רותם ישראל. "אני תמיד אומרת שאין דבר שישתווה לתחושה שיש לבן האדם אחרי אימון"

רותם ישראל: "אני לומדת להתמודד עם רגעים שבהם עומר מוציא אותי מהכלים"

רותם ישראל עושה חשבון לגוף ולנפש. אז מה הצליח לה ("אני מצטמררת מהמחשבה שמה שחלמתי עליו באמת קרה") ומה טעון שיפור לדעתה? "כבר הרבה זמן שאני לא הולכת לפסיכותרפיסטית וזה פספוס בעיניי. נשאבתי להורות ולקריירה והזנחתי את הפגישות האלה"

פורסם:
מצטלמת לשער מנטה. צפו בסרטון
( כתבת: טל מזרחי, צילום: טל שמעוני )
ברוח ימי חשבון הנפש ביקשנו מרותם ישראל לעצור להתבוננות על מה שהשיגה עד כה ולעשות ספירת מלאי קטנה. היא בת 34, מגישת תוכנית הבוקר של רשת 13 "העולם הבוקר", מגישה בערוץ הספורט ופרזנטורית של חברת אלטמן. גרה בתל אביב, נשואה לגיא בנדלר, שף במקצועו, ואם לעומר בן השנתיים. אז ממה היא באמת מרוצה ועל מה בכל זאת היא רוצה לעבוד השנה?
עוד סלבס במנטה:

התחלתי את הקריירה בכלל כשחקנית כדורסל

"מגיל 8 עד גיל 18 הייתי כדורסלנית, כך שתמיד חייתי בתוך עולם הספורט, ומגיל צעיר מאוד ידעתי שאני רוצה לעבוד בתקשורת בתחום הזה. המסלול היה מוכוון לשם: השתחררתי מהצבא ומיד עשיתי קורס פרטי של כתבים ושדרני ספורט שהיה במסגרת המכללה למינהל. לאחר מכן למדתי במכללה למינהל תואר בתקשורת וניהול, ואז הגעתי לצומת שבו הייתי צריכה להחליט אם אני ממשיכה כמנהלת מסעדה, שזה גם תחום שהוא חלק ממני, או שאני חייבת לעצמי ניסיון בכל מחיר של הגשמת החלום שלי. החלטתי שאני הולכת על זה".
5 צפייה בגלריה
רותם ישראל
רותם ישראל
"אני מצטמררת מהמחשבה שמה שחלמתי עליו באמת קרה". רותם ישראל
( צילום: אלון שפרנסקי, סגנון: מזל חסון)

אבל את החלום הגשמתי רק כשהגעתי לטלוויזיה

"בגיל 26 פניתי אל הגשמת החלום שלי - לעבוד בתקשורת ספורט. העברתי קורות חיים דרך כל אדם שאמר לי שהוא קשור בדרך זו או אחרת לערוץ הספורט. לשמחתי, אחרי כמה חודשים הוזמנתי לריאיון לתפקיד של עוזרת הפקה. בתוך תוכי ידעתי שאם אכנס לשם - אגיע למטרה, גם אם התפקיד שלי יהיה למזוג מים. זה לקח פחות זמן ממה שחשבתי. אחרי ארבעה חודשים קיבלתי הזדמנות להיות חלק מתוכנית בוקר חדשה שהחלה שם. וכן, בהתבוננות על מה שעברתי בקריירה, אני מצטמררת מהמחשבה שמה שחלמתי עליו באמת קרה. יש לי מחשבות להמשיך בעתיד לדברים נוספים בטלוויזיה, אולי חדשות, אולי דוקומנטריה, שזה תחום שמסקרן אותי".

ספורט הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי

"וכך יהיה לנצח: גם לצפות, בעיקר בכדורסל, כדורגל וטניס, וגם לעשות. אני בן אדם פחות בריא ושלו בלי הספורט. לדוגמה, יש לי בעיית גב שמתפרצת בכל תקופה שבה אני עושה פחות ספורט. חד־משמעית".

