ההתעסקות בכדור עצמה מסיחה את הדעת מגורם המתח ומיקוד העצבים למקור מוחשי

7 דרכים פשוטות להפגת סטרס ב־60 שניות

הסטרס גומר אתכם? בעזרת הדרכים הזמינות הבאות תוכלו להירגע בדקה בלי לשלם אגורה

עודכן:

1. עצרו לרגע ודרגו את רמת המתח שלכם

כמה אתם באמת לחוצים מאחד עד 10? מודעות ללחץ הנוכחי לעומת מתחים שכבר צלחתם בעבר תסייע לכם להיכנס לפרופורציות, להרגיש יותר שליטה ולהקל על המתח.

2. מעכו כדור גמיש

ההתעסקות בכדור עצמה מסיחה את הדעת מגורם המתח ומיקוד העצבים למקור מוחשי (מעיכת הכדור) תורם לפריקת המתח הנפשי. אגב, גם משחק בקובייה הונגרית או ביו-יו יובילו לתוצאה הרצויה.

3. רדו לחמש שכיבות סמיכה

התרגיל הקלאסי הזה מגביר את קצב זרימת הדם ומסייע בשחרור אנדורפינים, אותם כימיקלים טבעיים המצויים במוח ומסייעים לשיפור מצב הרוח ולתחושה כמעט מיידית של שחרור. גדול עליכם? קפצו בדלגית או סתם נתרו במקום במשך דקה.
חוסן בימי מלחמה

4. תתחבקו, תתחבקו, תתחבקו

כן, כן, כמה שיותר. המגע הזה גורם להפרשת אוקסיטוצין המוכר גם כ"הורמון האהבה" וגורם לנו להיות בנתינה ולשכוח לרגע את עצמנו. אחרי חיבוק אחד טוב תוכלו להמשיך מחוזקים, אוהבים ונאהבים.

5. צאו לחופשה מדומיינת

השמים סגורים כמעט אבל זה לא אומר שהמוח שלכם לא יכול לטוס לכל מקום שתרצו. עכשיו עצמו את העיניים, קחו נשימה עמוקה ותצללו בדמיונכם לחופשה האחרונה שלכם. נסו לשחזר תחושות חושיות ככל האפשר. הרגישו את הרוח בשיער, את ריח המאפים מבית הקפה הסמוך, את נצנוץ קרני השמש על המים, את טיפות הגשם הקלות. היו כל כולכם בחוויה.

6. זייפו חיוך

נכון, קשה מאוד לחייך בימים האלה, ובכל זאת - כדי שתוכלו לגייס משאבים נפשיים להמשך הדרך, נסו בכל זאת לחייך. לפי היפותזת משוב הפנים, חיוך, גם מזויף, משפיע על המוח בצורה חיובית. וההסבר הביולוגי? כשאנחנו מדוכדכים, המוח משדר את זה לפנים ושרירי הפנים נופלים. המסר עובר בלופ בחזרה למוח ומאותת לו שאנחנו באמת עצובים. אבל כשמשנים במודע את הבעת הפנים כך שהיא נוגדת לתשדורת מהמוח, המעגל הזה נשבר וגורם למוח לשנות את מצבנו המנטלי בהתאם למסר החדש.

7. תתהפכו

שכבו במיטה על הגב ושלשלו את הראש למטה. כשהראש מונח לאחור העולם מתהפך, ואתם משנים את נקודת המבט, מאבדים לרגע את תחושת המרחב, מתמתחים ונרגעים.
דקה למחשבה: אל תנסו את כל ההמלצות שלפניכם בבת אחת. סמנו את פורקי המתח שעושים לכם את זה ובכל יום בחרו אחד מהם ועצרו בעזרתו את המתח היומיומי למשך 60 שניות.
פורסם לראשונה: 15:26, 26.10.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button