לשתות, ולא רק כדי למנוע התייבשות

החיוני, המחמם והמחזק: שמונה משקאות חורף לחיזוק החיסוניות של הילדים

שתייה ככלל, ובפרט משקאות שעשירים בוויטמינים ובנוגדי חמצון, היא דרך לתגבור המערכת החיסונית של הילדים בעונה הקרה. הנה שמונה משקאות שישכנעו ילדים לשתות - גם כשהם צמאים פחות

פורסם:
בקיץ אנחנו עושים מאמצים כבירים לשכנע את הילדים לשתות כדי למנוע התייבשות, אבל האמת היא שהחורף על שלל תחלואיו מעניק לנו סיבה נוספת לעשות זאת. שתייה ככלל, ובפרט משקאות שעשירים בוויטמינים ובנוגדי חמצון, היא עוד דרך לתגבור המערכת החיסונית של הילדים בעונה הקרה. הנה שמונה משקאות שכדאי להציע להם עכשיו.
עוד בריאות בחורף:

1. החיוני: כוס מים

מכל הנוזלים שתומכים במערכת החיסון המים הם החשובים ביותר וצריכים להיות המקור העיקרי לצריכת נוזלים. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לרענן את הסיבות: הם חיוניים לספיגת רכיבי תזונה (למשל ויטמין C), ממלאים תפקיד חשוב בהובלת חומרי הזנה לגוף, שומרים על הטמפרטורה שלו ומסלקים ממנו רעלים.
TIP: רוצים שהילדים ישתו יותר? הצמידו את השתייה להרגל שגור אחר (למשל, כוס מים לפני שמתחילים לאכול).

2. האנרגטי: שייק בננה־שוקולד

7 צפייה בגלריה
משקאות חורף לילדים
משקאות חורף לילדים
מחזק את העצמות, עשיר בנוגדי חמצון ומשפר את מצב הרוח
(צילום: shutterstock)
משקה שמצליח לשמח ילדים בזכות טעמו השוקולדי והמתקתק אך דל בסוכר ועשיר ברכיבים בריאים. הבננה מכילה סוכרים טבעיים שמספקים לילדים אנרגיה. היא עשירה בוויטמינים ובמינרלים חיוניים (C ,B6, אשלגן) ובסיבים תזונתיים שתורמים לשיפור העיכול, ומכילה גם עמילן עמיד שמסייע בשליטה על רמת הסוכר בדם. הקקאו הוא מקור טוב למגנזיום, מחזק את העצמות, עשיר בנוגדי חמצון ומשפר את מצב הרוח על ידי העלאת הרמות של כימיקלים הקשורים לרגשות חיוביים כמו סרוטונין ודופמין.
איך מכינים: טוחנים בבלנדר 1 בננה קפואה + 1 כפית מייפל + 1 כפית קקאו + 1/3 כוס חלב.
TIP: רוצים לתגבר את השייק? הוסיפו כף זרעי צ'יה. הם עשירים בנוגדי חמצון עוצמתיים (פנולים וקוורצטין), מכילים שומנים בריאים (אומגה 3) ושלל ויטמינים (D ,B ,A ו־E) ומינרלים (סידן, אבץ, ברזל, אשלגן ועוד).

3. המחמם: סיידר תפוחים וקינמון

7 צפייה בגלריה
משקאות חורף לילדים
משקאות חורף לילדים
מחמם ומסייע בוויסות רמות הסוכר
(צילום: shutterstock)
התפוח מכיל ויטמינים ומינרלים חיוניים (C ,K ואשלגן), סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. הקינמון מחמם ומסייע בוויסות רמות הסוכר בדם.
איך מכינים: שמים בכוס 1 תיון בטעם תפוח + חופן קוביות תפוח עץ + 2 פלחי תפוז + 1 מקל קינמון או קורט אבקת קינמון, יוצקים מעל מים רותחים ומערבבים.

