החלטות לשנה החדשה/ האם אתם חיים את החלום שלכם או חיים לידו?

מתחילים מההתחלה: כיצד ניצור לעצמנו שנה מהחלומות?

חודש אלול הוא הזדמנות מופלאה לחשבון נפש. זמן לבחון היכן אנחנו נמצאים ביחס לשנה שעברנו, והיכן אנחנו שואפים להיות בשנה החדשה. אבל איך מתחילים? פריידי מרגלית ואלימור הניג מציעות להפעיל את הדמיון ולפגוש את עצמכם בעוד שנה מהיום | האזינו

פריידי מרגלית, אלימור הניג
פורסם:
שיחות בגן עדן
מתחילים מההתחלה: כיצד ניצור לעצמנו שנה מהחלומות?
55:00

החודש האחרון בשנה נקרא אלול, ובתרגום חופשי לארמית "אִילול" הוא חיפוש והתבוננות. כזה הוא אלול, חודש שכל עניינו הוא חיפוש הרצונות האמיתיים שלנו וחישוב מסלול מחדש. במילים אחרות: חשבון נפש. זו הזדמנות מבורכת לנקות את עצמנו מכל מה שלא עושה לנו טוב, מכל מה שמכסה ומעכיר את האור שלנו. מדובר בחודש שלם של הכנות וכוונות, חודש המוקדש כולו להתכנסות, שיח פנימי, העמקה, ובחירות מחודשות.
לפי שיטת המטאיזם, כל יום הוא יום של חיפוש והתבוננות, בכל יום אפשר להתחיל מחדש ולערוך בחירות מיטביות, אך אי אפשר להתעלם מהשער האנרגטי העוצמתי המתקיים בתקופה זו. ימים של התעוררות, או כמו שמספר לנו המדרש "המלך בשדה": ניתן להרגיש את אלוהים קרוב אלינו, בכל מקום. זו הזדמנות פז לנשום מלוא הריאות אנרגיית חיים, לפתוח את דלתות הלב, ולהכניס את הרוח לחיים הארציים. זוהי קריאה לעצור את מרוץ החיים השגרתי, ולבדוק היכן אנחנו נמצאים ביחס ליכולות שלנו, ומה הגיע הזמן לשדרג.
מילת המפתח כאן היא חמלה. אנחנו לא רצים אחר שינויים באצבע מאשימה או בביקורת עצמית, אלא מתוך רצון אמיתי לראות ולתקן. חשוב לזכור שהמטרה המרכזית של ההתבוננות היא זיהוי הנקודות והמקומות שבהם אנו טובים וחזקים. זאת כדי שנדע לשמר ולחזק אותם, וכמובן זיהוי נקודות התורפה שאותם נרצה לשפר ולרפא בשנה החדשה.

דרוש שינוי

בני האדם עוברים שינויים בכל רגע ורגע. גם עכשיו, אתם לא אותם האנשים שהייתם לפני שבוע או חודש. הגוף הפיזי והיכולת המנטלית עוברים שינויים על בסיס יומיומי. את חלקם אתם מצליחים להרגיש במיידי, ואילו אחרים תרגישו בעוד עשור או שניים. אנחנו נולדים תינוקות, ותוך עשור וחצי אנחנו כבר אנשים קטנים, ומשם סלולה הדרך להתבגרות, ואז מגיעה הזקנה. גם הרקמות בגופנו עוברות שינויים דרסטיים כל הזמן. כל חודש יש לנו תאי עור חדשים, וכל חצי שנה זורם לנו דם חדש לגמרי בעורקים. בעצם, כמעט 100% מהגוף שלנו מתחדש כולו כל שנה. אלא שהתאים שלנו, שנייה לפני שהם מתחלפים, עושים "העברת משמרת", ומעבירים את אותו המידע מהתא הישן לחדש.
אז איך מתחילים מבלי להזין ולהעביר את המידע הישן שיחליף משמרת? בשביל זה צריך לעצור, ולבחון את הדברים מחדש. לכוון מחדש את מצפן הרצונות שלנו, אל מול המציאות הקיימת. לבחון היכן אנחנו ביחס לחזון הפנימי שלנו. ומהו בכלל החזון?
2 צפייה בגלריה
פריידי ואלימור
פריידי ואלימור
לכוון את התודעה שלכם ליצור את החיים שאתם מבקשים לעצמכם. פריידי ואלימור
(צילום: עוז מועלם)

