כל חיי התמודדתי עם הפרעות אכילה, מגיל צעיר עברתי עשרות דיאטות ושיטות להרזיה. בגיל 12 כבר ישבתי על ספסלי שומרי משקל ז"ל, ובגיל 14 כבר הייתי ב"מרזי מורית", גם הם ז"ל. ספרתי נקודות, ספרתי קלוריות, נמנעתי מפחמימות ואז אכלתי רק פחמימות. איזו דיאטה לא ניסיתי? מניסיוני האישי ארוך השנים והמייגע, הבנתי שהמרוץ אחר פנטזיה של מודל גוף מושלם, למעשה מקבע את הבעיה וגוזר את חיי לסבל ודחייה.
לעוד שיחות בגן עדן - לחצו כאן
למה הכוונה? כשאנחנו מסתובבים בתחושת חוסר סיפוק וחוסר אהבה לגוף שלנו, זה מעגל ששום דיאטה לא תצליח לשנות. יתרה מכך, דיאטה היא לא הפתרון, היא מנציחה את הבעיה. לא אחת אנחנו מדברים כאן על כך שהתחושות הפנימיות שלנו מעצבות את החיים שלנו. כך שכל עוד אנחנו לא באהבה לעצמנו, גופנו יגיב בעלבון וייתן לנו עוד ועוד סיבות לדחייה. בעוד שברגע שלמדתי לאהוב את גופי, אין לכם מושג איך הוא החזיר לי - ביג טיים אהבה.

אהבה במזון

כשאנחנו מתעסקים שוב ושוב במה מותר או אסור לנו לאכול, וכמה גרמים עלינו או ירדנו היום - אנחנו מנציחים את הבעיה. השאיפה האמיתית שלנו היא לרפא את הנפש, את הילדים הקטנים והפצועים שאנחנו. לתכנת את התודעה להזנה מסוג אחר, כזו שלא מושתתת על רגשות, אלא מאהבה ותדר בריאה, תדר שתומך בגוף ובמבנה האישיות שלנו.
2 צפייה בגלריה
פריידי מרגלית ואלימור הניג
פריידי מרגלית ואלימור הניג
למדתי לאהוב את גופי. פריידי מרגלית ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)
הגוף שלנו הוא כלי הרכב שלנו, והגיע הזמן להתאהב בו, לטפח אותו, ולהזין אותו בכל מה שעושה לו טוב. כמו שנדאג להתאים את הדלק בנכון למכונית שברשותנו, מסבירה אילנה רוגל, נטורופטית, חוקרת מחלות ומחברת סדרת האנציקלופדיות על רוח וחומר, כך לא נאכיל את הגוף שלנו במזונות שלא תואמים לאישיות שלנו ותומכים בה. השאיפה היא לא לאסור על עצמנו כלום, ולא למנוע מאיתנו דבר, אלא להזין את עצמנו במה שתומך ומקדם אותנו.
להזין את עצמנו בתדר בריאה, משמע לסנן את הביקורת העצמית, ללמוד להסתכל על עצמנו בעיניים טובות וחומלות. כמו שלא תגידו לילד שלכם מילות גנאי מעליבות, כך תדאגו לא לדבר אל הילד הפנימי שלכם בצורה שאינה בריאה וראויה
ולא מדובר רק באוכל, אלא גם בהזנה רגשית ומנטלית. להזין את עצמנו בתדר בריאה, משמע להקיף את עצמנו באהבה, במילים טובות, בחמלה, בתחושת מימוש והגשמה בפול ווליום.

רק מילה טובה

הטיפ שלי עבורכם הוא לשנות את השיח הפנימי, להפוך אותו למפרגן ותומך. ואם אפשר, לדבר אל עצמכם לא רק בלב, אלא בקול ממש. אם נתקלתם בי אי פעם במעלית, יש מצב שלרגע חשבתם שהשתגעתי. מסתכלת על עצמי במראה ובקול גדול מתפעלת: 'כפרה עלייך יפה שלי. מיום ליום משתבחת'. זו רק דוגמה לדיבור עצמי חיובי, מבט של אם שמאוהבת בילדה היפה שלה.
ולמה אני רוצה שתגידו את זה בקול? כי מעבר למשמעות הגדולה שיש לשיח הפנימי, כשאנחנו נעזרים גם בקול, המוח שלנו ייטה יותר להאמין בכך. בואו לא נשכח שהקול שלנו זה הקול האמין ביותר עבורנו. נסו את זה כבר מהיום. בכל פעם שאתם עוברים ליד מראה, הסתכלו על עצמכם במבט הורי ותגידו לעצמכם בקול משהו נחמד ואותנטי. הודו לגוף על שהוא נושא אתכם בגאון. לשיער הגולש, לעיניים הטובות.
נכון, יש לנו פגמים, והמטרה שלנו כאן היא לחגוג אותם בגאון. כל "פגם" הוא לצורך, כל נקודת חן, כתם לידה, מבנה כזה או אחר של האישיות או של הגוף, הם לצורך. שום דבר לא במקרה
אני קוראת לזה "חיטוב המחשבות", ומאמינה ויודעת, לא רק מניסיון אישי, אלא מעוד מאות תלמידים, שחיטוב המחשבות זו הדרך לחיטוב הגוף והחיים. זו הדרך שתגרום לכם לקבל השתקפויות מפרגנות מכל עבר. כבר למדנו שלפי חוק השיקופים, החיים, שאינם אלא הולוגרמה, מראה מדויקת למתחולל בתוכנו, מקרינים על המסך בדיוק את מה שאנחנו חושבים פנימה על עצמנו. כך שאם אני דואגת להרעיף על עצמי מחמאות, הסביבה מגיבה בהתאם. ובהתאמה, ככל שנהיה בביקורת ושיפוט עצמי, זה בדיוק מה שישתקף מהסובבים אותנו.
להזין את עצמנו בתדר בריאה, משמע לסנן את הביקורת העצמית, ללמוד להסתכל על עצמנו בעיניים טובות וחומלות. כמו שלא תגידו לילד שלכם מילות גנאי מעליבות, כך תדאגו לא לדבר אל הילד הפנימי שלכם בצורה שאינה בריאה וראויה.
2 צפייה בגלריה
דיאטה
דיאטה
במקום איסורים, השאיפה היא להזין את עצמנו במה שתומך ומקדם אותנו
(צילום: shutterstock)

מושלמת בחוסר המושלמות שלך

כל אחד מאיתנו שונה ומיוחד בדרכו, וגופו של כל אחד הופך עם השנים לסיפור אוטוביוגרפי מהלך. קצרה היריעה להכיל את כל ההתמודדויות, הפחדים, הפתולוגיות והחרדות שאנשים סוחבים איתם במהלך החיים. כולנו חווים את העובדה שאנחנו איננו מושלמים, אך עלינו ללמוד להכיר בהיותנו שלמים - בדיוק כפי שאנחנו.
אפילו האף הארוך, השיניים הבולטות או הבטן, שלעולם לא יורדת; ברגע שנתפוס את זה, נוכל להתחיל לחגוג את הנוכחות שלנו ולהתאהב בכלי שאנחנו.
בכל יום שלישי בשעה 15:00 ב-ynet radio פריידי מרגלית ואלימור הניג מקנות כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדויקת במשחק החיים לפי שיטת המטאיזם. לוובינר מתנה לדימוי עצמי מנצח לחצו כאן. מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים