המגמה הבאה בתחום הכושר דורשת מכם ליהנות

2022: 10 הטרנדים והמגמות שיעזרו לכם לשמור על כושר השנה

כושר שתורם לאושר (ע"ע טרמפולינה והולה הופ), אימוני־מיני קצרצרים וגמישים, גישה הוליסטית ובינה מלאכותית: כך נוכל להזיע בצורה יעילה בשנה הקרובה

פורסם:

האורך לא קובע: מיני־אימונים

מגמה שנולדה בעקבות מגפת הקורונה היא גמישות מחשבתית, ובין היתר הגמשת הגישה כלפי אימונים. כך למשל, אם אין לכם זמן או מוטיבציה להתחייב על אימון של 45 דקות או שעה, הגישה העכשווית הרבה יותר סלחנית כלפי המתאמנים וגורסת שעדיף להתאמן בקטנה מאשר לחדול בגדול. איך תיישמו? לכו על אימוני־מיני קצרצרים בני 5 או 10 דקות שמשלבים תרגילי אירובי וכוח, ונסו לפרוס כמה קצרים כאלה על פני היום שלכם. זה כולל אפילו ריצה של 30 שניות עם השקיות מהסופר במעלה המדרגות.

אימונים זה שמחה: כושר שעושה אושר

לחוצים רק מעצם המחשבה שאתם צריכים לסיים עכשיו עוד סט על מכשיר עינויים במכון הכושר? ודאי תשמחו לשמוע שהמגמה הבאה בתחום דורשת מכם ליהנות. מבחינת הרוח הכללית הרעיון הוא שנגיע לאימונים עם גישה אינטואיטיבית יותר לתנועה ושנתפוס את האימונים כצורה של שמחה ושמירה על יציבות נפשית ולא כעונש. בין הטרנדים הלוהטים שסימנו כמרבי "פאן" בחודשים האחרונים אפשר למצוא את ההולה הופ, את הגלגיליות ואת הקפיצה בדלגית ששבו אלינו מהאייטיז. כעת מצטרפת לפודיום כוכבת חדשה שתקפיץ לכם את הדופק ותמתח אתכם בשמחה: הטרמפולינה.

הולי מולי: גישה הוליסטית לאימונים

הלך רוח חדש ונוסף שהולך להניע את האימונים שלנו השנה הוא גישה הרבה יותר כולית (הוליסטית) לכל מה שקשור בפעילות גופנית. המטרה: התרחקות משאיפות כמו רזון, מידות ומדדים והעדפה של מטרות בריאות ורווחה כללית. מרחיקי הלכת שמחפשים דרכים להגדיר את מושג הכושר מחדש אף כינו אותו במונח הפופולרי מספרות הרוחניות בואכה ניו־אייג': "מסע משמעותי". כל שנותר לנו הוא לתפוס איזה מקל. או תרמיל.

מתלבשים עליכם: ציוד כושר לביש

אז איך נראה העתיד? פחות לבוש בחליפת כסף חובבנית נוסח סרטי מד"ב מהסבנטיז, והרבה יותר משוכלל, מצויד ומטוקטק (מלשון "טק" כמובן). טכנולוגיות לבישות וציוד כושר כמו שעונים חכמים אינם חדשים אמנם, אבל השוק רק הולך ומשתכלל פלאים, וכן, הידיד הפוטוריסטי שלכם מככב בכל תחזיות הכושר של 2022. מלבד לוק סופר־מעודכן הוא כמובן יאפשר לכם גם לנטר מדדים, לשפר ביצועים, לעקוב אחרי הדיאטה ואפילו למקסם את הוול ביאינג שלכם עם שלל פיצ'רים מתקדמים כמו ציוני שינה או עצות תזונה.
3 צפייה בגלריה
טרנדים
טרנדים
לנטר מדדים, לשפר ביצועים, לעקוב אחרי הדיאטה ואפילו למקסם את הוול ביאינג שלכם עם שלל פיצ'רים מתקדמים
(צילום: shutterstock)

עוד ציוד מהעתיד: אימוני בינה מלאכותית

אתם כבר יכולים לרכוש (במחיר של קצת יותר מאלף דולר) את מראת הכושר, Mirror, עם הבינה המלאכותית, שנראית כמו טלפון נייד ענקי ויכולה גם לאמן אתכם וגם ללמוד אתכם ואת הצרכים והמדדים שלכם. מדובר בטרנד עולה שמציע ציוד כושר לאימוני כוח אינטראקטיביים. זה נראה אולי עתידני, אבל מדובר בעתיד הקרוב מאוד.

בזום, במכון וביבשה: אימונים היברידיים

אם היינו אומרים לכם לפני 2020 שתתאמנו בזום, הייתם חושבים שזה מד"ב, אבל אחרי הקורונה 2021 ג'ינגלה בין המכונים שנפתחו־נסגרו־נפתחו להרגלים שלנו - שהשתנו. הצפי ל־2022 הוא שלא רק נמשיך לג'נגל, אלא שנהפוך להיברידיים, כלומר מתאמנים שיודעים להתגמש ולשלב בין אימונים וירטואליים ומקוונים - שחוסכים לנו גם את זמן היציאה מהבית וגם בכיס (לרוב מתומחרים נמוך יותר) - ובין אימונים פיזיים במכון או בחוץ, שמספקים את החוויה האנושית ואת המגע עם השטח.

אש על הגולשת: הגלישה תופסת גל נשי

אולי לא ידעתם אבל רק באולימפיאדת טוקיו 2020 (שהתקיימה ב־2021 בגלל הקורונה), לראשונה בהיסטוריה, הגלישה נהפכה באופן רשמי לספורט אולימפי. רוח גבית נוספת לספורט הימי הגיעה מגזרת תצוגות האופנה של אביב 2022 שהעלו את אופנת ה"גולשים" (במלעיל) ובעיקר הגולשות על המסלול. כעת ריזורטים נחשקים כמו Punta Mita (מקסיקו) קופצים אף הם על הגל ומציעים חופשות גלישה, לצד העצמה לנשים שמשלבת שיעורי גלישה עם טיפולי ספא משקמים ושיעורי יוגה.
3 צפייה בגלריה
ענת ליליאור
ענת ליליאור
ענת ליליאור. גולשת הגלים שייצגה את ישראל באולימפיאדת טוקיו
(צילום: רויטרס)

ועוד מגמה נשית עולה: מועדוני כושר לנשים בלבד

על פי מגזין Women's Health, הנישה הבלעדית שצברה בשנה החולפת צפיות רבות בטיקטוק תחת ההאשטג הפופולרי WomensOnlyGym# היא קטגוריה עם פוטנציאל צמיחה.

שכחו אותי בבית: מכון כושר משלכם

אם ב־2021, בעקבות שגרת הבידודים, התאבזרתם במשקולות, בגומיות ובשאר פיצ'פקעס קטנים לעיצוב ולחיטוב, שנת 2022 לוקחת את זה צעד אחד נוסף קדימה, ובסטייל. הביקוש לחדרי כושר ולמכשירי כושר גדולים בבית נמצא בעלייה מתמדת, ותחזיות הפיטנס מתייחסות לקהל הממוצע, לא רק לסלבס שעובדים על כושר לסרט ההוליוודי הבא שלהם שדורש קרב ספורטיבי עם גל גדות.

יוצאים להתאמן בחוץ? קחו את הכלב

מדובר בתופעה שניצניה עוד בימי הקורונה המסוגרים, אבל כעת מדריכי כושר ברחבי העולם מציעים לשלב בסיבוב גם תרגילים כמו כפיפות בטן וזריקת כדור לכלב בכל עלייה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button