להתנקות מאנרגיות שליליות

שיעור מהקיבוצניק שהפך למרפא שמאני: איך תתגוננו מפני אנרגיות מזיקות

איך הפך יצחק בארי, בן קיבוץ ואיש פרסום לשעבר, למרפא שמאני המוכר ברחבי העולם ושגריר שלום של האו"ם, ומה הוא מציע לעשות כדי להתגונן מפני האנרגיות המזיקות שמקיפות אותנו? בלי עין הרע

פורסם:
מה גורם לאיש פרסום מצליח להפוך למרפא שמאני ולזכות בעקבות זאת בתואר "שגריר שלום של האו"ם"? באמצע החיים יצחק בארי, כיום בן 72, שינה את חייו מקצה לקצה והפך להיות מרפא שמאני המטפל באנרגיות מזיקות שמקיפות אותנו.
11 צפייה בגלריה
מרפא שמאני בעקבות משבר.  יצחק בארי
מרפא שמאני בעקבות משבר.  יצחק בארי
מרפא שמאני בעקבות משבר. יצחק בארי
(צילום: פאקו דומינגז)
בארי, יליד קיבוץ בית אלפא שמתגורר בניו יורק כבר יותר מ־40 שנה, חווה משבר ודיכאון בגיל 40, למרות ההצלחה הרבה של משרד הפרסום והגרפיקה שהיה בבעלותו אז, והחליט לעשות שינוי בחייו. בעקבות ספר על ריפוי שמאני שקרא באותה תקופה, הוא החליט לנסוע לאקוודור והפך לתלמיד של מורים שמאנים. במשך כמה שנים הוא המשיך לעסוק בפרסום - ובמקביל גם בריפוי שאמני. אחרי שהוציא לאור שלושה ספרים על שמאניזם שזכו להצלחה והפכו לרבי מכר באמזון, בשנים האחרונות הוא עבר להקדיש את כל זמנו לריפוי ולטיפול.
השמאנים מאמינים שבשדה האנרגיה נאספים הזיכרונות, הטראומות, נשמות אובדות, קללות, מפגשים ואירועים עם אחרים ואנרגיות של אבותינו. לכן חשוב לטהר אותו מדי פעם
כיום הוא מרצה, מרפא ומורה שמאני המוכר ברחבי העולם. בהרצאותיו הוא מגשר בין החוכמה המעשית והרוחנית שהעניקו לו מוריו לתרבות העכשווית, ומלמד איך אנחנו יכולים להגן על עצמנו מפני אנרגיות מזיקות ואיך לשמור על עצמנו בריאים גם מהבחינה הרוחנית. לרגל הגעתו לארץ במסגרת כנס INSPIRATION 2022 לרפואה אינטגרטיבית של מכללת רידמן ופורטל התזונה Eatwell, שנערך בחודש שעבר, ביקשנו ממנו לספק לנו הצצה מסקרנת לתחום הריפוי השמאני.

נשמה, את אבודה: אמונות שמאניות

לפי המסורת השמאנית, גוף האדם מורכב משני חלקים משלימים: הגוף הפיזי, הנראה, זה שאנחנו חשים אותו, והגוף האנרגטי, הלא נראה, או גוף האור - הילה או פראנה. הגוף האנרגטי מתואר כשדה אנרגיה בצורת ביצה העוטף את הגוף הפיזי. הוא נוצר על ידי שני קוטבי אנרגיה: אחד מעל הראש, ששולח יונים חיוביים מהשמש למטה, והשני - מתחת לרגלינו, ששולח יונים שלילים מהאדמה למעלה. יחד הם יוצרים מגן אנרגטי המגונן עלינו מפני חדירת אנרגיה שלילית מסביבתנו החיצונית, ממש כמו הקרום הלא נראה של האטמוספרה המגינה על כדור הארץ או קליפת הביצה.
השמאנים מאמינים שבשדה האנרגיה הזה נאספים הזיכרונות, הטראומות, נשמות אובדות, קללות, מפגשים ואירועים עם אחרים ואנרגיות של אבותינו. לכן חשוב לטהר אותו מדי פעם כדי להסיר חרדה, דיכאון, עייפות וטראומה רגשית, ובמקביל לפתוח את האפשרות למערכות יחסים מאושרות יותר, שלווה, שינה טובה יותר, אנרגיה גבוהה יותר, ריכוז טוב יותר ואפילו השגת שפע. בהתאם לתפיסה זו, כל מחלה פיזית או מצב בריאותי נפשי הם בעצם תוצאה ישירה של חדירת אנרגיה כבדה ושלילית למעטפת זו, היוצרת חוסר איזון. זה יכול להתרחש על ידי היצמדות או חדירת אנרגיות שליליות שנשלחו בכוונה או שלא בכוונה על ידי אדם אחר, כמו בכישוף.
לדברי בארי, ניתן לשלוח או לספוג אנרגיה רעה בשלוש דרכים:
1. באמצעות התבטאויות, דיבורים, צלילים ודרך התכוונות בריכוז חזק כמו בקללות, קנאה, שנאה ועל ידי שליחת עַיִן הרע.
2. בעקבות טראומה, הלם, או פחד פתאומי שעלולים לגרום לביקוע המגן החיצוני ולפלישת אנרגיות שליליות פנימה.
3. על ידי הימצאות במקומות פיזיים או בסביבה שיש בהם אנרגיות שליליות, כמו למשל בית שהייתה בו אלימות, שדות קרב, אסונות טבע וכדומה.
באנרגיה שלילית הכוונה היא לאנרגיית ויברציה נמוכה, כלומר אנרגיה עומדת, כבדה, ללא כוח חיים וקשורה במהותה לרוע. אנרגיה חיובית, לעומת זאת, מתוארת כאנרגיה זורמת שזזה במהירות ומשתנה כמו נהר החיים, ומוכרת כאנרגיית ויברציה גבוהה.
אז איך אנחנו יכולים להתנקות מאנרגיות שליליות? הנה כמה דברים שבארי מציע לעשות.

