דנה ברן, סמנכ"לית השיווק, ויסקי m&h,  יותר ויותר נשים שותות

אז איך את אוהבת את הוויסקי שלך?

הנה לך שאלה, שאם לא שאלת את עצמך, הרי שהגיע הזמן. כי מתברר שוויסקי ונשים זה סיפור הצלחה, שתופס תאוצה. דנה ברן, סמנכ”לית השיווק של M&H, מזקקת הוויסקי הישראלית הראשונה - שכבר זכתה בפרסים בינלאומיים נחשבים – מזמינה אותך לנסות ולהתאהב

מוגש מטעם M&H
עודכן:
כשדנה ברן, אז מנהלת השיווק של בירה קרלסברג, הרגישה שהיא צריכה שינוי, היא קפצה קפיצת ראש לעולם הנחשב עד כה כגברי בעיקרו, והלכה להיות סמנכ”לית השיווק במזקקת M&H (מילק&האני), יצרנית הוויסקי הישראלי הראשון. ברן, בעלת תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה ותואר שני במינהל עסקים ועבר מקצועי עשיר, קוראת לזה בחיוך “משבר גיל ה-40 שלי”.
באת מתפקידים בכירים בגופים גדולים לחברה בעלת אופי סטרטאפיסטי בסיכון גבוה. מה משך אותך לתחום?
“עבדתי הרבה שנים בחברות גדולות מאוד. מותגים בינלאומיים עם תקציבים גדולים – זה מעניין, אבל זה גם מסורבל. תהליך קבלת ההחלטות וההנעה של תהליכים ארוך מאוד, ואת מרגישה קצת בורג במערכת. הייתי צריכה שינוי. לקחתי סיכון, באתי לחברה קטנה של 14 איש בערך, עם מוצר על הנייר בעיקר. זה מאוד מאתגר מקצועית לבנות מותג מאפס אבל יותר מרגש והרבה יותר אישי להיות צומת מרכזי בקבלת ההחלטות של החברה”.
4 צפייה בגלריה
ויסקי m&h
ויסקי m&h
ויסקי m&h
(צילום: שי יחזקאל)
זכיתם בפרס יוקרתי שמייצב אתכם בקדמת תעשיית הוויסקי בעולם.
“זכינו בתואר הוויסקי סינגל מאלט הטוב ביותר בעולם לשנת 2023 עבור אלמנטס חביות שרי שלנו, בתחרות הוויסקי החשובה בעולם. הזוכים נבחרים בטעימה עיוורת שאורכת כמה חודשים. בתחרות השתתפו כ-6,000 סוגי וויסקי שונים מ-60 מזקקות בעולם, בהן מזקקות מאימפריות וויסקי כמו סקוטלנד, אירלנד, וארצות הברית, והן מתחרות ב-20 קטגוריות, וביניהן קטגוריית הסינגל מאלט וויסקי הטוב בעולם. זו הייתה, ועדיין, התרגשות עצומה עבורנו, וזה בעצם שינה את כל כללי המשחק. הביקושים עלו משמעותית בכל העולם, והאתגר עכשיו גדול מאוד”.
עד לא מזמן וויסקי נחשב לטריטוריה גברית. איך את רואה את מעמד הנשים בתחום?
“יש יותר נשים בתעשיית האלכוהול, נקודה, בחו”ל וגם בארץ. מנשות מקצוע (יינניות, ברומסטריות, מזקקות) ועד שגרירות מותג. אחוז הנשים עולה משנה לשנה ואנחנו תופסות עמדות מפתח מרשימות מאוד. ההערכה היא שכ-35% מצרכני הוויסקי בעולם הן נשים, וזהו נתון במגמת עלייה. באירועי וויסקי בארץ ובעולם אני רואה יותר ויותר נשים. לפני כמה חודשים היינו בפסטיבל וויסקי בירושלים, והיה כיף גדול לראות שכמעט מחצית מהאורחים בפסטיבל היו נשים שבאו לטעום ולחוות”.
תני טיפים לאישה שעושה את צעדיה הראשונים בעולם שתיית הוויסקי.
על הקיר של מרכז המבקרים שלנו הדפסנו את המשפט:
“Everybody loves whisky, some haven’t found the whisky they love yet“.
אז אני חושבת שכדי להיכנס לעולם הוויסקי צריך להתחיל לטעום מגוון סוגי וויסקי עד שמוצאים את הוויסקי שאוהבים. כשטועמים וויסקי אני ממליצה לשים לב:
* לשתות בכוס גלנקיירן – כוס מקצועית לטעימות וויסקי, המאפשרת להריח את הוויסקי בצורה הטובה ביותר.
* להוסיף כמה טיפות מים (לא קרח) שיורידו קצת את אחוז האלכוהול ויפתחו עוד טעמים בוויסקי.
* לכל וויסקי יש רשמי טעימה ואפשר לבחון לאילו טעמים את מתחברת יותר: מעושנים, פירותיים, יותר מתקתקים (וניל, דבש).
4 צפייה בגלריה
ויסקי m&h
ויסקי m&h
ויסקי m&h
( צילום: פלאן בי)

מרכז המבקרים של M&H

4 צפייה בגלריה
מרכז מבקרים M&H
מרכז מבקרים M&H
מרכז מבקרים M&H, לומדים איך יוצרים ויסקי
(צילום: שי יחזקאל)
למזקקה מרכז מבקרים בתל אביב, המציע מגוון סיורים וסדנאות ללקוחות פרטיים ולחברות. ניתן לקבל הצצה לעולמו הקסום של הוויסקי, לראות את תהליך הייצור, לשמוע את סיפורה של המזקקה, וכמובן, ליהנות מטעימה מודרכת של סוגי וויסקי ייחודיים. בין הסיורים: סדנת קוקטיילים, סדנת וויסקי וגבינות, סיור בחדר החביות ועוד. בחנות תוכלו לרכוש מהדורות מוגבלות של בקבוקי וויסקי, הנמכרים באופן בלעדי, מתנות ייחודיות לחובבי וויסקי, מזכרות ועוד. ההגעה לסיור בתיאום מראש, דרך אתר החברה.



פורסם לראשונה: 14:25, 20.08.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button