אסתר נאמן. אני מספרת לכל המשתתפות מי הייתה מירב"

בגיל 87 מסייעת לחולות סרטן השד: "זה היה רצונה של בתי ואני ממלאת את צוואתה"

אסתר נאמן, בתה מירב וכלתה נילי חלו בסרטן השד והחליטו להקים עמותה לסיוע מחלימות מסרטן. בינתיים מירב נפטרה, והמיזם "השחר של מירב" שקרוי על שמה, מציין את הסמינר המאה שלו: "מקווה שיהיה לי כוח לזה עוד הרבה שנים"

פורסם:
לפני 12 שנה, אחרי שאסתר נאמן בתה מירב ז"ל וכלתה נילי חלו בסרטן השד, החליטו שלושתן להקים מיזם שיסייע לחולות אחרות. "כיוון ששלושתנו חלינו, יכולנו להבין את הצרכים של נשים אחרות ולתת להן מענים הוליסטיים מעבר לטיפולים הרפואיים", אומרת נאמן, בת 87, אמא לשלושה, סבתא לשישה וסבתא רבתא לשמונה.
מה הכוונה למענים הוליסטיים?
"התוכנית מציעה למי שסיימה את הטיפולים, להתארח בסמינר של שבוע כדי להתאושש ולעבור תהליך אישי וקבוצתי המאפשר לה לעבד את מה שהיא עברה, לחזק את החוסן הנפשי ולהחזיר לעצמה את השליטה על חייה. בעזרת צוות שכולל פסיכולוגים, תזונאים, מאמני כושר ומטפלים בתחומים כמו יוגה, NLP ומיינדפולנס, המחלימות עוברות תהליכים רגשיים של שחרור והרפיה. בכל סמינר משתתפות 16-12 נשים, והוא נערך אחת לחודש במלון יערים בקיבוץ מעלה־החמישה. בהתחלה קראנו למיזם 'שחר - המקום לתמיכה והעצמה', ואחרי שמירב נפטרה לפני שבע שנים, שינינו את שמו ל'השחר של מירב' כדי להנציח אותה".
2 צפייה בגלריה
מירב נאמן סיסיי
מירב נאמן סיסיי
מירב נאמן סיסיי ז"ל. חזרה לארץ מלימודי רפואה באיטליה לאחר שחשה גוש בשד
(אלבום פרטי)

ספרי קצת על מירב.
"מירב התחתנה באיטליה, ואחרי שנולדו לה שם שני ילדים היא התחילה ללמוד רפואה. בשנת 2009, תוך כדי לימודיה, היא הודיעה שהיא באה לארץ לעשות בדיקות, כי היא מרגישה משהו מוזר בשד. היא אובחנה ובמהלך הטיפולים שעברה בתל־השומר גם אני אובחנתי, ואחרי שנה גם כלתי. מירב עברה כריתת שד ונפטרה בגיל 54 מדום לב, שככל הנראה קשור למחלה ולטיפולים שהיא עברה. זה קרה שבוע לפני שבתה התחתנה, הייתה לנו חתונה עצובה מאוד".
"מירב עברה כריתת שד ונפטרה בגיל 54 מדום לב, שככל הנראה קשור למחלה ולטיפולים שהיא עברה. זה קרה שבוע לפני שבתה התחתנה, הייתה לנו חתונה עצובה מאוד"
את מספרת על מירב למחלימות שמגיעות לסמינר?
"הן שואלות מי זאת מירב, ואני מספרת, למרות שזה לא פשוט לי. כל פעם מחדש אני מגייסת את כל הכוחות כדי לדבר עליה בלשון עבר. אני עוד לא נפרדתי ממנה, בשבילי היא עדיין חיה".
במה עסקת לפני ניהול המיזם?
"בעבר הייתי מורה לכלכלת בית ומדריכה לבישול, בהמשך ניהלתי את מערך התזונה בשני בתי אבות ברמת־אפעל וברמת חן, ואז עשיתי הסבה מקצועית לגננת ועבדתי יחד עם בעלי עם ילדי הצוות של בית החולים תל־השומר. אני ניהלתי את הגן ובעלי ניהל את 'בית התלמיד' של ילדי הרופאים".
איך אתם מממנים את פעילות המיזם?
"המחלימות עוברות פה את הריטריט בתנאים של בית מלון בפנסיון מלא, בעלות של כ־6,000 שקל למחלימה לשבוע הסמינר. אנחנו מקבלים סבסוד של 85% מהסכום מקופות החולים, וכל מבוטחת שעונה על הקריטריונים משתתפת בסכום של 1,200 שקל".
איך מגיעים אליכם?
"זו הנקודה החלשה שלנו, אין לנו מספיק חשיפה ולכן אנחנו מקיימים רק סמינר אחד בחודש. היינו רוצים להגיע לשני סמינרים בחודש ואפילו יותר. בשנתיים הראשונות השקענו מכיסינו הרבה מאוד כסף בפרסום אבל זה לא הוכיח את עצמו, והיום אנחנו מסתמכים על שיטת חברה מביאה חברה".
"לראות איך המחלימות מגיעות ביום ראשון שבורות ויוצאות בשישי בצהריים עם חיוך, ממלא אותי כוחות להמשיך"
בגיל 87 יש לך עוד כוחות לטפל באחרים?
"בני עמירם ואשתו נילי מסייעים לי, ואני גם מקבלת הרבה כוחות ממירב. זה היה רצונה ואני ממלאת את צוואתה. בנוסף, לראות איך המחלימות מגיעות ביום ראשון שבורות ויוצאות בשישי בצהריים עם חיוך, ממלא אותי כוחות להמשיך, ואני מקווה שיהיה לי כוח לזה עוד הרבה שנים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button