4. המחזק: חליטת ג'ינג'ר־לימון

7 צפייה בגלריה
משקאות חורף לילדים
משקאות חורף לילדים
מסייע למניעת דלקות ומחלות בדרכי הנשימה
(צילום: shutterstock)
משקה מאתגר יחסית לילדים, אבל נסו להרגיל אותם לטעמו העוקצני של הג'ינג'ר בהדרגה ולאפשר להם טעימות או שוט קטן בהתחלה. הג'ינג'ר והלימון הם תומכי מערכת חיסונית קלאסיים לחורף. הלימון עשיר בוויטמין C, ושורש הג'ינג'ר - בנוגדי חמצון המסייעים למניעת דלקות ומחלות בדרכי הנשימה.
איך מכינים: שמים בסיר כמה כוסות מים (לפי מספר הילדים), 2־3 פרוסות דקות של שורש ג'ינג'ר טרי וקלוף, מביאים לרתיחה ומבשלים במשך 5 דקות. מקררים, מוזגים לכוסות וסוחטים לימון פנימה. אפשר להמתיק ב־1/2 כפית דבש או בסירופ מייפל.
TIP: רוצים שהילדים ישתו את המשקאות הבריאים? המציאו להם שמות מפתים, כמו "משקה מכשף", "פיית הלילה הקסומה", "צוף הדבורה".

5. שיאן השיא: אקווה פרסקה

משקה פופולרי במקסיקו ובמרכז אמריקה המשלב מים עם פירות שלמים וליים שהילדים היותר גדולים במשפחה והמתבגרים יאהבו. הוא עשיר בוויטמין C ובנוגדי חמצון שתומכים במערכת החיסון ומתאים לימים הפחות קרירים של החורף.
איך מכינים: שמים בבלנדר 1 כוס מפירות העונה (תפוזים, אננס, תותים) + מיץ מ־1/2 ליים + 1 כוס מים, מערבבים במהירות ומוזגים לכוס גבוהה.

6. נוגד החמצון: תה ירוק

7 צפייה בגלריה
משקאות חורף לילדים
משקאות חורף לילדים
משקה הבריאות האולטימטיבי
(צילום: shutterstock)
משקה הבריאות האולטימטיבי מומלץ גם לילדים הודות לתועלות שלו למערכת החיסון. התה הירוק מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון מקבוצת הפלבנואידים המפחיתים נזקים שנגרמים בגוף כתוצאה מהתהליך החמצוני. מאחר שהתה הירוק מכיל קפאין, עדיף לבחור בקפה ירוק נטול קפאין. אפשר לסחוט מעט לימון פנימה ולהמתיק בדבש.
TIP: כדי להפוך את שתיית התה הירוק להרגל אפשר להתאבזר בספלי קרמיקה יפניים ולעשות טקס משפחתי של שתיית תה יפני מדי יום בשעה קבועה.

7. המולטי-חורפי: מיץ אגסים חם

7 צפייה בגלריה
משקאות חורף לילדים
משקאות חורף לילדים
מסייע בהורדת חום
(צילום: shutterstock)
ברפואה הסינית הם נחשבים למזון מקרר שצריכתו במיץ מסייעת בהורדת חום. הם עשירים בוויטמין C, בנוגדי חמצון ובסיבים תזונתיים, דלים בקלוריות ולא אלרגניים (משמשים כמזון ראשוני לתינוקות). הם מכילים גם פיטוכימיקלים שמנטרלים את הפעילות המזיקה של הרדיקלים החופשיים המכבידים על מערכת החיסון.
איך מכינים: שמים בסיר אגסים מגולענים וחתוכים לקוביות, מכסים במים, מביאים לרתיחה ומבשלים 30 דקות נוספות. מקררים, מסננים ושותים את הנוזלים.

8. המרגיע: חלב עם דבש וקינמון

7 צפייה בגלריה
משקאות חורף לילדים
משקאות חורף לילדים
מסייע בהקלה על כאבי גרון ובהרגעת הילדים לפני שינה
(צילום: shutterstock)
משקה חורף מושלם לילדים שמסייע בהקלה על כאבי גרון ובהרגעת הילדים לפני שינה. החלב מספק רכיבים תזונתיים שתומכים במערכת החיסון, בהם חלבון שמסייע בהתאוששות ממחלות, ויטמין D (כוס אחת מכילה 25% מהקצובה היומית) שמסייע בספיגת הסידן בעצמות ובהפחתת דלקתיות, ואבץ שמסייע בריפוי פצעים. מאחר שהוא מכיל קלוריות, שומן וסוכרים טבעיים, כדאי להגביל את צריכתו לכוס אחת ביום. לגרסה טבעונית אפשר להשתמש בחלב שקדים, אגוזי לוז או שיבולת שועל.
איך מכינים: מחממים 1 כוס חלב ומוסיפים מעט דבש להמתקה וקורט קינמון.
ייעוץ מקצועי: ענת מטיאש, דיאטנית קלינית מוסמכת ומדריכת כושר, מנהלת מועדון Fiteat לתזונה נכונה וכושר ומנחת קבוצות וסדנאות הרזיה ודיאטה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button