גאולה נוני על שערי לאשה

מסע לעבר: השערים הנוסטלגיים של השחקנית גאולה נוני

בימים אלה מציינים 80 שנה להולדתה של השחקנית האהובה ("סאלח שבתי","צ'ארלי וחצי"), שנפטרה לפני כשבע שנים. חזרנו לשלושה שערים מתחילת הקריירה הענפה שלה

פורסם:

נובמבר 1957

גאולה נוני על שער לאשה 1957

כיתוב השער: "שמה של גאולה בן נון עדיין אינו ידוע ברבים, אך מובטח לנושאת השם שתקנה לעצמה מוניטין במהרה. זאת ניתן לשפוט לפי הופעת הבכורה שלה על במת 'סמבטיון' בתוכנית 'ש.ב!'
"גאולה בת השש־עשרה וחצי מופיעה בשירה ובמשחק – ושובה את לב הקהל, בקולה הנעים, בעיניה הנוצצות כגחלים ובגומות החן שבלחייה. גאולה הייתה פקידה בביטוח הלאומי עד שמנהל בית ספרה, 'אלפא', הפגישה עם ידידו זאב ברלינסקי והמליץ עליה כתלמידה שנהגה לבדר את תלמידי 'אלפא' בכל החגים והמאורעות החברתיים".

אוקטובר 1961

גאולה נוני על שער לאשה 1961

כיתוב השער: "הגברת מולכו הצעירה מאוד, אשתו של הפנטומימאי המצליח סמי מולכו, ידועה יותר בשמה הקודם - גאולה נוני. גאולה בעלת עור פנים שחום, גומות חן ועיניים חומות עמוקות, התפרסמה עוד בגיל 15, בעת שהופעתה הרעננה והסקסית עשתה 'משהו' לצופי תיאטרון 'סמבטיון'.
"מאז ש'סמבטיון' שבק חיים, הספיקה היא להופיע על במות שונות, לשרת בצה"ל ולשבות את העין בסרטו של פריי, 'איי לייק מייק'. גאולה מצטרפת לסמי בסיוריו ברחבי אירופה. לפני נסיעתו הצהיר הבעל: 'לא אכפת לי שגם גאולה תתפרסם. אם יציעו לה תפקיד בסרט, אז או־קיי'".
הנישואים למולכו היו קצרי מועד ונוני חזרה לארץ כדי להופיע ב"אירמה לה דוס" ב"הבימה", התפקיד שנחשב לפריצה הגדולה שלה.

נובמבר 1964

גאולה נוני על שער לאשה 1964

לשער זה לא נלוו כתבה או ריאיון, ואפילו לא כיתוב מורחב. אולי לא היה בכך צורך – כולם הכירו אז את נוני: באותם ימים הוקרן בבתי הקולנוע "סאלח שבתי", שם גילמה נוני את חבובה, בתו של סאלח (חיים טופול), המתכוונת להתחתן עם זיגי הקיבוצניק (אריק איינשטיין). נוני, שהצטלמה לסרט בתקופה שבה כיכבה ב"אירמה לה דוס" על הבמה, סיפרה בריאיון לברוריה אבידן בריר ב"לאשה": "הייתי קרובה להתמוטטות. תכופות חזרתי מהצגות מחוץ לעיר ב־1 אחר חצות ונאלצתי להתעורר ב־3:30 בבוקר כדי להתכונן לצילומים".
אחרי "סאלח" המשיכה נוני לככב על הבמה בכל התיאטראות ("אמי הגנרלית", "קומדיה של טעויות" ולימים גם בגרסת המחזמר של "סאלח שבתי", שם שיחקה את אתרוגה, אשתו) וכן בקולנוע ("צ'ארלי וחצי", "אלף נשותיו של נפתלי סימנטוב") ובטלוויזיה ("לגעת באושר", "בלו נטלי"). חלק משנותיה חיה נוני בווינה, גם שם שיחקה. היא נפטרה בגיל 72, הותירה אחריה את בתה שרון ושלושה נכדים.

רוצות לראות עוד שערים?
היכנסו לאתר החדש בו תוכלו למצוא אלפי שערים שיצאו מאז 1947, להיזכר בצילומים בלתי נשכחים, לראות איך נראו כוכבות אהובות לאורך השנים ולגלות מי הופיעה על השער בשבוע שבו נולדתן.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button