אבל אין לי זמן לעשות מספיק

"אני משתדלת לעשות פעמיים בשבוע פילאטיס, ובנוסף עושה אימונים אישיים פונקציונליים - חיטוב, עיצוב, כושר. מבחינת הזמנים זה משתנה בהתאם ללו"ז העמוס שלי, ואני מנסה להקפיד על שלוש פעמים בשבוע. אני תמיד אומרת שאין דבר שישתווה לתחושה שיש לבן האדם אחרי אימון. האנדורפינים שמשתחררים בגוף והתחושה הכללית, אין להם תחליף. זה תחום שאני ממש רוצה לשפר. הייתי רוצה להקפיד ולהכניס את זה ליומן באופן יותר מחייב, שכמו שלא אבטל פגישה - לא אוותר על אימון. שזה יהיה בלו"ז כמו במחויבויות אחרות. לפעמים מתפספס לי כי זה במקום יותר גמיש וחבל".
"אני בן אדם פחות בריא ושלו בלי הספורט. לדוגמה, יש לי בעיית גב שמתפרצת בכל תקופה שבה אני עושה פחות ספורט. חד־משמעית"

הכרתי את בעלי כשעבדנו יחד במסעדה (ואני זו שהתחילה איתו)

"את גיא, בעלי, הכרתי כשהייתי מלצרית ומנהלת משמרת ב'בראסרי'. הוא היה שם טבח ומאוד מצא חן בעיניי. היה בינינו שיח טוב ופשוט התחלתי איתו. שלחתי לו סמס וכתבתי שאני מרגישה שיש בינינו משהו. אנחנו ביחד 11 שנים ונשואים שלוש שנים. הייתי בת 23 כשהכרנו. זוגיות מבחינתי זו השלמה אחד של השני. להיות החצי, המשענת, הגב. רותם ישראל של היום לא הייתה יכולה להיות מה שהיא היום בלי גיא. הפרגון שלו, התמיכה שלו בהחלטות שלי, העצות הטובות. גם טכנית, כל בוקר הוא עם עומר כשאני יוצאת בשעות מוקדמות מאוד, וזה הדדי כמובן. עכשיו הוא החליט לקחת הפסקה בעבודה כשף, ואני איתו לגמרי".

אוכל זו אחת האהבות הגדולות של החיים שלי (התחתנתי עם שף...)

"לראיה, שנים עסקתי במסעדנות, התחתנתי עם שף, והבילוי המועדף עלי הוא יציאה למסעדה. אני יכולה לומר שאוכל מוציא ממני רגש מיוחד. בעיניי, המפתח הוא איזון: אני לא אמנע מעצמי משהו שאני הכי אוהבת בעולם, אבל עם זאת אני מקפידה לאכול בריא. כבר הרבה מאוד זמן אני לא אוכלת ג'אנק. אני שומרת על איזונים, משלבת בתפריט שלי את כל אבות המזון ומאוד מודעת. אני גם מקפידה לשתות הרבה".
5 צפייה בגלריה
רותם ישראל
רותם ישראל
"ההורות היא הדבר הכי מדהים שקרה לי בחיים"
( צילום: אלון שפרנסקי, סגנון: מזל חסון)

הייתי רוצה לנסות ליפול פחות לפיתויים (ולהצליח לצום קצת)

"ותמיד מגיעים פיתויים אל שולחננו בתוכנית הבוקר. הייתי רוצה לאכול ארוחת בוקר שהיא כמעט צהריים באופן מסודר כשאני חוזרת הביתה בסביבות 10:30-11:00. מדברים על זה שחשוב לצום כמה שעות בבוקר, וזה באמת האידיאל. זה יכול לאפשר לי לאכול מסודר שתי ארוחות ביום כמו שאני שואפת. מקווה להצליח בזה. כרגע השאיפה שלי להצליח להתמיד עם העניין של שתי ארוחות טובות ומזינות ביום, שמבוססות על חלבון וירקות. אבל שוב: אני לא קיצונית וכן מרשה לעצמי כשיש משהו שאני אוהבת. האיזון הזה מדויק לי".

לקח לי הרבה זמן להסתגל לאימהות

"היינו ביחד שמונה שנים לפני שהתחתנו. ידעתי שארצה מיד להיות אמא. וכך קרה. ההורות היא הדבר הכי מדהים שקרה לי בחיים. האהבה הגיעה מיד, אבל ההסתגלות לעובדה שיש לי ילד ושפתאום סדרי העדיפויות בחיים משתנים והמקום הראשון משתנה - זה כן לקח קצת זמן. אפשר לומר אפילו חצי שנה".

ואז הייתי צריכה לחזור לטלוויזיה...

"באותם ימים בדיוק הייתי צריכה להחליט אם לקחת תפקיד בתוכנית הבוקר שהייתה בזמנו לצדו של אברי גלעד. זה היה מטורף לעמוד מול התחבטות כזו, כשמולי תינוק בן כמה חודשים והמחשבה שאצטרך להיעלם מהבית בכל בוקר בשעה רבע לחמש. עם זאת החלטתי בלב שלם, וכמובן ביחד עם גיא, כשראיתי שהוא מבין את המשמעות ושהוא ביחד איתי. לקח לי חודש־חודשיים לתת תשובה להפקה, ואני מאוד שמחה שהיא הייתה חיובית".
"אני נקייה מאוד והרגלתי את עומר לשטוף את הידיים כל הזמן. עם הזמן הבנתי שזה לא עובד ככה ושחררתי. עכשיו הוא הולך לגינה, לגן, הוא מתלכלך וזה בסדר. גם לעתיד אני מאחלת לעצמי לדעת היכן לשחרר ולהבין שלא הכל בשליטה"

אני עדיין לומדת לתרגל סבלנות עם הילד (וזה קשה!)

