מה החומרים הפעילים החדשים יכולים לעשות לטיפוח העור שלך?

האם את צריכה למרוח סרמידים על הפנים ומהי התשובה החדשה לנקבוביות פעורות?

שלושה חומרים פעילים שמסתמנים כטרנד לוהט בשמי הביוטי: אוגר לחות עוצמתי, רטינול טבעי וניאצינמיד מצמצם הנקבוביות. מה הם עושים, למי הם מתאימים ומתי יש להיזהר מתופעות לוואי?

פורסם:
העונה הקרה היא זמן מצוין לטפל בעור הפנים, ותמיד כדאי לבדוק אילו מוצרים חדשים על המדף נותנים מענה טוב ומדויק יותר למה שהעור שלנו צריך. קבלי שלושה חומרים פעילים שמסתמנים כטרנד לוהט בשמי הביוטי.
עוד בטיפוח חורפי:

סרמיד: אוגר הלחות העוצמתי

סרמידים הם משפחת מולקולות שומניות דמויות שעווה הפעילות ביולוגית. לרוב הסרמיד יופיע כרכיב בתכשירי לחות קוסמטיים ודרמו־קוסמטיים וכן בקרמי לחות המיועדים למחלות עור עם פגיעה במחסום האפידרמלי כמו אטופיק דרמטיטיס.
מה הוא יודע לעשות: הסרמיד יוצר מחסום עורי שאינו חדיר למים וכך מסייע באגירת הלחות בשכבת העור וכן תורם לאנטי אייג'ינג במנגנונים שונים.
למי הוא מתאים: לכל מי שסובל מעור יבש או מגורה, ובייחוד לבני הגיל השלישי שעורם נוטה לאבד יותר לחות.

ניאצינמיד: מצמצם הנקבוביות

הניאצינמיד הוא נגזרת פעילה של B3. ברפואת העור הוא כבר נחקר לפני שנים רבות ומהווה טיפול מקובל בחלק ממחלות העור הדלקתיות והאוטואימוניות בשל תכונותיו האנטי דלקתיות. בקוסמטיקה הוא מגיע בתוך פורמולציה קיימת בג'ל קרם או בסרום.
מה הוא יודע לעשות: הוא אנטי דלקתי, משפר את מחסום העור, מייעל את שמירת הלחות באפידרמיס, משפר היפר־פיגמנטציה, מפחית אדמומיות, מצמצם נקבוביות ומאזן הפרשת שומן.
למי הוא מתאים: לסובלים ממחלות עור ולמי שרוצה לשפר את מרקם העור.
שימו לב! לאחרונה דווחו תופעות לוואי כתוצאה משימוש בניאצינמיד. לכן בדומה לשימוש בכל מוצר חדש, יש לנסות שימוש ראשון ברכיב זה באזור קטן ונסתר.

בקוצ'יול: הרטינול הטבעי

מדובר בסוג של תרכובת נוגדת חמצון המצויה בזרעים ובעלים של צמח הבאבצ'י שמקורו בהודו. לאחרונה שמו נקשר רבות כמתחרה הטבעי של הרטינול. בניגוד למוצרי רטינול רבים שהמקור שלהם הוא סינתטי או מהחי, הבקוצ'יול הוא רכיב על בסיס צמחי. למרות שאינו דומה מבנית לחומצה הרטינואידית, מחקרים מצאו דמיון בפונקציונליות של שני החומרים - ויסות דמוי רטינול לגנים, וחלבונים המעודדים את ייצור הקולגן ומשפרים את תחלופת התאים בעומק העור.
מה הוא יודע לעשות: מסייע להמרצת הקולגן, מזרז את התחלפות תאי העור, משפר את גמישות העור ותורם להפחתת קמטים וקמטוטים. בנוסף יש לו תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות. בניגוד לרטינול הוא אינו רגיש בחשיפה לאור, ובשימוש מוקפד ונכון יכול להועיל לשיפור מרקם העור ולייצור כמה סוגים של קולגן בתאי העור שמועילים לבריאות העור ולאנטי אייג’ינג.
למי הוא מתאים: הגיל ההתחלתי המומלץ לשימוש בו הוא מעל 20. הוא מתאים לכל סוגי העור - משמן ועד יבש, לרבות עור רגיש. כמו כן להבדיל מהרטינול הסינתטי הוא יכול להתאים גם לנשים בהיריון (אך כן חשוב לוודא מול המרכז הטרטולוגי בטרם השימוש).
שימו לב! אם השימוש ברכיב גורם לגירוי, להבהרה או לכתמים כלשהם, יש להפסיק את השימוש מיד ולהיוועץ ברופא עור.

ייעוץ מקצועי: ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button