נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
איזה סיכוי יש לציפור? יערה בנבנישתי (חולצה מקולקציית כותנה ממוחזרת של anjaly)

צפיית חובה: סרטי הטבע הכי מומלצים - ולמה זה קריטי לצפות בהם?

אם הטבע לא זמין לכם, תכניסו אותו הביתה דרך המסך. כי אם לא נבין מה אנחנו מפספסים בדרך הנוכחית שלנו, איזו הצדקה תהיה למאמץ הכרוך בשינוי הרגלים? יערה בנבנישתי בקריאת השכמה

יערה בנבנישתי
פורסם:
ביערות הגשם של דרום אמריקה, הריאות של העולם, יש ציפור מוזרה מאוד, ציפור גן עדן שמה. היא חיה בשקט על העצים, מחביאה את עצמה בכחול של השמיים, בירוק של העץ, בצהוב של השמש ומתנפחת באדום כשיש ממי להתגונן. את כל הנוירוטיות שלה היא חושפת כשהיא מחליטה לחזר. אז היא יורדת לקרקע ובמחול מסחרר אוספת כל זרד וכל עלה, מברישה את האדמה בזנבה, אוספת בפיה כל גרגר סורר שעלול להפריע לקרקע חלקה ופורייה לזוגיות המיוחלת. היא ממשיכה כך כל יום בחייה, מפנה מקום לטוב שיגיע ובונה לעצמה את העולם כפי שהייתה רוצה שהאהבה שלה תחווה אותו.
קראו עוד:
בצד שני של הכדור, בחוף שיש עוד מי שזוכרים שפעם היה יפה, יש חיה מוזרה לא פחות, האדם. החיה הזו והציפור מהמערכה הקודמת לעולם לא היו מסתדרות. אומרים עליה שהיא הכי אינטליגנטית בטבע, אבל שאר המינים בוודאי בטוחים שהיא המציאה את זה על עצמה, תובנה לא מפתיעה בהיותה החיה הכי יהירה והרסנית בעולם החי וגם טורף אכזרי שלא יודע שובע. בכל מקום שהיא מגיעה אליו, היא כמו פועלת ללא לאות ללכלך, להרוס, לבזבז עד שנגמר. יש שמועות שהיא פועלת באותה נמרצות גם במקומות שכף רגלה מעולם לא דרכה, פוגעת בהם במגוון דרכים.
לציפור אין שום סיכוי. כל מחול שבעולם לא יעמוד בקצב של האדם. אבל איך בכל זאת אנחנו יכולים לשנות את המקצב, ולמה בכלל זה חשוב?
כל ביקור בפארק, בים או בכל מקום אחר בטבע, יכול להיות תזכורת טובה למחיר שנשלם אם נמשיך במסלול הנוכחי. הריאות הירוקות של העולם, הימים העמוקים והצלולים, הולכות ונעלמות לטובת מפעלים, שטחי מרעה וערמות פסולת ענקיות. המשמעות היא לא רק צלילות פחות צבעוניות בחופשה של פעם בחיים בחוף בתולי במלדיביים או היכחדות של חיה שאף פעם לא ראינו גם ככה. המשמעות היא כדור שלא נוכל לחיות עליו יותר.
התחממות הזו כבר מורגשת, היא לא בתרחיש עתידי בלתי נגיש. המשמעות שלה היא סוף העולם כפי שאנחנו מכירים אותו. וזה הופך את השינוי לחשוב מאוד. בשנים האחרונות התפרסמו כמה סרטים וסדרות שמביאים אל הסלון הממוזג את היופי הפראי במלוא עוצמתו וגם מעמתים אותנו עם ההיעלמות שלו.
אם הטבע לא זמין לכם, תכניסו אותו הביתה דרך המסך. כי אם לא נבין מה אנחנו מפספסים בדרך הנוכחית שלנו, איזו הצדקה תהיה למאמץ הכרוך בשינוי הרגלים?

צפיית חובה: ההמלצות שלי

ההמלצה הכי חמה שלי היא צפייה בכל אחת מיצירותיו של סר דייוויד אטנבורו, חוקר טבע ויוצר סרטי תעודה. בסרט A Life On Our Planet הוא מגיש עדות אישית וצבעונית מ-70 שנות פעילותו, סרט עם מסר ברור על הטעות האנושית האדירה שהביאה אותנו עד הלום ואיך אנחנו נדרשים לתקן אותה. אטנבורו יצר גם את סדרת Planet Earth ואת ה״כוכב הכחול״ המופתי, שעוסק במצב המים, הימים והאוקיינוסים על פני הכדור.
(המחצה חמה. אטנבורו)
Saving Planet Earth, מורתי התמנונית, Kiss the Ground, A Plastic Ocean ועוד אינספור סרטים וסדרות שזמינים לצפייה יאפשרו לכם להיזכר ואולי אפילו להבין לראשונה, כמה עוצמה יש בעולם שלנו ואת האחריות שלנו לבחור טוב יותר.
בזווית הישראלית, "מרכז השל לקיימות" שפועלים למען ההווה והעתיד שלנו, יצאו בסדרת סרטונים בשם ההולם – סוף העולם, במסגרתם הם סוקרים מה קרה לנו ואיך נצא מהבלגן.
(סוף העולם, מתחילים)
התעשייה והקידמה מביאות איתן פגיעה במשאבי טבע אבל גם ידע, פתרונות ואפשרויות בחירה. ניתנו לנו סימנים - אש ועשן, הצפות, מגפות ויערות גשם שהולכים ונעלמים, למציאות הבלתי אפשרית שאנחנו מייצרים. וניתנה לנו הבינה ויכולת הבחירה, להחליט מה אנחנו עושים כדי שהעתיד שלנו יראה אחרת. את ההשפעה הכי גדולה נוכל לייצר אם כולנו נעשה את הקצת שאנחנו מסוגלים אליו, באופן קבוע ונאמץ שינויים בהדרגה, צעד קטן אחד אחרי השני. איך מתחילים ואילו שינויים אני אימצתי? על כך בטור הבא ובינתיים אתם מוזמנים לעקוב אחרי גם בעמוד האינסטגרם.
יערה בנבנישתי
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button