"אני אמא מאוד חמה, וזה עובר אל עומר הבן שלי. אני עובדת על עצמי לתת לו לפתח עצמאות משלו ולא לחשוב שגם אם הוא קטן מאוד, זו אני שצריכה להחליט עבורו הכל. היינו איתו לא מזמן בחופשה בחו"ל, והבנתי שהוא כבר לגמרי ב־Terrible Two. זה משהו שלא הכרתי, והתנהלתי מאוד בקוצר רוח. בעלי, שהוא יותר סבלני ממני, אמר לי לשים לב לזה. ואז באמת תפסתי את עצמי ואמרתי לעצמי: 'זו חופשה עם ילד, משהו שלא הכרת עד עכשיו. תקבלי את זה ותיהני מכל רגע'. באותה שנייה עשיתי סוויץ' בראש והתחלתי ליהנות. לא היה אכפת לי שאני רודפת אחריו בבריכה ושאני לא נחה ולא יושבת כמו שצריך לשתות את הקפה. וזה בדיוק מה שאני לומדת מדי יום - איך להיות יותר מכילה, איך להתמודד עם רגעים שבהם הוא מוציא אותי מהכלים".

וקשה לי גם לשחרר (במיוחד כשהוא מתלכלך...)

"אני נקייה מאוד והרגלתי אותו לשטוף את הידיים כל הזמן. עם הזמן הבנתי שזה לא עובד ככה ושחררתי. עכשיו הוא הולך לגינה, לגן, הוא מתלכלך, וזה בסדר. גם לעתיד אני מאחלת לעצמי לדעת היכן לשחרר ולהבין שלא הכל בשליטה. אני אחת שאוהבת לדעת הכל, ועם ילד אי אפשר לדעת הכל. אני מקווה שאלמד עוד ועוד לשחרר".
5 צפייה בגלריה
רותם ישראל
רותם ישראל
הייתה משפרת גם את חוסר הספונטניות שלה
( צילום: אלון שפרנסקי, סגנון: מזל חסון)

אני רוצה להרפות גם מה־FOMO

"אם להתבונן בעצמי מהצד ולבחון את הדברים, בגלל המקצוע שלי מכשיר הטלפון מהווה בעיה. הוא נמצא הרבה ביד ותופס הרבה קשב. אני צריכה תמיד להיות מעודכנת, ערה למה שקורה בארץ ובעולם, יש את הפומו הזה שלא מרפה, ואני באמת רוצה שברגעי המשפחה והזוגיות אשים את המכשיר בצד ואהיה נוכחת וקשובה ככל האפשר. מעבר לכך, בשנה האחרונה הצבתי לעצמנו כלל שפעם בשבוע־שבועיים אנחנו עושים לעצמנו דייט רק אנחנו, ואני מקווה שנמשיך לעשות את זה".
"עוד משהו שהוא פספוס בעיניי זה שכבר הרבה זמן אני לא הולכת לפסיכותרפיסטית. אני חושבת שכל אדם זקוק לשעה כזאת. זה לא קשור ל'יש או אין לך בעיות', אני רואה בכך תחזוקה ולא מותרות"

אני משקיעה בניהול הבריאות שלי

"יש לנו אינדיקציה להבין מה קורה לנו בגוף דרך בדיקות דם, אז בוודאי שחשוב שננצל את זה. אני עושה בדיקות פעם בתקופה ולא מזלזלת, מה גם שיש לי תת־פעילות של בלוטת התריס. אני לוקחת כדור כל בוקר, וזה דורש מעקב".

ומשלימה את התזונה עם ויטמינים

בנוסף אני לוקחת ויטמינים שעוזרים לחיזוק המערכת החיסונית שלי. מעבר למולטי־ויטמין אני לוקחת גם תוסף קולגן, שנותן בוסט מטורף לעור. אחרי הלידה סבלתי מנשירת שיער, ולכן לקחתי גם תוסף לחיזוק השיער. זה הכי עזר לי".

אני צריכה ללמוד לאזן בין היומן שלי לקצת ספונטניות

"באופן כללי איזון זה לזכור שאני עושה משהו גם לעצמי, שגם אני מופיעה ביומן שלי, וגם טיפול פנים למשל הוא חלק מזה. הייתי משפרת גם את חוסר הספונטניות שלי. הלוואי שאהיה יותר ספונטנית".

