סלמון בתנור. תענוג

מלחם ועוגיות ועד עוף ודגים: המאכלים שהכי כיף להכין בתנור

אחת ההמצאות הגאוניות ביותר של האנושות היא התנור! כמה נהדר שאפשר להכין מגוון מאכלים שונים, לתבל והופ להכניס אותם לתוכו ולהמתין שהקסם יתרחש מעצמו. יש שלל מאכלים נהדרים שהתנור אוהב והם אוהבים אותו בחזרה, אז במיוחד עבור ההמצאה הנהדרת הזו אספנו עבורכם מתכונים שאפשר להכין גם בגריל, גם כתא התפחה וגם באוויר החם של התנור הביתי שלכם

מוגש מטעם השף הלבן
פורסם:

תפוחי אדמה בתנור

תפוחי אדמה והתנור זה סיפור אהבה משכבר הימים. בין אם אתם מכינים אותם כפרוסות דקות במנדולינה ועוטפים אותם ברוטב שמנת כדי להכין מהם גראטן ובין אם אתם עוטפים אותם בנייר כסף בשלמותם כדי להכין תפוח אדמה אפוי שמזכיר טעם של מדורה ובין אם אתם חותכים אותם לקוביות ומטבלים אותם עם הרבה תבלינים ושמן ומכניסים אותם לאפייה שתזהיב אותם ותרכך אותם ותהפוך כל ביס לחלומי. אין כל צל של ספק שתפוחי אדמה הם אוכל שממש כיף להכין בתנור.

דגים בתנור

גם דגים נהנים מחומו של התנור במגוון צורות. אפשר להכין דגים שלמים מתובלים בעשבי תיבול ולימון ולצרוב אותם בגריל, אפשר להכין פילטים של דגי מושט לצד אנטיפסטי עשיר של פלפלים במגוון צבעים, ראשי שום ובצלים ולקבל תוספת בטעם מטריף, אפשר להכין סלמון בתנור בשלל צורות – מרינדות מגוונות בטעמים אסייתיים שמוגשות לצד מנות של אורז או בציפוי פריך שמתפצפץ בפה לצד סלט רענן או עם ציפוי מתקתק של חרדל ודבש לצד בטטה מקורמלת וסירות של תפוחי אדמה. שלל הסגנונות הם רבים ומגוונים והיריעה קצרה מלהכילם.

עוגות ועוגיות

איך אפשר לדבר על עוגות בלי להזכיר תנור? אי אפשר! החל מבחושות ועד לעוגות בעלות שכבות ומרקמים התנור הוא חברה הטוב של הבלילה. ואם חשקה נפשכם במלכת העוגות הלבנה, הלוא היא עוגת הגבינה, אל תשכחו לפנק אותה בתא התפחה פרטי להצלחתה המרבית. פשוט הכניסו אל התנור מגש עם מים רותחים וסגרו אותו, המים יהפכו את התנור לתא מלא אדים, מעין סאונה לעוגה ושם תתפח לה המלכה בשקט ובשלווה.
חוץ מעוגות גם העוגיות נהנות מהתנור החל מעוגיות שוקולד צ'יפס שפשוט נמסות מהחום ומקבלות את צורתן, ועד לעוגיות שמרים שמנמנות שתופחות ומתנפחות לכדי עוגיות מדהימות. גם עוגיות החמאה וגם עוגיות אמסטרדם נהנות מהתנור כל אחת בדרכה שלה. האחת הופכת לרכה ונימוחה והשנייה נמס בה השוקולד מבפנים והופך אותה לעוגייה שאי אפשר להפסיק לאכול.
התנור לא מיועד רק לבישול ואפייה, הוא גם מייבש בצורה יוצרת מן הכלל
גם למאכלים יבשים
התנור לא מיועד רק לבישול ואפייה, הוא גם מייבש בצורה יוצרת מן הכלל, אם אתם רוצים להכין גרנולה ביתית, קרוטונים, עוגיות בישקוטי ואפילו נשיקות ממרנג שהתייבש במשך שש שעות על חום נמוך במיוחד, תנורינו בהחלט יעמוד במשימה בגאווה.

חלות ולחמים

אין ריח נפלא וממכר יותר מזה של לחם אפוי שזה הרגע הגיח מן התנור ומפיץ ניחוחות נפלאים ברחבי הבית. מי שאוהב לאפות חלות לשבת, יודע עד כמה הריח של השמרים התופחים להם בנחת הוא מדהים. וכמובן שכל זאת לא היה מתאפשר ללא התנור שלנו.

פשטידות, קישים ומה שביניהם

כדי להכין פשטידה מופלאה באמת שלא צריך הרבה, רק קערה, כמה מצרכים שיש בכל בית, לערבב היטב ולהכניס אל תנור שחומם מראש. מי שאוהב להרגיש גם פריכות לפני הבלילה יכול להכין את הבצק, לאפות אותו כמובן ורק לאחר מכן לשפוך עליו את הבלילה והרי לפניכם קיש מופלא. כמה דקות בודדות של עבודה ולפניכם ארוחה שלמה שאפשר ליהנות ממנה כבר באותו הרגע או להכין כמות גדולה יותר ולהקפיא עד הפעם הבאה.

מאפינס וקאפקייקס

מיני אוכל הוא תמיד כיף ומדליק. המאפינס הם גרסה מוקטנת ואישית לפשטידה הרגילה והקאפקייקס הם גרסה מוקטנת ואישית לעוגה הבחושה, ומי לא אוהב קטן ואישי? הכי כיף שאחרי האפייה אפשר לקשט את הקאפקייקס בשלל קישוטים, סוכריות צבעוניות וגם בצק סוכר, ואילו את המאפינס אפשר להגיש בצלחת הגשה גדולה ויפה למרכז השולחן שם הם יטרפו עוד לפני שהתנור יספיק להתקרר.
עופות ותנור הם שילוב מנצח, אין זה משנה אם מדובר בכרעיים ושוקיים או אם מדובר בעוף שלם. כך או כך, העוף אוהב את החום שהתנור מעניק לו ואנחנו אוהבים את הטעם שיוצא מכל זה

עוף בתנור

עופות ותנור הם שילוב מנצח, אין זה משנה אם מדובר בכרעיים ושוקיים או אם מדובר בעוף שלם. כך או כך, העוף אוהב את החום שהתנור מעניק לו ואנחנו אוהבים את הטעם שיוצא מכל זה. מי שאוהב את העוף שלו קצת יותר קריספי וקצת יותר צלוי יכול להעביר את התנור למצב של גריל ולתת לעוף להיצלות כמו שצריך.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button