נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
חליטת נענע תפחית את רמת העייפות ותסייע לערנות ולמיקוד

חמישה מזונות שישפרו לכם את מצב הרוח עכשיו

מה לאכול כדי להרגיש מאושרים יותר אפילו שקר וגשום שם בחוץ? המאכלים והמשקאות שיספקו לכם מנה של מצב רוח טוב בחורף

מורן שטרום
פורסם: 05.01.22, 08:58
האם ידעתם שכל אחד ואחת מאיתנו עלול לסבול מדיכאון לפחות פעם בחיים? והסיכון לכך גובר בעונת החורף. מיעוט שעות האור, הקור והגשם שגורמים לנו להישאר בבתים, ושם לאכול ללא הפסקה, להשמין ולהרגיש רע, מכניסים לא מעט מאיתנו לרכבת הרים רגשית. אבל רגע לפני שתרוצו לבקש מהרופא מרשם לתרופות נוגדות דיכאון, אולי כדאי שתנסו את הפתרון התזונתי ותעבירו לתפריט חורפי טעים להפליא ומרומם נפש. אז מה לאכול כדי להרגיש מאושרים יותר אפילו שקר וגשום שם בחוץ?
קראו עוד:

1. שיבולת שועל

בזכות הסיבים התזונתיים ושפע ויטמיני B היא מככבת בשגרת הבוקר של עמים רבים ברחבי העולם. אבל במקרה הזה היא מקבלת את כס הכבוד בזכות חומצת אמינו בשם טריפטופן שהיא מכילה. החומצה הזאת הופכת בגוף לסרוטונין, מוליך עצבי הידוע כ"הורמון האושר" ואחראי בין היתר לספק לכם מצב רוח טוב.
6 צפייה בגלריה
גם עודף סיבים תזונתיים במערכת העיכול גורם לגזים.
גם עודף סיבים תזונתיים במערכת העיכול גורם לגזים.
בזכות הטריפטופן, חומצה ההופכת בגוף לסרוטונין, מוליך עצבי הידוע כ"הורמון האושר"
(shutterstock)
  • איך לשלב בתפריט: הוסיפו כף שיבולת שועל לחביתה או לצד ביצה קשה וירקות בארוחת הבוקר מדי יום.
  • מקורות נוספים לטריפטופן: בטטה, קשיו, עלי מנגולד, עלי תרד.

2. סלמון

הדג הזה ידוע בזכות האצילות שלו, המרקם העדין וטעמו המיוחד. אבל מעבר לאיכויות הקולינריות, הוא מכיל חומצת שומן מסוג אומגה 3, הידועה כאנטי דלקתית וכתורמת לשיפור תפקודי המוח, ושפע ויטמיני B, שהופכים אותו ללוחם רב זרועות בימי החורף הקרים. ויטמיני B אחראים בין השאר לתפקוד התקין של מערכת העצבים, ומעורבים גם ביצירת דופמין וסרוטונין, כימיקלים המשפיעים על מצב הרוח. מנה אישית של סלמון (200 גרם) מכילה את הכמות היומית המומלצת של ויטמיני B, בעיקר 5B, 1 Bו-2 B.
6 צפייה בגלריה
אומגה 3 וויטמיני B המעורבים גם ביצירת דופמין וסרוטונין
אומגה 3 וויטמיני B המעורבים גם ביצירת דופמין וסרוטונין
אומגה 3 וויטמיני B המעורבים גם ביצירת דופמין וסרוטונין
(צילום: shutterstock)
  • איך לשלב בתפריט: אכלו 2-3 פעמים בשבוע מנת סלמון טרי – לא קפוא. הדג הקפוא שונה בערכו התזונתי ובטעמו מהטרי.
  • מקורות נוספים לוויטמיני B: ביצים, עדשים, עוף, פטרוזיליה.

3. גבינת ריקוטה

כבר שנים ששמו הנרדף של ויטמין D הוא "ויטמין השמש", זאת משום שהוויטמין הזה מיוצר בגוף בעקבות חשיפה לשמש. מחסור בוויטמין הזה עלול לגרום בין היתר למצב רוח ירוד. מאחר שבחורף יש לנו הרבה פחות שמש, כדאי להעשיר את התפריט במזונות שמכילים אותו ולהשלים חסרים באמצעות תוסף לאחר היוועצות עם רופא המשפחה שלכם.
6 צפייה בגלריה
גבינת ריקוטה
גבינת ריקוטה
מקור לויטמין D
(צילום: Shutterstock)
  • איך לשלב בתפריט: שלבו גבינת ריקוטה כממרח בכריך היומי שלכם במהלך השבוע.
  • מקורות נוספים לוויטמין D: לברק, טונה, ביצים, יוגורט.

4. בננות

רוצים לחוש אופוריה, מרץ ומוטיבציה גבוהה? תאכלו בננה, רצוי בשלה. היא מכילה חומצת אמינו בשם טירוזין שהופכת בגוף לדופמין, גם הוא כימיקל טבעי שמאפשר לנו להיות רגועים ומפוקסים.
6 צפייה בגלריה
בננה שקדים
בננה שקדים
להעלאת הדופמין
(צילום: shutterstock)
  • איך לשלב בתפריט: אכלו פעם ביום בננה בשלה ו-10-5 שקדים (שגם הם מכילים טירוזין) כארוחת ביניים.
  • מקורות נוספים לטירוזין: פירות יער, שעועית יבשה וחזה עוף.

5. חליטת מנטה

חליטה חמימה מעלי הצמח הירקרק הזה מומלצת כאן לא בשל הרגיעה שהיא תעניק לכם, אלא בשל הבוסט האנרגטי שהיא עשויה להעניק לכם בימי החורף החשוכים והרדומים. היא תפחית את רמת העייפות ותסייע לערנות ולמיקוד.
6 צפייה בגלריה
נענע מנתה
נענע מנתה
תפחית את רמת העייפות ותסייע לערנות ולמיקוד.
(צילום: shuttestock)
  • איך לשלב בתפריט: חולטים חופן עלי מנטה טריים בכוס מים רותחים, מכסים ולאחר 10-5 דקות שותים. אפשר להמתיק במעט דבש.
  • חליטות מומלצות נוספות לימים הקרים: חליטת פרחי קמומיל וחליטת ורדים.
כרטיס ביקור נבחרת ה-Wellness וולנס מנטה


לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.