הממוקם בדרך הקדומה שמחברת בין הר תבור לכנרת. מי המעיין נובעים בתוך מבנה עתיק מאבנים גדולות והם זורמים אל בריכה אליפטית רדודה ויפה מוקפת עצים וצמחיה ירוקה - עם אופציה לטבילה קרירה ושקט נפשי. מומלץ להצטייד בפנס עבור החדר השמאלי.
יער בית קשת
מרחק מהיקב: מרחק מהיקב: כ-10 דקות נסיעה
רמת קושי: קל, מתאים למשפחות, ידידותי לעגלות.
מה בלו"ז: יער בית קשת הוא מקום קסום המשתרע על המורדות המזרחיים של הרי נצרת, שמהם נשקפים נופים עוצרי נשימה של הגליל התחתון ועמק יזרעאל. באתר מגוון נקודות לטיול ומסלולי הליכה. דרך הנוף משולטת ולצידה עשרות נקודות שלוות בחיק הטבע אשר חלקן מסודרות עם שבילי הליכה, מצפורים, שולחנות פיקניק, גני שעשועים לילדים ועוד.

לקחת הביתה: שלושה יינות מושלמים לחג

eco רוזה
רוזה בצבע מעודן עם טעם מינרלי חד ומורכב. השילוב המושלם שבין רעננות לזרימה. יין המיוצר מענבי ברברה הגדלים בחלקה מובחרת של היקב ברמת הגולן. החלקה מגודלת בקפידה תחת תנאי הקיימות ושמירה על סביבה אקולוגית אשר יוצרת קרקע עשירה וגפנים חיוניות, במינימום התערבות של הכורם.
ECO לבן
בלנד מרתק, מהודק ומעניין בין הזנים הלבנים האיכותיים של היקב. חלק מהיין התיישן שמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי לתוספת מורכבות ומרקם. ליין אופי מורכב ורב גוני של פרי ארומטי ועשיר לצד גוף מלא וסיומת ממושכת.
שנין בלאן, מהדורת מצפה רמון
מותיר לא מעט רושם. 100% ענבי שנין בלאן אשר גדלו בכרמי היקב שבמצפה רמון. היין משלב שלל טעמים וארומות של תפוח ירוק, עשב לימון ודבש. ליין צבע לימוני בהיר, גוף בינוני וחמיצות פריכה המובילה לסיומת נעימה ומתמשכת.
פורסם לראשונה: 10:58, 13.04.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button