נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
קחו רגע ונסו להתחבר לדופק של אמא אדמה. מיה קרמר

מירקות שורש ועד ארמונות בחול: השיטות של מיה קרמר לחזרה לקרקע יציבה

הפעם האחרונה שבה מיה קרמר חשה כאילו הקרקע נשמטת תחתיה, הייתה אחרי הגירושים שלה. יש לה עשר שיטות שיעזרו גם לכם להתמודד עם חרדות והלא נודע - ולהתחבר בחזרה לאמא אדמה

פורסם:
האם גם אתם מוצאים את עצמכם בחוסר אונים, כאילו הקרקע נשמטת מתחתיכם? מתעוררים לעיתים תכופות בלילה ולא מצליחים לשמור על ריכוז? כולנו חיים כרגע בעידן הלא נודע, ולרבים מאיתנו הדבר מהווה מקור ללחץ ולדאגה. הפעם האחרונה שבה חשתי כאילו הקרקע נשמטת תחתיי, הייתה ישר אחרי הגירושים שלי. החיים שלי השתנו מהקצה אל הקצה ונאלצתי לקחת המון החלטות מיידיות בתוך זמן קצר - סטטוס חדש, בית חדש, התחלות חדשות. המציאות הזאת לא הייתה בהכרח רעה, אבל חשתי בלבול, חוסר אונים וחוסר ודאות לגבי העתיד.
כשאנו חשים חוסר קרקוע, האמיגדלה, הלוקחת חלק משמעותי בכל התהליכים הרגשיים במוח, מופעלת בעוצמה ומפעילה בתורה אזורים שונים במוח האחראים על הפרשת הורמוני דחק והפעלה של המערכת הסימפתטית, שתפקידה להכין אותנו למצבי חירום. כך נוצר מעגל של חרדה ללא מוצא, היכול להתאפיין בדאגה מתמדת, אובססיה עם דימוי הגוף וגם מצבים בריאותיים כמו דלקות חוזרות, כאבים כרוניים ועייפות.
עוד טורים של מיה קרמר:
מה עושים? ישנן שיטות לקרקוע, שאת חלקן כבר אימצתי, והן יכולות לעזור גם לכם לחזור לקרקע יציבה.
1. בצעו הארקה
5 צפייה בגלריה
מיה קרמר
מיה קרמר
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוריד את הנעליים והגרביים ולצאת החוצה
(צילום: ליאת לרנר)
קרקוע (גראונדינג) או הארקה הם חיבור הגוף הפיזי לאדמה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוריד את הנעליים והגרביים ולצאת החוצה. כל קרקע טבעית מתאימה להארקה - בין אם זה דשא, אבן, חול או אדמה. אתם יכולים לעמוד במקום אחד, ללכת או לשכב. קחו רגע ונסו להתחבר לדופק של אמא אדמה. האזינו לקצב וחברו אותו לפעימות הלב שלכם כך שתוכלו לפעום כאחד. קחו כמה נשימות ותיהנו ממתנות הריפוי שהטבע מציע. מומלץ לתרגל את הארקה במשך 20-10 דקות, פעמיים ביום.
2. כנסו לשגרה מודעת
אחת הדרכים המוצלחות לצאת מן המערבולת בראשכם ולהרגיש קרקוע, היא לבצע מטלה או פעילות יומית קבועה. פעילות כזו תעגן אתכם בהווה ותיתן תחושה של ביטחון. אתם לא צריכים אפילו להוסיף מטלות, אלא די שתבצעו מתוך מודעות פעילויות יומיומיות כגון צחצוח שיניים, מקלחת, שתיית כוס תה על הבוקר או קיפול הכביסה. לתרגול יומי עמוק יותר, אפשר להקדיש תשומת לב לצלילים או למראות לפני שקמים מהמיטה, ולקחת כמה דקות לעצמכם.
3. לנשום ואז לנשוף
מתן תשומת לב לנשימה עוזר לחיבור שבין הגוף לנפש. כשאתם מחוברים לעצמכם, הדבר מחבר אתכם לקרקע ומחזיר את תחושת הביטחון.
התחילו עם תרגול נשימה פשוט: שבו או שכבו במקום נוח, עצמו את עיניכם, קחו נשימה פנימה ומלאו את הבטן כמו בלון. הרגישו את האוויר ממלא את גופכם ואז נשפו דרך האף או הפה ושחררו כל לחץ או מתח שבכם. חזרו על התרגיל לפחות שלוש פעמים, ובכל פעם האריכו את משך הנשימה כשאתם סופרים את מספר השניות.
(תרגול נשימת בטן)
4. תרגלו מדיטציה מקרקעת
כתבתי ודיברתי לא מעט על יתרונות המדיטציה, לאחר שהפקתי ממנה תועלת בכל כך הרבה דרכים. תרגול מדיטציה יומית יעזור להפחית חרדה ומתח ולהגדיל את יכולת הריכוז ותשומת הלב. והכי חשוב, כשאתם עושים מדיטציה, המוח שלכם נח ודברים הופכים לברורים יותר וממוקדים פנימה.
5. שחררו את עודף האנרגיה
לפעמים עודף באנרגיה המונעת על ידי אדרנלין מקשה לשבת ולהירגע. אם זה קורה לכם, כדאי לנסות לשחרר אותה. אני נהנית להתאמן בחוץ, למשל לצאת לריצה בפארק או בחוף הים, אבל אתם יכולים לעשות כל פעילות שהיא, החל בריקודים או ספורט שאתם אוהבים או פשוט לנקות את הבית - כל דבר שיגרום לאנרגיה בגוף שלכם לזרום.
