נרקיס. "אני צריכה לעשות דיל עם השם שיביא לי בת"

נרקיס על ההחלטה להקפיא ביציות: "עושה שימור כדי להתכונן לתרחיש הגרוע"

הזמרת נרקיס (40) מסבירה מדוע החליטה לעבור הליך שימור פריון למרות שיש לה שני ילדים, למה היא ממשיכה לחבוש כיסוי ראש למרות שהיא גרושה, ומדוע היא קוראת לעצמה רק בשמה הפרטי

פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: הילה רגב)
לאחרונה החליטה הזמרת נרקיס לשתף את עוקביה בכך שהחליטה לעבור הליך שימור פוריות. הכנות הייתה מרעננת. לא כל מי שנמצאת באור הזרקורים מוצאת לנכון לשתף. יותר מכך: לשמוע את זה מזמרת שנעה על המנעד הדתי־חרדי, גרושה ואם לשני בנים, היה בהחלט לא צפוי. "אנשים מאוד עסוקים בחיים הפרטיים שלי - אם אני רוצה להתחתן שוב ואם אני חושבת להביא עוד ילדים. אז כששוב שאלו אותי על ילדים, חשבתי רגע מה לענות. אני משתדלת שהתשובות שלי יהיו תמיד כנות. ובכל זאת, לשאול אישה על הפוריות שלה זה דבר מאוד אינטימי ואישי. אבל אז חשבתי שזה יכול לעורר השראה בנשים אחרות, בעיקר אצל דתיות שהן ברווקות מאוחרת או גרושות. עניתי בסטורי שאני עושה שימור פוריות. חשבתי שזה יישאר ל־24 שעות ואז ייעלם וזהו".
הו, התמימות. זה בטח הכה גלים.
"אתרים פרסמו את זה וקיבלתי ים תגובות. אמרו לי 'כל הכבוד'. היו נשים ששאלו אותי איך עוברים את התהליך, לאן הן צריכות ללכת".
"הרופאה הציעה לי להקפיא עוברים ולא ביציות. אמרת לה, 'אל תדאגי, הביציות שלי חזקות אש'. אני עושה את זה כדי להתכונן לתרחיש הגרוע, אבל מאמינה שבסוף זה יבוא בצורה טבעית עם בן הזוג שיהיה לי"
אז באיזה שלב את בעצם בתהליך?
"רופאת הנשים שלי שלחה אותי לבדיקות מקדימות, ועכשיו אני מחכה לתוצאות של הבדיקות הגנטיות. זה לוקח איזה חודשיים עד שהתשובות מגיעות. ברגע שהן יגיעו, אני מתחילה את ההליך. את יודעת, הפתעתי את עצמי. היו לי לידות קשות וגם היה לי בראש שילודה תעצור את המוזיקה. הייתי מושקעת בזה כל כולי, כמו מתאבדת. חשבתי שכיף לי בחיים ומה אני צריכה בכלל עוד ילדים. עכשיו כשהמוזיקה קורית בלי מאמץ, הרצון בצבץ. זה משהו של חצי השנה האחרונה. אני יושבת ומחכה לתורי בקופת חולים ואומרת לעצמי 'בואנה, את רצינית. את באמת מתכווננת לזה, אה? הגילוי הזה משמח אותי".
את נושקת לגיל 41. מה הרופאה חשבה על הרעיון של להקפיא ביציות?
"היא הציעה לי להקפיא עוברים ולא ביציות. זו ההמלצה בגילים האלה. אמרתי לה, 'אל תדאגי, הביציות שלי חזקות אש'. יש בי אמונה פנימית שיהיה בסדר. אני עושה שימור כדי להתכונן לתרחיש הגרוע, אבל מאמינה שבסוף, התהליך של הפריון יבוא בצורה טבעית עם בן הזוג שיהיה לי. כשיש רצון אמיתי, דברים קורים. כשאת רוצה ומכוונת לזה, גם נניח כשהפוריות לא מספיק טובה, הדבר שאת רוצה דופק לך בדלת".
היה ובן הזוג העתידי ימשיך להתמהמה, להביא לעולם ילד לבד בא בחשבון?
"אני לא שוללת אבל גם לא חושבת על זה כרגע. וזה לא ילד, זו ילדה. אני רוצה בת. אני צריכה לעשות דיל עם השם שיביא לי בת".
טוב, את יודעת שאת זה אי־אפשר לתכנן.
"הבנתי שגם בזה אני יכולה לשלוט. אני מאמינה מאוד שאם אדמיין את הבת שלי ואתכונן אליה מבחינה תודעתית, תהיה לי בת".

