דה סרג'ין הוטל קאולאק.  בבאלי ובתאילנד כבר מאמצים גישה הוליסטית שנועדה להפחית את ההשפעות הסביבתיות של שהות האורחים

הנופש החדש: מחופשות לעידוד החיסוניות ועד עבודה משולבת בחופשה

להתראות קוויקי, שלום לואו־קוסט: האם השנה נעבור לחופשה שמתחשבת בסביבה וגם נעשה יותר טיולים פעילים עם הקפסולה המשפחתית - ליעדים רחוקים ומבודדים? תחזית הנופש והתיירות

פורסם:
אחרי 2020 כבר לאף אחד אין ספק: וולנס הוא לא מותרות – חייבים להשקיע בבריאות הפיזית וברווחה הנפשית. אז מה נראה בשנה הקרובה בתחום הנופש והתיירות?
הטרנדים החדשים 2021:

להתראות קוויקי, שלום לואו־קוסט: חופשה בת קיימא

הירידה הגלובלית בפליטת החמצן הדו פחמני כתוצאה מההפחתה בטיסות בתקופת הסגר העמידה בראש סדר היום את הדיונים על הזיהום שנגרם כתוצאה מהתיירות העולמית. המגמה של חופשה בת קיימא לא תהיה רק על הנייר. התחזית האופטימית מבטיחה חופשות באתרי נופש עם מחויבות רבה יותר לשיטות ידידותיות לסביבה. כך למשל, בבאלי ובתאילנד כבר מאמצים גישה הוליסטית שנועדה להפחית את ההשפעות הסביבתיות של שהות האורחים באתרי הנופש. כמו כן, צופים שנעדיף חופשה שנתית ארוכה אחת על פני גיחות קצרות לחו"ל.

יצאתי להפסקת בריאות: Staycation

כמו כל התחזית ששמה את הבריאות הפיזית ואת הרווחה הנפשית במקום הראשון, גם החופשה השנה תתאים את עצמה למגמה הזאת. מכיוון שטיסות עדיין נחשבות עבור רבים סיכון בריאותי, מומחי הוולנס צופים שנראה השנה יותר נופש מקומי. הם מכנים את החופשות האלה "הפסקות בריאות", גם אם מדובר בהירגעות מסטרס וגם אם בחופשה ספורטיבית פעילה, כי הן מיועדות למילוי מצברים ולהבראה, בעיקר בתקופות החגים.

בוסט של בריאות: חופשות לעידוד חיסוניות

חיסוניות כבר אמרנו? לפני שאתם רצים לבלוע עוד תוסף או לנשנש פרוביוטיקה, תרשמו לעצמכם שגם החופשות בשנה הקרובה יעשו הכל כדי להשיג שרשרת חסינות אפילו שהחיסון כבר כאן. זה לא שלא ראינו ריזורטים מפנקים בעבר, אבל כרגע תיירות הוולנס ממוקדת בחופשות לשיפור הרווחה האישית כשמילות המפתח הן "חיזוק חיסוניות" ו-Self Care. זה אומר שתפריט הנופש יכלול תוכניות לירידה במשקל, שיעורי כושר, טיפולי גוף ונפש, יוגה, מדיטציה מודרכת, טיפולי ספא ואקלים שטוף שמש, וגם חופשות "תרדמת חורף" מחממות. התוכניות יורכבו כמובן על ידי צוות של רופאים, תזונאים ומומחי בריאות.

לונג דיסטנס: טיולי וולנס ליעדים רחוקים

לצד ההעדפה לנופש מקומי קרוב, המומחים צופים שבמקום חופשות עירוניות ועתירות שופינג נראה ב־2021 יותר טיולי וולנס ארוכים ליעדים רחוקים ומבודדים. אלה שידם משגת יעדיפו השנה יעדים כמו מאוריציוס, המלדיביים, סנט לוסיה ואיים עם הרבה ספייס ומעט תושבים. כי אם כבר טסים פחות, אז שיהיה ארוך, אקזוטי, בריא, בטוח ומבודד יותר.

זום על אי בודד: עבודה משולבת בחופשה

גם הגישה של Workation – עבודה משולבת בחופשה שנעשתה פופולרית בזמן הקורונה - תתגבר בשנה הקרובה. הרעיון הוא להעביר את המשרד הביתי ליעד ציורי במטרה לעבוד ולנוח בין לבין, מה שטוב גם לפרודוקטיביות. כך אפשר להתחיל את הבוקר ביוגה על האי, לענות למיילים, לקפוץ להירגע בטיפול ספא ולחזור לזום רעננים.

קפסולה פלוס: טיולים פעילים רב־דוריים

אחרי שזמן המשפחה הישן והטוב התגלה לנו מחדש בימי הקורונה, ב־2021 ניקח אותו איתנו גם לחופשה. המומחים צופים שב־2021 רבים יחפשו דרך להמשיך את הרצף הבריא הזה יחד עם הקפסולה המורחבת בטיול פעיל ורב־דורי, שיכלול פעילויות כמו רכיבה על אופניים, הליכה וריצה, או בשהייה משותפת ומבריאה בווילה מרווחת בלי להתחכך בקפסולות אחרות.

סאונד של רילקס: חוויות מוזיקה וקול

מוזיקת וולנס וחוויות סאונד לשיפור הבריאות יהיו עוד אלמנט עולה בתחום תיירות הוולנס. עדויות חדשות מכתבי העת הרפואיים מצביעות על כך שהמוזיקה חשובה מאין כמוה כדי להקל על מגוון מצבים גופניים ונפשיים, כמו חרדה ולחץ דם גבוה, והשימוש בחוויות קוליות כמו מדיטציית סאונד וטיפולי מוזיקה יהפוך לפופולרי יותר במרכזי נופש וולנסיים ב־2021.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button