טיפוח הוא חלק חשוב אצלי ביומן

"אני אוהבת לטפח את עצמי. אני מטופלת כבר כמה שנים אצל קוסמטיקאית מוכרת מאוד. הולכת אליה באופן קבוע וגם משתמשת בתכשירים שלה. יש לי שגרת טיפוח בבוקר ובערב. בכל תוכנית בוקר אני מתאפרת. אם אחרי השידור אני ממשיכה ליום עבודה, אני נשארת כך, אבל אם אני חוזרת הביתה, אני מנקה היטב את הפנים, ובלילה יש ממש טקס. חוץ מזה כל שלושה שבועות אני עושה לק ג'ל. יש לי נוהל טיפוח ואני צמודה אליו. אני חושבת שבתחום הזה אני ממש בסדר".
5 צפייה בגלריה
רותם ישראל
רותם ישראל
"במהלך השנתיים שבהן אנחנו הורים השארנו את עומר רק שני לילות בלעדינו"
( צילום: אלון שפרנסקי, סגנון: מזל חסון)

האיזון בחיי זה הזמן שאני מקדישה לחברות שלי ולזוגיות

"אני עובדת קשה מאוד. זו עבודה תובענית וזה לא רק מה שרואים על המסך בבוקר ובערוץ הספורט. יש לי המון פרויקטים, אני מכינה כתבות לחדשות ועוד. אין לי רגע דל, ותמיד יש עבודה והמון לחץ. אם לא יהיה לי את האיזון הזה - אני אשתגע. רק עבודה כל הזמן זה יכול להיות מאוד חונק. כשיש לי זמן אני יוצאת לדרינק עם חברה או עם בעלי, אני כן מוצאת לזה את הזמן. גם להזמין טייק־אוויי ולעשות בבית ערב עם בעלי זה מבחינתי משהו לנשמה. וברור שגם הספורט מצוין לאיזון ולנפש".

אבל אני לא מוצאת מספיק זמן לחופשות

"לצערי, אין לי מספיק חופשות או הזדמנות לחופשות. לפני שנתיים קרו כמה דברים משמעותיים - זו הייתה תקופת הקורונה, ילדתי, התחלתי עבודה משמעותית ותובענית, הכל ביחד, והמון זמן לא נתתי לעצמי הזדמנויות לנשום כמו שצריך. עכשיו כבר הרשיתי לעצמי חופשה בחו"ל אחרי שלוש שנים, ומתוכננת לי בקרוב חופשה עם חברות לפריז, דבר שלא קרה מאז גיל 20. אני מבינה שאם אני לא נועצת ביומן - זה לא קורה".

בקיצור, כבר אמרתי שאני צריכה ללמוד לשחרר?

"אני חושבת שלמעשה במהלך השנתיים שבהן אנחנו הורים השארנו את עומר רק שני לילות בלעדינו כדי לנפוש או לחגוג בחוץ. אני חושבת שגם למעננו וגם למענו היה נכון לנו לשחרר קצת יותר. הוא היה יכול להתרגל לזה יותר בקלות והיינו יכולים להחליט שאנחנו עושים את זה פעם בחודש".

ולזכור לתחזק גם את הנפש (ואת הרגש)

"עוד משהו שהוא פספוס בעיניי זה שכבר הרבה זמן אני לא הולכת לפסיכותרפיסטית. עד שעומר נולד הייתי הולכת אליה באופן קבוע. אני מאוד מאמינה בזה ובמה שזה נותן, ואני חושבת שכל אדם זקוק לשעה כזאת. זה לא קשור ל'יש או אין לך בעיות' אלא לאפשרות לדבר ולתת מקום לרגש. נשאבתי לחיים אינטנסיביים מאוד ולהורות ולקריירה, מה שדווקא הכי דורש מקום לרגש - והזנחתי את הפגישות האלה. אולי אצליח לחזור לזה כשארגיש שזה נכון, כי זה עשה לי פלאים בזמנו. אני רואה בכך תחזוקה ולא מותרות. אבל הכל עניין של סדרי עדיפויות בחיים וכנראה אצטרך לקבל החלטה שזה מספיק חשוב".
ע. סטיילינג: שקד דרעי /// איפור: ליטל שליט /// שיער: נסאל מרום /// ז׳קט: נוני, כיכר המדינה /// טופ: שני שמר /// חצאית: זארה /// שמלה: זארה /// ז׳קט: זאדיג אנד וולטר /// בגד גוף: שני שמר /// מכנסיים: שני שמר
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button