עמית פרקש. "כשיאיר בא מהמילואים הילד מסתכל עליו ותוהה, מי אתה?"

עמית פרקש: "אני בודדה כשיאיר במילואים. כל יום זו התמודדות"

השחקנית מככבת בסרט החדש "המנצחים", מספרת על גיוסו של בעלה ב־7 באוקטובר ועל החיים כאם לשניים, הצעיר בהם תינוק, שאותם היא מגדלת בלעדיו כבר קרוב לארבעה חודשים

פורסם:
כשעתיים לאחר שפרצה מלחמת ״חרבות ברזל״ כבר הייתה עמית פרקש בדרך לבית הוריה בקיסריה עם שני ילדיה הקטנים, אנה בת השלוש ונח, שהיה אז בן שלושה חודשים. על ההגה: בעלה יאיר יונס, לוחם ביחידה קרבית שגויס בצו 8 והספיק להקפיץ את אשתו וילדיו לפני שעלה על מדים. אחרי חודשיים וחצי החליטה פרקש שאפשר לחזור אל דירתם בצפון תל־אביב. בתה אנה חזרה לגן, ובנה נח פגש את המטפלת החדשה שלו, ופרקש התיישבה בבית קפה עם ידיד כדי לנשום רגע. ובדיוק אז נשמעה אזעקה.
״בקיסריה לא חוויתי את האזעקות כמו כולם״, היא מספרת, ״וכשחזרתי לעיר לא הייתי מוכנה לזה. נבהלתי. זה עשה לי רעידות בגוף ופחד ולחץ".

כמעט ארבעה חודשים לתוך המלחמה, עמית פרקש מנסה ללמוד כמו כולם איך מקיימים שגרת חיים בצל המציאות הקשה. כאשת מילואימניק עם שני פעוטות בבית, היא מנהלת לו״ז קפדני עם עזרה חיצונית.
לא מעט נשות מילואימניקים חשפו לאחרונה את הקושי בלהחזיק את הבית.
"אני חצויה בקטע הזה. מצד אחד, מי ישמור על המדינה? מצד שני, חרא לי ואני בודדה. יאיר עדיין במילואים, מגיע הביתה וחוזר ליחידה. כל יום זו התמודדות בשבילי. הלילות בלעדיו עם שני ילדים קשים לי מאוד. ההתמודדות היומיומית שלי מורכבת.
"בלילות הראשונים של המלחמה, בבית של ההורים, ממש פחדתי לישון לבד או ללכת בלילה לשירותים. ואני אמא לשניים שאמורה כביכול לשמור על הילדים שלה, כן? הייתי ישנה עם שני הילדים בחדר ועם אבא שלי, מסכן (צוחקת). אם הוא לא היה ישן איתי, לא הייתי מרגישה ביטחון. אנחנו גרים מעל הים, והייתי בטוחה שיבואו לי מחבלים דרך הים וייכנסו מהחלונות".
אילו הורים אתם?
"יאיר הוא אבא מאוד מעורב. הוא יודע עם מי הוא התחתן, אני אישה שלא יכולה לשבת רגע רגל על רגל. אין לי את זה בדי־אן־איי, ולפעמים הוא צריך להישאר בבית לשמור על נח. ליאיר היה חלום לעשות עסקים ביוון, ולי היו חלומות, ואנחנו תומכים אחד בחלומות של השני. עכשיו, בגלל המלחמה, יצא שהילד מכיר את אבא שלו שלושה חודשים בגדול (מחייכת). כשהוא בא מהמילואים הילד מסתכל עליו ותוהה, מי אתה?".
היו לך בעבר חלומות לנסות את מזלך בחו״ל. הם עדיין בתוקף?
"אין לי שום רצון לעזוב את הארץ. היום אני גם לא מרגישה ביטחון בשום מקום בעולם. בדיוק חשבתי איך בא לי חופש, אבל לאן אני אטוס? כולם שונאים אותנו. כל הצבועים יצאו מהמחילות שלהם".
4 צפייה בגלריה
עמית פרקש
עמית פרקש
"כולם היו מגויסים לעזור לי"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מיטל ברונר)

