קארמה. השדה האנרגטי פועל באופן מעגלי – חוזר ומשחזר את עצמו שוב ושוב

קארמה איז א ביץ': מה עומד מאחורי מנגנון שכר ועונש בתודעה - ואיך נשנה אותה?

עד שלא נבין שזה ה"מכתוב" שלנו, התכנות והקארמה שלנו, אנחנו נאשים את הנסיבות, את ההורים או אפילו את אלוהים. פריידי מרגלית ואלימור הניג נכנסות לעומק הקארמה ומבקשות להיכנס לעולם שלם של אפשרויות לשינויים | האזינו

פריידי מרגלית, אלימור הניג
פורסם:
שיחות בגן עדן
קארמה איז א ביץ': על מנגנון שכר ועונש בתודעה
50:06

רובנו גדלנו עם סט חוקים ברור שאומר שאם עשינו טוב נזכה לטוב, ואם עשינו רע ניענש ומשהו רע יקרה לנו. אבל האם כך הדבר? משחר ההיסטוריה ניסו בני האדם להאניש את אלוהים ולהלבישו בדמות מענישה ומתחשבנת, צמצמו אותו לממדים שהיו בני השגה למוח האנושי - דמות מזוקנת היושבת על כיסא גדול ושופטת את האנושות לטוב או לרע. אלא שהאנרגיה הגאונית והאינסופית אותה אנחנו מכנים "אלוהים" היא הרבה יותר עוצמתית מכל צורה או צלם שנוכל לדמות לעצמנו. דמו לעצמכם יוצא שבורא את ברואיו עם מנגנון של בחירה חופשית. קוד פתוח לכתוב את חייהם ולהכתיב את התנסויותיהם באופן עצמאי.
במילים אחרות, לא אלוהים הוא זה שדן אותנו לחיים כאלה או אחרים, לגיהינום או לגן עדן, אלא אנחנו אלה שעושים זאת בכוחות עצמנו. חלקים מהותיים בלא מודע שלנו, בנבכי תודעתנו, הם אלה שמגלמים את השופט הפנימי שבתוכנו, את הקטגור, את הסנגור ואפילו את גזר הדין.
ברור שאף אחד לא יושב עם עצמו ובאופן מודע מחליט שבא לו היום לקבל דוח, תביעה, מחלה או כל צרה שלא תהיה. מדובר בחלקים עמוקים ולא מודעים בתודעה שלנו, שפועלים בהתאם לתכנות הפנימי שלנו, למנגנונים שאנחנו נושאים עמנו עוד מהילדות, מבית הורינו, ומשורת הקוד הכתובה ב-DNA שלנו.

תחתמו כאן, כאן וכאן

בטרם מגיע אדם לעולם, הוא חותם על חוזה תודעה, סוג של הסכם לא מודע בינינו לבין עצמנו. בחוזה "מכתוב" סיפור חיינו, הנסיבות, ההורים, הייעוד, הכישורים לצד מסכת האתגרים שניאלץ לעבור בדרך לשיוף המיומנויות ולגילוי המתנות. מדובר בסט בחירות אקוטיות, אך כלל לא מודעות, שלא נגישות לנו במאגר הזיכרונות המודע שלנו. בחירות הרות גורל המכתיבות את הלך חיינו ואת ההחלטות המשמעותיות שנקבל במהלכם. אפילו בדידות, דיכאונות, הישרדות או מחלות, כולם כתובים שם בחוזה. ואם שאלתם את עצמכם מדוע לנו לחתום על חוזה שכזה? ואולי בכלל לא קראנו את האותיות הקטנות? אז דעו לכם שאין טעויות. מדובר במשחק גאוני ועמוק, שהתודעה בחרה לעצמה במטרה להביא להתפתחותה, ולגלות את הכוח שלה.
3 צפייה בגלריה
מחבואים
מחבואים
כמו משחק מחבואים
(צילום: shutterstock)
מסופר במדרש על אור אינסוף שהיה ממלא את כל העולם. אנרגיה אלוהית של טוב מוחלט ואינסופי. רצה אלוהים לשחק ולהשפיע חסד ואור, אך היכן כאן המשחק כשהכול גלוי ומסנוור מטוב? זה כמו משחק מחבואים שבו אף אחד לא מתחבא. היכן התענוג שבחיפוש ובגילוי? זו בדיוק הייתה מטרת הבריאה, לייצר משחק "מחבואים" שבו האור מסתתר, ובכל פעם מחדש אנחנו נדרשים לחפש ולמצוא אותו.
אדם חותם את עצמו לחולי כדי ללמוד להעריך את המתנות בחייו. או לחרדות, כדי ללמוד לפתח חוסן וביטחון. אדם בוחר להתנסות בחסר ועוני, כדי ללמוד שפע מהו, או גוזר על עצמו בדידות וחוסר אמון, כדי לגלות את מתנת האהבה וההתמסרות. לא מדובר במנגנון "שכר ועונש". להיפך - גם הדברים המורכבים שאנו עוברים תפקידם להפוך אותנו לגרסה היותר טובה של עצמנו, לשבור את המעגל אליו אנחנו מתוכנתים, ולהתחיל לחיות את החיים שאנו באמת רוצים וראויים להם.