4 צפייה בגלריה
נרקיס
נרקיס
"עכשיו כשהמוזיקה קורית בלי מאמץ, הרצון בצבץ"
(צילום: אלה אוזן, סגנון: אייל חג'בי)

נרקיס (40, אבל מבהירה: "נשמה, אני בת 26"), מתגוררת בבאר־גנים, יישוב שהוקם למפוני גוש קטיף, סמוך להוריה. הקהל מכיר אותה רק בשמה הפרטי. אין באלבומים אזכור לשם המשפחה. "זה התחיל לא כמניירה, אבל המשיך כמניירה", היא מודה. "לכתוב את שם הנעורים שלי לא היה שייך, כבר לא אחזור אליו. לכתוב את שם הנישואים גם לא רציתי. התלבטתי איך אני יוצאת לעולם. ברגע שאמרתי שאני 'רק נרקיס' התחילו דיבורים על זה. שדרנים היו שואלים אותי 'אולי בכל זאת תגידי מה שם המשפחה?' זה תפס. אני מרגישה שנרקיס זה מספיק מידע. גם ככה אני משהו שלא עובר לכולם חלק בגרון'.
כשהיא אומרת שהיא לא עוברת חלק בגרון היא מדברת על הדיסוננס שיש לאנשים מהאזורים היותר דתיים, מעצם העובדה שהיא מופיעה מול קהל מעורב. לא זו בלבד, היא עושה דואטים עם זמרים כמו איתי לוי, ליאור נרקיס וערן צור. הלחשושים הם שמילא הייתה מוותרת על הסממנים הדתיים, אבל הבובו הפך לסימן ההיכר שלה. "כגרושה אני לא חייבת ללכת עם כיסוי ראש, אבל יש לי הדרכה רוחנית והתבקשתי להישאר עם המטפחת כי היא שומרת עליי", היא מסבירה. "זה הפך לחלק מהנראות שלי. זה בעיניי כבר אקססורי, חלק מהאאוטפיט. קשה לי לחשוב על ללכת בלי זה, זה כמו בגד".
"כגרושה אני לא חייבת ללכת עם כיסוי ראש, אבל יש לי הדרכה רוחנית והתבקשתי להישאר עם המטפחת כי היא שומרת עליי"
מי שיעץ לך להישאר עם כיסוי ראש הוא אותו רב שהתיר לך לשיר לקהל מעורב?
"אל תזכירי את זה. אני כבר מה־זה לא שם. אני לא עסוקה יותר בלהסביר איפה אני נמצאת. זה מה שאני. בהתחלה, סיפרתי בשיא התמימות שהרב התיר וזה עורר כל כך הרבה רעש ושאלות ואמרו שאולי המצאתי את זה. די, שחררו. הלאה. כשהתרגשתי בתחילת הדרך מהביקורת, היא הגיעה אליי בכמויות. הבנתי שככל שאני פחות מתרגשת מהביקורת, ככה יותר מגיעים אליי אהבה, אהדה וריספקט למקום הדתי והמסורתי שאני מביאה.
"פונות אליי כל הזמן בנות דתיות שרוצות לשיר. הן שואלות אותי אם אני שלמה עם זה. יש להן קונפליקט מאוד גדול. אני לא אומרת להן 'צאו לדרך', כי מה שנכון לי אולי לא נכון למישהי אחרת. זה בירור שהן צריכות לעשות עם עצמן. אבל אני אומרת שאם השם ייעד אותן להיות זמרות לכל עם ישראל, זה מה שיקרה".

