שתו מים גם אם אינכם מרגישים צמא

להתאמן נכון עם סוכרת: 10 כללי ברזל

מבניית תוכנית אימונים נכונה, דרך בחירה בנעלי ספורט מתאימות ועד לתזמון הארוחה שלפני, וגם והצמיד שחייבים לענוד תוך כדי - 10 כללים למתאמנים סוכרתיים שעשויים להגן מפני סיבוכים

פורסם:
סוכרתיים? ניהול נכון של המחלה והקפדה על אימוני כושר יסייעו לכם ליהנות מההשפעה המיטיבה של הפעילות על איזון הסוכרת ואף יגנו עליכם מפני סיבוכים אפשריים. זאת בתנאי שתבצעו את הפעילות תחת ההנחיות הנכונות. נדב אסטרין, מאמן כושר מוסמך ממכון וינגייט וחולה בעצמו בסוכרת מסוג 1, מפרט עשרה כללי ברזל שכדאי לכל מתאמן סוכרתי להכיר, להפנים וליישם.
1. קבלו אוקיי מהרופא
אם אתם סוכרתיים חדשים ועד כה לא התאמנתם באופן מסודר, זה הזמן להתחיל, אבל רצוי להיוועץ תחילה עם הרופא המטפל באשר למינון האינסולין הדרוש, ועדיף להתאמן עם מאמן או עם בן/בת זוג המודעים למצבכם ויכולים ליצור קשר עם גורמים רפואיים בעת הצורך.
2. בנו תוכנית עם מאמן מוסמך
אימוני כוח, כמו גם פעילות אירובית עצימה, עלולים לגרום להפרשת יתר של אדרנלין, ומכאן להביא לעלייה ברמות הסוכר בדם. לכן בשלב הראשוני כדאי להיעזר במאמן כושר מוסמך שידע להתאים את רמת הקושי ואת העצימות של האימון למצבכם. אם בכל זאת אתם מוותרים על מאמן, בחרו פעילות מהנה, כמו הליכה או שחייה, והשתדלו לבצע אותה בצורה מתונה 4־5 פעמים בשבוע. התחילו מ־30 דקות ביום והעלו בהדרגה עד לשעה שלמה.
3. השקיעו בנעלי ספורט טובות ונוחות
המתאימות הן למידה שלכם והן לאופי הפעילות. ככל שכף הרגל תקבל תמיכה בזמן הפעילות ויהיה מקום לאצבעות (בעיקר לבוהן), כך יפחת הסיכון להיווצרות פצעי לחץ ושלפוחיות בכפות הרגליים.
3 צפייה בגלריה
כללים למתאמנים סוכרתיים
כללים למתאמנים סוכרתיים
אימוני כוח, כמו גם פעילות אירובית עצימה, עלולים לגרום להפרשת יתר של אדרנלין, ומכאן להביא לעלייה ברמות הסוכר בדם
(צילום: Shutterstock)

4. שימו לב לתזמון
רצוי לבצע את האימון כשעה עד שעתיים לאחר הארוחה כדי לשמור על רמת הסוכר בדם.
5. כחצי שעה לפני הפעילות בדקו את רמות הסוכר בדם (וגם בסיומה)
לסוכרתי ממוצע מומלץ לצאת לפעילות כשערך הסוכר המינימלי בדם הוא כ־120 מ"ג/ד"ל. מטרת הבדיקה היא לתת "רשת ביטחון" ולמנוע ירידת סוכר לרמות מסוכנות במהלך הפעילות.
בתום הפעילות יש לבצע שתי בדיקות נוספות: הראשונה מיד בתום הפעילות, והשנייה - כחצי שעה עד שעה לאחר מכן. בזמן האימון ערכי הסוכר בדם משתנים, ולכן באמצעות הבדיקה יהיה אפשר לאתר ירידות חדות ברמות הסוכר. באימון ממושך (מעל שעה) רצוי לערוך בדיקה גם במהלך האימון (בתום שעה), בפרט אם אתם מתחילים לחוש בסממנים המרמזים על ירידה ברמת הסוכר, כמו כאבי ראש, סחרחורת, עייפות, חולשה.
6. הקפידו לשתות מים לאורך כל האימון
גם אם אינכם צמאים (את הכמות תקבעו אתם, בהתאם לצורך). בזמן התייבשות הגוף משחרר אדרנלין, הורמון שעלול לגרום לחלק מהמתאמנים לעלייה ברמת הסוכר בדם.
7. הצטיידו תמיד בחטיפים פחמימתיים
למשל: שני תמרים, משקה פירות או חטיף אנרגיה. אימונים יכולים להוריד את רמת הסוכר בדם, וצריכת החטיף לפני האימון, במהלכו או לאחריו (בהתאם לצורך) תמנע מצב של היפוגליקמיה.
3 צפייה בגלריה
כללים למתאמנים סוכרתיים
כללים למתאמנים סוכרתיים
צמיד מזהה, חטיף פחמימתי ובדיקת רמות הסוכר בדם
(צילום: Shutterstock)

8. נוטלים תרופות להורדת רמת הסוכר בדם? אל תצאו לפעילות לבד
אם אתם נוטלים תרופות המורידות את רמת הסוכר בדם, רצוי שתצאו לפעילות גופנית עם אדם נוסף המודע למצבכם. נטילת תרופות היפוגליקמיות בשילוב פעילות אירובית ממושכת עלולה להביא לירידה מסוכנת של הסוכר בדם.
9. ענדו צמיד מזהה המצביע על היותכם סוכרתיים
רצוי אף להוסיף שם של אדם קרוב שאליו ניתן להתקשר בעת חירום.
10. השתדלו לנהל אורח חיים פעיל ככל האפשר
מעבר לשגרת האימונים, העדיפו הליכה ברגל על פני נסיעה, עלייה במדרגות במקום במעלית, הליכה בזמן שיחת טלפון במקום רביצה על הספה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button