כל הדרכים מובילות לשנה טובה יותר

מצאו לכם את הזמן לעצור את שטף החיים, להתכנס פנימה ולהשקיע זמן איכות לקראת השנה החדשה. התחילו ב"ספירת מלאי" של השנה שחלפה. סקרו את ההצלחות המשמעותיות שלכם השנה, את המקומות שבהם התפתחתם. זה בדיוק הזמן להוקיר תודה ולפרגן לעצמכם, רגע לפני שאתם עוברים לסקור את כל התקיעויות והמקומות הדורשים את טיפולכם המיידי. מה הדבר הדחוף ביותר שאתם צריכים לשנות? ויותר מזה, מה אתם עומדים לעשות לטובת העניין? זו הזדמנות מבורכת לגייס את כל הכוחות לטובת השינוי הגדול שבדרך.
עצמו עיניים, ודמיינו לעצמכם שנה שהיא גן עדן. מה כוללת השנה הזו? איפה תהיו בזמן הזה, בשנה הבאה? מה מצב המימוש וההגשמה שלכם? איפה אתם עובדים היום והאם אתם מרגישים שאתם מצליחים להביא את הכישרונות שלכם לידי ביטוי ועל הדרך להתפרנס בכבוד? האם אתם חיים את החלום שלכם או חיים לידו? איך אתם נראים? מה אתם אוכלים? אני רוצה שתתבוננו על המעגלים החברתיים שלכם, ותראו עם מי אתם מבלים? איך נראית המשפחה שלכם? הילדים? הזוגיות? המיניות? השפע הכלכלי? האם מתוכננת לכם חופשה שווה? עם מי? ויותר חשוב לאן? כל השאלות הללו יעזרו לכם לכוון את התודעה שלכם ליצור את החיים שאתם מבקשים לעצמכם.

פגשו את עצמכם בעוד שנה מהיום

לטובת מי שאינו יודע מה הוא באמת רוצה, או איך נראים חיים בתדר גן עדן, ההמלצה היא פשוט לנשום עמוק, ולהפעיל את הדמיון. לכו לעתיד, פגשו את עצמכם בעוד שנה מהיום. קחו משם השראה, ממש תייבאו את המידע מהעתיד, אל הרגע הזה. הגוף שלנו לא זז מהספה, המעבר הוא בראש. בתודעה. בשפת המטאיזם אנחנו קוראים לזה "למשוך בחוטים" – אנחנו עוברים קוואנטית, בתודעה שלנו, למציאות אחרת, מציאות שבה החזון שלנו כבר מתקיים.
בזמן שאני מזמינה אתכם להשקיע בתכנון מנטלי של השנה החדשה שלכם, אני מזכירה לכם גם לשחרר ולהשאיר מקום להפתעות. לזכור שלרוח יש את היכולת הגאונית להפתיע אותנו בדברים שלא חשבנו עליהם. הדברים הכי טובים הם אלה שאין בכוחנו אפילו את היכולת לדמיין. מבחינתנו, השילוב של השניים, הוא השילוב המנצח. לזרוק את החכה, ואז לנוח על הגלים בסבלנות ואמונה. להיות בביטחון שזה כבר קרה.
מה הכוונה "זה כבר קרה"? הטריק שיהפוך את החזון הזה למציאות, הוא היכולת שלכם להתנהג ולהתנהל כאילו זה כבר קרה. העובדה שאנחנו רוצים משהו בכל מאודנו לא עוזרת לו "להימשך" אלינו. להפך, ככל שאנחנו יותר "רוצים", אנחנו נמצאים בחסר. לחיות בתחושה שזה כבר קרה, לדמיין ולהרגיש כאילו אנחנו כבר שם, במקום שבו אנחנו רוצים להיות - זה הדבר שימשוך את המציאות לחיינו. אין כל ספק, מדובר במשימה מורכבת, אבל לא בלתי אפשרית. שכן, המוח שלנו הוא כמו מחשב משוכלל וברגע שאנחנו נרתום אותו לטובתנו, נוכל להגיע למקום שבו אנחנו רוצים וצריכים להיות.

צעד אחד קטן מתחיל הכול

פעם שאלתי את חברתי, הסופרת והמשוררת ורד מוסינזון, איך "נוגעים" במיליוני אנשים? תשובתה הייתה "אחד, אחד". פרקו את השינויים הגדולים לצעדים קטנים - כל שינוי, ולו המשמעותי ביותר, מתחיל בצעד קטן. החליטו על שינויים קטנים שבהם תוכלו לעמוד מדי יום ביומו, ואט-אט תראו את כברת הדרך שעשיתם ואת האני החדש שלכם הולך ומתהווה לנגד עיניכם.
אז מהי משימת השבוע שלנו? לבחון מה מבקש להתחיל בתוכנו, ולתת לו מקום. לפנות לנו זמן לשבת ולבנות את החזון שלנו לשנה הקרובה. מוזמנים להצטרף אלינו לקהילה החיה הגשמה. "לצאת מהמטריקס" – לחצו כאן לצעד הראשון לגן עדן.
פריידי מרגלית מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. אם אהבתם את הכתבה אתם מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה. זו הדרך שלנו לייצר כאן עולם טוב יותר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button