לקראת שפע אדיר ואינסופי. פריידי מרגלית ואלימור הניג

מהישרדות לשפע: כיצד למנף את המשבר הכלכלי?

אנחנו לא יכולים לשלוט במשברי החיים, אלא רק בתגובה שלנו לסיטואציה, ולהבין שכל משבר טומן בתוכו הזדמנות. כיצד נצליח למנף את המשבר ולנצל אותו לטובתנו? פריידי מרגלית ואלימור הניג עוקבות אחר רוברט קיואסקי ("אבא עשיר, אבא עני") ויש להן תובנות שכדאי להכיר | האזינו

פריידי מרגלית, אלימור הנינג
פורסם:

המשבר הכלכלי שפוקד את העולם מסתמן כגדול ביותר מאז 2008. הריבית מזנקת, בנקים בינלאומיים קורסים, ואצלנו כל המחירים עולים – מהמזון ועד לדיור. האינפלציה חוזרת והכסף שלנו שווה היום הרבה פחות.

ממשבר להזדמנות

אבל לא הכול שחור. הבשורה הטובה היא שאפשר למנף את הכאוס והמשבר הכלכלי להצלחה ולשגשוג דווקא בעת הקשה הזו. אל לנו להתעלם מהמצב הקיים, אבל גם לא להיבהל ממנו - זה בדיוק הזמן לפעול בתבונה. אני זוכרת איך אחרי אסון התאומים, ה-9/11, אבא שלי קנה כרטיס לארצות הברית. הוא הבין שהנדל"ן עומד לצנוח בעקבות המשבר, וכשיש משבר יש הזדמנויות.
אנחנו לא יכולים לשלוט במשברי החיים, אלא רק בתגובה שלנו לסיטואציה, ולהבין שכל משבר טומן בתוכו הזדמנות יזמית לכל מי שיודע לזהות מה רוחש שם בפנים, להקשיב לעצמו ולסביבה שלו, ליזום, להיות פרודוקטיבי ולשמור על אופטימיות.
עוד שיחות בגן עדן:
הבעל שם טוב מסביר שמשבר הוא לא מקרי, הוא מגיע כי יש משהו שעלינו לפתח בעצמנו, יש לנו קליפה שצריך לקלף ולגלות את המתנה שבפנים. את ההפתעה שמסתתרת בתוך הביצה.
אינני מתיימרת להיות כלכלנית או יועצת פיננסית. להיפך, אני לא מבינה בנדל"ן, בקריפטו וגם לא בזהב. אני כן ממליצה לעקוב אחר יועצים בינלאומיים. אני, למשל, עוקבת באדיקות אחר רוברט קיואסקי, מחבר הספר "אבא עשיר, אבא עני". הוא משדר למיליוני העוקבים שלו מדי שבוע, לא חוסך בנתונים קשים, ואומר את כל האמת בפנים. בחרו לכם את הנתיב שנשמע לכם מעניין ומתאים, ובלבד שתיערכו נכון לקראת המשבר, ותמנפו את עצמכם כלכלית.

על הקשר שבין נעליים להזדמנויות

סיפור זן מוכר מספר על שני אנשים שמגיעים לאפריקה במטרה לבחון אפשרות לייצא לשם נעליים. הראשון מגיע לשם ומיד רוצה לחזור חזרה, "אין שום פוטנציאל לביזנס, כולם שם הולכים יחפים". השני, לעומתו, מתקשר נלהב ומבקש שישלחו לו עוד מכולות. "כולם הולכים יחפים, יש כאן שוק מטורף!". הכול עניין של פרספקטיבה. מי שרואה הזדמנויות, הופך לאוצר גם את האין, או כדבריו של קיואסקי: "כשהעולם במשבר כלכלי, זו ההזדמנות לעשות עסקים. זה כמו ללכת לקניון ב-70% סייל".
2 צפייה בגלריה
רוברט קיוסאקי,  "אבא עשיר, אבא עני"
רוברט קיוסאקי,  "אבא עשיר, אבא עני"
רוברט קיוסאקי. "כשהעולם במשבר כלכלי, זו ההזדמנות לעשות עסקים. זה כמו ללכת לקניון ב-70% סייל"
(צילום: shutterstock)
ברמה התודעתית, מי שחי בגן עדן ומסתובב בעולם בידיעה שהכול מדויק, שהכול מוביל לקפיצה הבאה של האנושות, לא רק שלא יפחד וייבהל, אלא ימנף את התקופה המורכבת הזו לשדרוג החיים. ואגב, גם בקורונה – מבלי להתעלם מהכאב ומהמחיר הכבד שרבים שילמו - יש רבים שדווקא הרוויחו מהתקופה הזו, גילו את עצמם מחדש ואת היכולת ללכת בעקבות החלומות.

מהישרדות לשפע

אם נעשה עבודה תודעתית עמוקה דווקא בתקופה מאתגרת זו, אנחנו נצליח "לצקת" את גן העדן הפנימי שלנו, על כל מציאות שלא תבוא. אנחנו מאמינות שהעולם עומד לפני מהפך גדול וקיצוני, שאומנם מתחיל במשברים של השנים האחרונות, אבל עתיד לקחת אותנו לקראת שפע אדיר ואינסופי.
מסופר על חמור שנפל לבאר ובמשך שעות ניסה האיכר לחלץ אותו. אחרי שעות ארוכות האיכר התייאש, והחליט לכסות את הבאר היבשה בעפר, ולקבור את החמור. החמור, שראה מה קורה, החל להגביר את זעקותיו והבכי שלו נשמע חזק מאי פעם, עד שפתאום נדם. התברר שעם כל דלי עפר שהאיכר זרק לבאר - החמור ניער את עצמו מהעפר ודרך עליו, וכך התקדם מעלה, כל פעם עוד קצת, עד שהגיע מעלה לפתח הבאר.
אז מה משימת השבוע שלנו? החיים זורקים עלינו לכלוך, אבל הטריק הוא לנער אותו ולמנף אותו כדי לעלות למעלה ולהתקדם. רוצים להעמיק בנושא השפע? לחצו כאן והורידו את המדריך לשפע מעשי או הצטרפו אלינו למהלך החברתי של פרוטוקול שפע.
פריידי מרגלית מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. קהילה החיה שפע והגשמה כאורח חיים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button