מהן השאלות שהכי־הכי מטרידות אחרים בנוגע לשיניים שלהם?

מצחצוח ועד טיפול שורש: תשובות לשאלות הכי מגוגלות על בריאות השיניים

מתי עושים טיפול שורש והאם אפשר לעשות כמה שתלים ביום אחד? כמה פעמים בשנה צריך לראות רופא שיניים? הלבנת שיניים - האם היא מתאימה לכולם? בדקנו מהן 15 השאלות הנפוצות ביותר ברשת בתחום בריאות הפה, והפנינו אותן למומחים

פורסם:
בריאות השיניים היא אחד התחומים שמעסיקים את רובנו מילדות ועד זקנה – החל בהרגלי הצחצוח, דרך כאבי שיניים ועד היבטים אסתטיים כמו הלבנת שיניים, שתלים ושיקום המראה. אבל האם שאלתם את עצמכם פעם מהן השאלות שהכי־הכי מטרידות אחרים בנוגע לשיניים שלהם? אנחנו כן. אז פנינו לגוגל, ביקשנו לדעת מהן 15 השאלות המגוגלות ביותר בתחום בריאות הפה, והפנינו אותן למומחים. התשובות לפניכם:
1. כמה פעמים בשנה צריך לראות רופא שיניים? ההמלצה היא להגיע לביקורת תקופתית אחת לחצי שנה.
2. כמה שיניים יש בפה? בפה יש 32 שיניים: 16 בלסת העליונה ו־16 בלסת התחתונה.
3. האם אפשר לעשות כמה שתלים ביום אחד? אפשר לבצע כמה שתלים ביום אחד, אבל ההחלטה תלויה במצב החניכיים שלכם. בפגישת ההקדמה עם הרופא יהיה אפשר להעריך זאת.
4. בכל כמה זמן מבצעים צילום רנטגן או נשך? צילום רנטגן או נשך מתבצע בזמן הבדיקה התקופתית, אחת לחצי שנה, או כשיש תלונה על כאב ספציפי במקום מסוים בפה.
5. האם הלבנת שיניים מתאימה לכולם? לא. יש לפנות לרופא מומחה לאסתטיקה לצורך בירור. עם זאת יש דרכים שונות לשיפור המראה האסתטי של השיניים גם כשאין התאמה להלבנת שיניים.
6 צפייה בגלריה
הלבנת שיניים
הלבנת שיניים
לא מתאים לכולם
(צילום: Shutterstock)

6. מהי עששת? עששת (שמכונה גם בשם: ריקבון השן) היא מחלה זיהומית תהליכית, ומתברר שהיא המחלה הכרונית השכיחה ביותר בילדים. היא נגרמת בעיקר בגלל צריכת סוכרים, ממתקים (גם מלוחים) ושתייה ממותקת, ללא שמירה עקבית על היגיינת הפה (כלומר צחצוח נכון ויסודי של השיניים וביקורת תקופתית של אחת לחצי שנה אצל הרופא גם ללא סימנים או כאבים). העששת הורסת את הרקמות הקשות של השן וגורמת לרקב של הרקמות הרכות שלה. היא עלולה להופיע בכל גיל ושלב בחיים, ואי־טיפול בה עלול לגרום לסיבוכים שונים כמו דלקות, כאבי שיניים חמורים ואף אובדן שיניים.
6 צפייה בגלריה
שיניים
שיניים
העששת נגרמת בעיקר בגלל צריכת סוכרים, ממתקים (גם מלוחים) ושתייה ממותקת, ללא שמירה עקבית על היגיינת הפה
(צילום: shutterstock)

7. מתי עושים טיפול שורש? טיפול שורש מתבצע כשהעששת בשן חודרת לא רק את שכבת האמייל (זגוגית השן) החיצונית, שזה חור בשן, אלא גם את שכבת הדנטין הפנימית. לאבחנה כזאת יש צורך בצילום ובאבחון קליני.
8. מה אפשר לעשות כדי להקל את הכאבים שמגיעים אחרי העקירה? יש להניח קומפרס קר על מקום העקירה ולקחת משככי כאבים. רצוי להתייעץ עם הרוקח בנוגע לתדירות ולסוג.
9. האם עדיף לצחצח שיניים במברשת ידנית או במברשת חשמלית? כל עוד יודעים להשתמש נכון במברשת, זה לא משנה אם היא חשמלית או ידנית. התייעצו עם השיננית והשתמשו במה שנוח לכם ושמאפשר לכם היגיינת פה מרבית.
6 צפייה בגלריה
שיניים
שיניים
ידנית או חשמלית? העיקר שתצחצחו נכון
(צילום: shutterstock)

10. כל כמה זמן מומלץ להחליף מברשת שיניים? בדרך כלל אחת לשלושה חודשים או כשהמברשת מתבלה.
11. מה זה פלואוריד? פלואוריד הוא מינרל שיש לו חלק בבניית השיניים והעצמות. מחסור בפלואוריד עלול להוביל למצב של עששת, אך גם עודף ממנו אינו רצוי, ולכן כל אחד צריך להתייעץ עם רופא השיניים או השיננית באשר למינונים בהתאם לגילו ולמצבו.
12. באיזה גיל עושים יישור שיניים? מומלץ לבצע יישור שיניים רק לאחר בקיעת רוב השיניים הקבועות, וכן בשלב שבו אפשר לסמוך על הילד שיקפיד על ניקוי יסודי וצחצוח של השיניים כי ה"קוביות" מפריעות לניקוי היסודי שדורש ממנו בגרות ואחריות.
6 צפייה בגלריה
יישור. רק לאחר בקיעת רוב השיניים הקבועות
יישור. רק לאחר בקיעת רוב השיניים הקבועות
יישור. רק לאחר בקיעת רוב השיניים הקבועות
(צילום: shutterstock)

13. באיזו תדירות יש ללכת לשיננית? ההמלצה הכללית היא פעם בשנה. למטופלים שסובלים מדלקת חניכיים כרונית מומלץ אפילו פעם בשלושה חודשים.
14. האם מותר לבצע הרדמה בשן בזמן היריון? כשמדובר בהרדמה מקומית, אין סכנה לאישה ההרה ולעובר.
6 צפייה בגלריה
שיניים
שיניים
אין סכנה בהרדמה ובצילומי רנטגן שמבוצעים נכון
(צילום: shutterstock)

15. האם בטוח לעשות צילומי שיניים בהיריון? כאשר יש צורך בצילומי רנטגן (לפעמים יש חשש לדלקת, לחור וכדומה), והם מבוצעים במקום מורשה ואחראי שמבצע אותם באופן נכון ובזמן חשיפה מינימלי, אין חשש. חשוב מאוד לשים שתי שכבות מגן וכן צווארון, ומומלץ להתייעץ לפני כן עם רופא המשפחה, בעיקר בטרימסטר הראשון.
ייעוץ מקצועי: ד"ר ג'והן שממה, מרפאת השיניים ד"ר בי עמנואל, המרכז להשתלות שיניים ואסתטיקה דנטלית /// נתונים: Google Trends, נכון למועד פרסום הכתבה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button