הכל אודות קארמה

אנשים כל הזמן מדברים על קארמה, שנהפכה למעין גרסה ניו-אייג'ית ל"שכר ועונש". אבל מהי בכלל קארמה? בסנסקריט משמעה "פעולה". בדומה לחוק של ניוטון, על פיו לכל פעולה חייבת להיות תגובה, כך בדיוק מתנהגת הקארמה. השדה האנרגטי פועל באופן מעגלי – חוזר ומשחזר את עצמו שוב ושוב.
"עד שלא תהפוך את תת המודע שלך למודע, הוא ינהל את חייך ואתה תקרא לזה גורל" (קארל יונג)
עד שלא נבין שזה ה"מכתוב" שלנו, התכנות והקארמה שלנו, אנחנו נאשים את הנסיבות, את ההורים או אפילו את אלוהים. כאשר בפועל, אנחנו עבדים לתכנות ולדפוסים השולטים ומנהלים אותנו מבפנים. מה שבאמת נדרש מאתנו, זה לחקור לעומק את הגלגל עליו אנחנו רצים ולעצור אותו, "לשבור את הקארמה", ולצאת מהלופ. לעבור מטמורפוזה, התמרה.
יהיו שיעדיפו להאמין שאלה עונשים, או "חובות עבר", אך האמת היא פשוטה והרבה פחות אמוציונלית, זה התכנות שכתוב לנו בשורת הקוד. רק שבירת הרצף, שינוי שורת הקוד, עבודה על רבדים פנימיים בתוכנו, יאפשרו לנו להביא ריפוי לעצמנו ולדורות הבאים אחרינו
המונח התמרה, אגב, שאול מעולם הכימיה, ומתאר שינוי כימי של חומר אחד והפיכתו לחומר אחר. מקור המילה הוא תמורה, שינוי צורה. ומה שנכון לחומרים מוצקים כמו סלעים, נכון גם בעולם הרוח. בעולם המנטלי, התמרה משמעה הפיכה של אנרגיה מסוימת, קוד ספציפי המתוכנת בנו, לאנרגיה אחרת - שדרוג הקוד ותכנותו מחדש.

"אבות אכלו בוסר, שיני בנים תקהינה"

גם שחזור רצף הדורות אינו אלא ביטוי של קארמה. ברור שאנחנו ממשיכים את הורינו, זה הדבר היחיד המוטבע בנו. ולא משנה אם ניסע לקצה האחר של העולם, "הקארמה", המכתוב, הולך איתנו. יהיו שיעדיפו להאמין שאלה עונשים, או "חובות עבר", אך האמת היא פשוטה והרבה פחות אמוציונלית, זה התכנות שכתוב לנו בשורת הקוד. משמע, זה הקוד על פיו יהיה תסריט חיינו, ורק שבירת הרצף, שינוי שורת הקוד, עבודה על רבדים פנימיים בתוכנו, יאפשרו לנו להביא ריפוי לעצמנו ולדורות הבאים אחרינו.
אגב, ישמח אתכם אולי לדעת שכל שינוי שאתם עושים ב"מכתוב" שלכם, עובר ישירות גם לילדים שלכם. כך שגם כישורים ודפוסי התנהגות נרכשים, כאלה שרכשתם בעמל רב, עוברים בהורשה לדורות הבאים. לפחות יש תמורה להתמרה.
3 צפייה בגלריה
פריידי ואלימור
פריידי ואלימור
לכוון את התודעה שלכם ליצור את החיים שאתם מבקשים לעצמכם. פריידי ואלימור
(צילום: עוז מועלם)

עידן חדש – חוזים חדשים

יצא לכם בשנים האחרונות להתקשר לחברת הסלולר שלכם ולשדרג את חבילת השיחות או הגלישה? ממש להוזיל אותה משמעותית? ככל שעובר הזמן, מחירי החבילות יורדים, וחבל להמשיך לשלם על פי חוזים ישנים, שכבר מזמן אינם אטרקטיביים. כך בדיוק גם בחוזי התודעה: ככל שאנחנו מודעים לכך שאנחנו השחקנים הראשיים בסרט חיינו, ויתרה מכך, שאנחנו אלה שבחרנו בלא-מודע את המסלול וככל שאנחנו ערים לכוח הבחירה שלנו, לאלוהים שחי בתוכנו, כך אנחנו נפתחים לעולם שלם של אפשרויות לשינויים. אנחנו מבינים שגם מה שלכאורה חקוק באבן, פתוח למשא ומתן ושדרוג תנאים.
לא מדובר בצעד פשוט. שינויים מהלכים עלינו אימה, אין דבר שהלא-מודע אוהב יותר מהמוכר והידוע. עצם המחשבה שהחיים יכולים להיות מחייכים, מפרגנים ומהנים למשחק, נשמעת לנו לא פעם הזויה יותר מהמחשבה שמישהו יושב שם למעלה וסופר לנו נקודות. כל יום הוא יום של בחירות ושינויים, אבל תקופה זו של חשבון נפש היא הזדמנות לשינוי עמוק ורדיקלי. אל תוותרו על ההזדמנות לשדרג את חבילת הגלישה שלכם. כל אחד עם קצת מאמץ והרבה מודעות, יכול וראוי לכתוב לעצמו סיפור חדש ואופטימי.
(אנחנו והקארמה שלנו. צפו )
וזו בדיוק משימת השבוע שלנו: לחתום את עצמנו לטוב. במקום להיצמד לסיפור המבאס שחתמנו אי שם לפני עשרות שנים, בטרם לידתנו, הגיע הזמן להחליף את שורת הקוד, לשבור את הקארמה, להחזיר את הכוח הביתה, ולכתוב את עצמנו לחיים ראויים לאלוהים שאנחנו.
אירוע שינוי חוזה תודעה בתפוסה מלאה! לחצו כאן להצטרפות אונליין (שידור חי שישודר לכל העולם). פריידי מרגלית מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. אם אהבתם את הכתבה אתם מוזמנים לשתף ולהפיץ הלאה. זו הדרך שלנו לייצר כאן עולם טוב יותר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button