להתנתק כמו רובוט

המלחמה הציפה אצל פרקש (34) גם את האובדן של אחיה, טייס חיל האוויר סרן תם פרקש ז"ל, שנהרג בהתרסקות מסוק במלחמת לבנון השנייה. את ״מיליון כוכבים״ היא שרה לראשונה בהלווייתו - בלי לדעת שיהפוך להמנון המלחמה ההיא. ממש לאחרונה הקליטה את השיר המצמרר ״אח יקר״ עם טל רמון, ששכל את אחיו אסף וגם את אביו אילן רמון ז"ל. ״זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת וכואבת, כל אחד עם הסיפור שלו, שרים שיר שאמור לחזק ולחבק אחרים שנמצאים עכשיו בסיטואציה דומה״, היא מתרגשת.
ב־8 בפברואר יעלה למסכים סרט חדש בכיכובה, ״המנצחים״ של הבמאי אלירן פלד, מיוזיקל מלחמה ראשון מסוגו בארץ, בהשראת אירועים אמיתיים. הסרט מגולל את סיפורם של ארבעה צעירים, שני זוגות, החיים בקיבוץ נצר־סירני עם פרוץ מלחמת ששת הימים. פרקש היא יעל, שהגיעה לקיבוץ כילדת חוץ שאיבדה אמא, אבא ואח. בעלה שלמה (ידין גלמן) נהרג במלחמה, והיא נישאת לחברו, שמגדל איתה את ילדתה ואת התינוק שנולד לאחר מותו של אביו.
הסרט מבוסס בחלקו על סיפורה האמיתי של יעל ידידיה, היום בת 79, שבעלה נהרג במלחמה והוריו ביקשו ממנה להינשא לחברו הטוב ביותר. ״הכול מתערבב היום״, אומרת פרקש, ״יעל האמיתית ראתה את הסרט ומאוד התרגשה. אני רוצה לפגוש אותה".
"מצד אחד, בלי מילואים מי ישמור על המדינה? מצד שני, חרא לי. הלילות עם שני ילדים קשים לי מאוד"
את מגלמת דמות שמתמודדת עם שכול.
״היה מאתגר מאוד לעשות דמות כזו. הייתי צריכה לחשוב איך היא מצליחה להיות בתוך העצב וגם להמשיך הלאה בלי לשכוח, כי גם אני היום, 17 שנה אחרי שאח שלי נהרג, גמורה ממה שקרה לנו. אני מתגעגעת לאח שלי כל בוקר ומצד שני עדיין שמחה. אני קמה בבוקר, אני מקיימת חיים, הבאתי ילדים לעולם, יש לי בעל נפלא, אני עובדת. אני מתקיימת".
נסעת לצילומי הסרט למשך חודש בקייב, כשבתך אנה הייתה בת חמישה חודשים.
"כולם היו מגויסים לעזור לי. אמא שלי באה לעזור, ויאיר היה מגויס לגמרי לפרויקט הזה, ואני מקייב בניתי כל יום את הלו״ז של הילדה וניהלתי את החיים שלה משם. נסעתי עם הרבה חשש של מה יהיה, אבל התמסרתי לסרט. החוויה הזו, לטוס לחודש לחו״ל לבד, הייתה יוצאת דופן. איך שנחתנו הורידו אותי במלון בקייב, ואני לבד, ומה אני עושה עכשיו? טסתי לבד בחיים שלי, כן? אבל פתאום הייתי בעיר זרה, בקורונה, ומה־זה נלחצתי".
המציאות והקולנוע שוב התערבבו כשידין גלמן נפצע קשה במלחמה הנוכחית.
"ידין בחור מקסים. אני לא אשכח את האודישן שלו בחיים. היינו מלוהקים שלושתנו - אני, יעל ודניאל, וחיפשו שחקן שיגלם את בן הזוג שלי, והוא נכנס לחדר עם כל הכריזמה והיופי שלו, ואנחנו התעלפנו. וואו, מאיפה אתה? מי אתה? היו צריכים לאושש אותנו ממנו. תמיד שמעתי כמה הוא מחובר לצבא, ראיתי כמה הוא ערכי וציוני. כשהוא נפצע זה היה נורא. ראיתי את זה בחדשות ונפלה לי הלסת. כתבתי לאדוה (דדון, בת זוגו של ידין. אמ"ר) באותו יום. עכשיו אני אראה את כולם בפרמיירה. לא ייאמן מה עברנו מאז הצילומים וגם מה עברה קייב. בסוף אני אחשוב שהנאחס זה אנחנו".
4 צפייה בגלריה
עמית פרקש וידין גלמן בסרט "המנצחים"
עמית פרקש וידין גלמן בסרט "המנצחים"
עם ידין גלמן בסרט "המנצחים"
(צילום: סער מזרחי)
בעקבות העבודה על הסרט, היא מספרת, "התחלתי לחשוב על נשים שאיבדו את בני הזוג שלהן. זה זרק אותי לחשוב על רעות, שהייתה החברה של תם. אני הייתי האחות של, התמודדתי עם האבל הפרטי שלי ולא הייתי בפניות להתמודד עם האבל של אחרים במשפחה. הסרט פתח לי את הראש, חשבתי על רעות ובנות כמוה ועל מה זה לאבד את האהבה הכי גדולה של החיים שלהן. אני היום נשואה לגבר שהוא אהבת חיי, שעושה מילואים, ואם חס וחלילה היה קורה לו משהו, עולמי היה נחרב".
מה שלום רעות?
"אנחנו קרובות מאוד. היא התחתנה ויש לה שלוש בנות. הבת הקטנה שלה בגן של הבת שלי. היו שנים שהיינו בלתי נפרדות. עכשיו כל אחת עם המשפחה שלה ועדיין אנחנו משפחה. עכשיו חגגתי לילדה שלי יום הולדת והיה ברור שהם מגיעים".