4 צפייה בגלריה
נרקיס
נרקיס
המטפחת היא כמו בגד
(צילום: אלה אוזן, סגנון: אייל חג'בי)


בימים אלה, כשמאחוריה שני אלבומים מצליחים, דואט גם עם מירי מסיקה והופעה מרשימה בטקס הדלקת המשואות בשנה שעברה, היא מוציאה סינגלים לקראת אלבום שלישי (יצאו כבר "אחד למיליון" עם ליאור נרקיס ו"בלילות") ומתכוננת להופעות הקיץ (16.6 במיני ישראל, 6.7 בשוני).
יש קליקה כזו של זמרים דתיים - חנן בן ארי, ישי ריבו, נתן גושן ואפילו אביתר בנאי. הם משתפים פעולה ומופיעים אחד אצל השני, ואת בחוץ. מבאס?
"אני מכבדת את זה. אם האג'נדה הדתית שלהם היא לא לשיר עם נשים, אין לי מה לעשות עם זה. הדלת הזו סגורה. הם לומדים תורה ביחד, הם אחוקים. ברור שאם זה היה תלוי בי, דואטים כבר היה קורים, הראשון שבהם היה עם חנן. אז יש לי הזדמנויות אחרות, כמו הדואט עם ליאור נרקיס. שמעתי שהוא עף עליי ודואט איתו זה להיפתח לקהלים רחבים, לא ללכת לאובייס".
"אם האג'נדה של הזמרים הדתיים היא לא לשיר עם נשים, אין מה לעשות. הם אחוקים, לומדים תורה יחד. ברור שאם זה היה תלוי בי, דואטים כבר היו קורים. יש לי הזדמנויות אחרות, כמו הדואט עם ליאור נרקיס"
על הבמה את פרפורמרית אדירה. כמה היה קשה לך בתחילת הדרך, כאישה חרדית, לזוז על הבמה, לרקוד?
"אני מגדירה את עצמי כאישה דתית. בתקשורת הגדירו אותי כחרדית, כי ככה זה מייצר יותר דרמה ואנטגוניזם של 'תראו את הזמרת החרדית ששרה'.

4 צפייה בגלריה
נרקיס
נרקיס
"רוצה איש דתי או מסורתי שישמור איתי שבתות"
(צילום: אלה אוזן, סגנון: אייל חג'בי)


עכשיו, כשהכל הולך נהדר בקריירה שלה, טפו חמסה, חסרה רק האהבה כדי להשלים את הפאזל הצבעוני שהיא נרקיס. "אני רוצה איש דתי או מסורתי שישמור איתי שבתות. הוא צריך להיות מאוד מפותח רגשית עם תודעת שפע גדולה".
אלה מילים מכובסות לכיסים עמוקים?
"לא רק כלכלית. שפע זה לחשוב שהעולם הוא טוב ושאנשים הם טובים. קשה לי עם ממורמרים, ספקנים ופסימים. רצוי שיהיה רווק. הבעיה היא שכשאני אומרת את זה, רק צעירים מדברים איתי. הם לא מפנימים שאני גדולה מהם ביותר מעשור. פונים אליי באינסטגרם ואני אומרת 'אבל נשמה, אתה מבין שאני אישה בת 40, אמא לשני ילדים?".
"צעירים לא מפנימים שאני גדולה מהם ביותר מעשור. פונים אליי באינסטגרם ואני אומרת 'אבל נשמה, אתה מבין שאני אישה בת 40, אמא לשני ילדים?"
שמירת נגיעה רלוונטית לך?
"כן. זה יפה ומחבר בעיניי. ככה קשר יכול באמת להתפתח ולהימשך. בזמנים שחיפפתי, הייתה לחיצת ידיים, היה חיבוק עם חבר'ה. אבל חשבתי על זה, זה שטויות במיץ שמישהו שהכרת לפני דקה יחבק אותך. מה הקשר? אני שומרת את זה לאינטימיות אמיתית עם בן זוג עתידי".

הראיון המלא עם נרקיס מתפרסם בגליון "לאשה", עכשיו בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button