6. כנסו לתנוחת ההר
5 צפייה בגלריה
מיה קרמר, יוגה
מיה קרמר, יוגה
טדסנה, תנוחת ההר. נותנת יציבות, איזון וכוח
(צילום: Shutterstock)
ליציבה יכולה להיות השפעה עצומה על ההרגשה שלנו. תנוחת ההר, פשוטה ככל שהיא נראית, היא תנוחה מצוינת לביצוע בכל עת שתצטרכו לקרקע את עצמכם כדי למצוא כוח פנימי ושלווה. התנוחה נותנת יציבות, איזון וכוח ומומלצת במיוחד בעת התמודדות עם אתגרים וכאשר נכנסים למצבים חדשים.
7. חושו עד קצות האצבעות
ביצוע פעילות בידיים עם כוונה ויסודיות יכול לעזור בתחושת קרקוע. בין אם אתם אופים או מגננים, הכניסו את האצבעות החשופות עמוק לתוך הבצק ואל תמנעו גם מחדירת האדמה לציפורניים. התמקדו בעצבים של קצות האצבעות ואפשרו לעצמכם להיות נוכחים וליהנות מהחוויה.
8. השתמשו בעוצמת הקול שלכם
צלילים ומילים עוצמתיות ושימוש במנטרה החוזרת על עצמה הם דרך פשוטה, יעילה ומהירה לשנות את האנרגיה שלכם. מצאו מנטרה שמהדהדת לכם ותחזרו עליה בכל פעם שאתם מרגישים חוסר איזון. הנה כמה מנטרות שיכולות לעזור לכם להתקרקע:
  • "הינני" - הכניסו את עצמכם לרגע הנוכחי באמצעות המנטרה הפשוטה, "הינני". אם תרצו לטפח אנרגיה ספציפית, הוסיפו את המילה שתעזור להתמקד: הנני חזק/ה; הנני שלו/וה; הנני נוכח/ת.
  • "אום" - מזמור הצליל OM הוא רטט רב עוצמה של אנרגיית כוח החיים המביא שלווה לגוף, לנפש ולרוח, ובנוסף האום עוזר לשחרר אנרגיה תקועה. קחו שאיפה עמוקה ותנו לצליל לצאת לאט-לאט והרגישו אותו בכל הגוף.
  • "אני מרפה" - אם אתם מרגישים תקועים, מוצפים רגשית או כואבים, הכנסת המנטרה "אני מרפה" היא דרך עוצמתית לשחרר כל מה שעוצר אתכם, כדי לפנות מקום לשלווה, רוגע ויציבות.
9. אתם מה שאתם אוכלים
למזון יכולה להיות השפעה גדולה על בריאותכם וכאשר אתם רוצים להתקרקע, תפנו למקור: ירקות שורשיים. השורשים של ירקות אלה חודרים עמוק לתוך האדמה המעגנת את הצמח לכדור הארץ, הבסיס לחיים. על ידי הוספת כמה מהירקות הבאים לתזונה שלכם, גם אתם יכולים להיות מושרשים ומקורקעים יותר:
5 צפייה בגלריה
ירקות שורש
ירקות שורש
סלקים. עוזרים בניקוי רעלים מהכבד והדם
(צילום: shutterstock)
  • גזרים - עמוסים בנוגדי חמצון, אלפא ובטא קרוטן וויטמינים A, C ו-K. מגזרים אפשר להכין הכול – מסלט, מיץ גזר ומרק גזר ועד גזר בתנור עם מעט שמן זית ומלח הימלאיה.
  • סלקים - עוזרים בניקוי רעלים מהכבד והדם. כמו ירקות שורש אחרים, הסלק מאפשר שימושים מגוונים. ניתן לבשל במים, לצלות או להקפיץ, גם את העלים וגם את השורשים.
  • ג'ינג'ר - השורש שנלחם בחיידקים, מסייע לירידה במשקל ומסדיר את העיכול. אם לעיסת ג'ינג'ר קצת מאתגרת מדי עבורכם, תמיד תוכלו להוסיף אותו לתה, למיץ או לשייק שלכם.
  • בטטה - עתירת סיבים ונוגדי חמצון, ומכילה ויטמינים ומינרלים רבים, כולל ברזל וסידן.
  • צנוניות - עשירות בנוגדי חמצון ומינרלים כמו סידן ואשלגן וויטמין C ומשפרת את זרימת הדם. הכי טוב לאכול אותן טריות בסלטים ובכריכים, או כחטיף בריא: ליהנות מהם בשלמותם ולטבול בחומוס. העלים הצעירים טעימים בסלט או מבושלים כמו עלי תרד.
10. בנו ארמון בחול
5 צפייה בגלריה
מיה קרמר, ארמון חול
מיה קרמר, ארמון חול
חול הוא כלי טיפולי מצוין שיעזור לחבר אתכם לקרקע ובחזרה לעצמכם
(צילום: Shutterstock)
זוכרים שכשהייתם ילדים בניתם ממלכות שלמות על חוף הים? יש לכם הזדמנות ליצור קשר עם האני הצעיר שלכם ולהשתמש בפעילות מהנה זו כדי להתחבר לקרקע. חול הוא כלי טיפולי מצוין שיעזור לחבר אתכם לקרקע ובחזרה לעצמכם.
כרטיס ביקור נבחרת ה-Wellness וולנס מנטה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button