כן, אני גם יזמית

לפני חודש הושק המותג החדש שלה, Sun&Lilies, שהקימה עם חברתה לידר למברג. המותג מציע חליפות טרנינג שהשתיים מעצבות ומייצרות בעצמן. רוב הפריטים כבר סולד אאוט, והן כבר עובדות על קולקציית האביב שתושק בסוף פברואר. ״המון שנים רציתי לעשות עוד משהו בחיים חוץ ממשחק, היה לי ברור שיש בי כישרונות של ניהול, פיתוח ויזמות שלא מתממשים, והרגשתי שאני אתבאס בעוד כמה שנים אם לא אעשה עוד משהו. לפני שנה החלטתי ללכת על זה".
למה טרנינגים?
"אני אוהבת טרנינגים ואף פעם לא מצאתי את המדויק שלי. אנחנו מעצבות חליפות יוקרתיות, הבדים באיכות גבוהה, והמחיר בהתאם".
"הסרט זרק אותי לחשוב על רעות, שהייתה החברה של תם. אנחנו מאוד קרובות. היא התחתנה ויש לה שלוש בנות"

כמה מאתגר להשיק מותג בזמן מלחמה כשיש לך תינוק בן חצי שנה?
"אני ממש עייפה כי אני לא ישנה בכלל, אבל העסק ממלא אותי. ב־7 באוקטובר היינו בשיא העבודה על הקולקציה והיינו אמורות לצלם אותה ולעלות באמצע אוקטובר, ואז פרצה המלחמה ושבועיים בכלל לא דיברנו על זה, למי היה ראש בכלל? גם מי ידע אם נחיה, זו הייתה התחושה. אחרי שבועיים אמרנו אחת לשנייה, בואי לא נוותר ונראה איך בכל זאת עושים את זה".
לפי הקלישאה, היה צפוי שתקימי מותג בגדי תינוקות וילדים.
"כן, כולם רוצים שאעשה בגדים לאמא ולילד. אני אוהבת להלביש נשים. העסק הזה נורא אגואיסטי. אני עושה בגדים כדי שאני אלבש אותם".
הריאיון המלא עם עמית פרקש מתפרסם בגיליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים

4 צפייה בגלריה
עמית פרקש
עמית פרקש
עמית פרקש
(צילום: שי פרנקו,סגנון: מיטל ברונר)
איפור: רותי עדי, שיער: אבישי מסטי, ע' סגנון: תאיר כהן גיליס
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button