טיפוח בקיץ. על מה דילגתם?

טעוני טיפוח: שלושה אזורים בגוף שאתם נוטים להזניח בימים הלוהטים

עונת הקיץ מציבה אתגרים חדשים של טיפוח. אתם מדלגים על ההגנה על השפתיים, לא שומרים על עור הקרקפת ונוטים לשכוח מכפות הרגליים? שלוש בעיות טיפוח קיציות - וכל הפתרונות

פורסם:

1. שפתיים

הבעיה: אתם משקיעים במריחת תכשירי הגנה מהשמש על עור הפנים והגוף ומדלגים על הגנת השפתיים. אבל השפתיים רגישות במיוחד כי הן מכוסות רירית ולא עור ולכן אינן מכילות מלנין (פיגמנט שמגן על העור מפני נזקי קרינה). בנוסף, אין להן מחסום אפידרמלי פעיל שמגן עליהן מפני אובדן לחות.
הפתרון: להכניס לשגרת הטיפוח בקיץ גם שימוש בתכשירי הגנה לשפתיים עם SPF30 לפחות כדי להגן עליהן מנזקי הקרינה. כדאי לזכור גם שליקוק אינו מלחלח אלא דווקא מייבש את השפתיים ואף גורם להסרת מסנן הקרינה. לכן יש לחזור ולמרוח בתדירות גבוהה.
4 צפייה בגלריה
טיפוח בקיץ
טיפוח בקיץ
כדאי לזכור גם שליקוק אינו מלחלח אלא דווקא מייבש את השפתיים
(צילום: shutterstock)

2. קרקפת

הבעיה: בימים החמים עור הקרקפת נוטה יותר לפתח תגובות רגישות בקיץ מכיוון שהוא מכוסה שיער ולכן מרבה להזיע ולעבור תהליכי גירוי. 
הפתרון: להקפיד על חפיפה יומיומית בקיץ. ולא, אין כל סיבה לחשוש מכך – חפיפה יומיומית אינה יכולה להזיק לשיער.
גברים קירחים? שימו לב! כשאין שיער על עור הקרקפת הוא חשוף באופן ישיר לקרני השמש יותר מכל איבר אחר וזה המקום הראשון שבו מופיעות כוויות שמש. לכן הקפידו להשתמש בכובע ולמרוח מסנני קרינה.
4 צפייה בגלריה
טיפוח בקיץ
טיפוח בקיץ
חפיפה יומיומית אינה יכולה להזיק לשיער
(צילום: shutterstock)

3. כפות הרגליים

הבעיה: אתם משקיעים בטיפוח של שאר אזורי הגוף אבל נוטים לשכוח מכפות הרגליים. אבל עונת הקיץ מציבה בפני עור כפות הרגליים שני אתגרים: הליכה בנעליים סגורות מגבירה את כמות הזיעה בכפות הרגליים, ומקום חם ולח מעודד צמיחה של פטריות. בנוסף אפשר להידבק בקלות בפטריות גם בבריכה הציבורית בקיץ. כמו כן הליכה ברגליים יחפות ללא הגנה גורמת ליובש ולסדקים בעור כפות הרגליים.
הפתרון: התהלכתם כל היום בנעליים סגורות? שטפו את כפות הרגליים, יבשו אותן היטב והקפידו במיוחד לנגב בין האצבעות. לאלה שכבר סובלים מפטרת כפות הרגליים, משחו תכשיר נגד פטריות (חלקם אינם דורשים מרשם רופא). אם התהלכתם יחפים, שטפו, נגבו ומשחו קרם מלחלח בנדיבות.
4 צפייה בגלריה
טיפוח בקיץ
טיפוח בקיץ
אפשר להידבק בקלות בפטריות גם בבריכה הציבורית בקיץ
(צילום: shutterstock)
+ טיפ: 4pm face
מכירות את התחושה שכל האיפור המתוקתק שלכן מהבוקר נמס אחרי יום ארוך בעבודה, בשמש ובפקקים? מתברר שיש לזה שם, ואפילו עצת טיפוח קטנה. 4pm face, או בתרגום חופשי לעברית: "פרצוף של ארבע אחרי הצהריים", הוא מושג שטבעו מומחי ביוטי לציון זליגת המייק־אפ, המסקרה ושאר מוצרי הטיפוח, בייחוד בתנאי הקיץ המאתגרים. מה הם ממליצים לעשות? להוסיף פריימר מתחת לאיפור ולסיים בתרסיס לקיבוע. בין לבין כדאי לתחזק במיסט לרענון ולהתפלל לאלוהי המזגנים.
עוד טיפוח בקיץ:
ייעוץ מקצועי: ד"ר מרינה לנדאו, מומחית ברפואת עור
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button