טוב שמאן טוב: כלים להתגוננות מפני אנרגיות שליליות

1. הרגישו אהבה לב מלא אהבה הוא ההגנה החזקה ביותר נגד כניסת אנרגיות שליליות לגוף האנרגטי ונטרולן. כמו השמש, שמפיצה אור רב עוצמה ממרכזה לתוך חשכת העולם, כך גם הלב. כשאדם בא ממקום של אהבה, אין מקום לפחד ולכוחות השחור לחדור.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
לב מלא אהבה הוא ההגנה החזקה ביותר נגד כניסת אנרגיות שליליות לגוף
(צילום: shutterstock)
2. הפעילו את האינטואיציה היו מודעים לרגשות שלכם והשתמשו באינטואיציה שלכם כדי לזהות סכנה ואנרגיה רעה של אנשים מסביבכם. אם אתם מרגישים אנרגיות שליליות, הקשיבו לעצמכם ונסו להתרחק.
3. תרגלו ניקוי אנרגטי קבוע ערכו טקסי טיהור לעצמכם, לבית ולמשרד באופן קבוע, ובמיוחד כשאתם מרגישים רע. בין השיטות לטיהור: הדלקת נר, גידול צמחים מטהרים, עשן מרווה ועוד.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
ערכו טקסי טיהור לעצמכם, לבית ולמשרד באופן קבוע
(צילום: shutterstock)
4. הקיפו את עצמכם בצמחים ככלל, צמחים סופגים אנרגיה שלילית ומייצרים יונים שליליים לאוויר שמשרים אווירה טובה וטהורה, אבל יש כמה שמצטיינים בכך במיוחד.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות/ מרווה, לבנדר ורוזמרין
(צילום: shutterstock)
  • הירוקים: כדאי לקשט את הבית ואת הסביבה בצמחים בעלי עלים ירוקים רחבים כמו למשל דיפנבכיה (Dieffenbachia) וגרניום.
  • המטהרים: הצמחים הפופולריים ביותר לניקוי מאנרגיה שלילית הם: מרווה לבנה, לבנדר, רוזמרין, שורש ולריאן וצמחים או עצים ארומתיים אחרים כמו ברוש, אורן, פאלו סנטו וקופאל. אתם יכולים לרכוש עציצים ולקשט איתם את אדן החלון בבית או לשתול בסביבת המגורים שלכם את הצמחים האלה.
  • העוצמתיים: צמח חשוב מאוד הוא הפיגם הריחני שכדאי לשתול בכניסה לבית וגם על אדני החלונות. רצוי אפילו להרתיח אותו עם מים ולהשתמש בנוזל לניקוי הבית. גם הצמח הנפוץ דרקונית (Dracaena) נחשב יעיל מאוד להרחקת אנרגיות שליליות.
5. טהרו את הבית בעשן לעשן של צמחים יש השפעה טובה נגד אנרגיה שלילית ולכן נהוג לשרוף עלי מרווה ולפזר את האפר מסביב לבית. העשן מטהר את האוויר ומעלה אנרגיה שלילית לשמים. אפשר גם להשתמש בעשן של טבק.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
העשן מטהר את האוויר ומעלה אנרגיה שלילית לשמים
(צילום: shutterstock)
6. ספגו אנרגיות שליליות בעזרת פחם יש המאמינים בסגולות של פחם מדורה לניקוי ולספיגת אנרגיות שליליות. ההמלצה היא לכתוש אותו, לשים בשקיק כותנה ולהניח אותו מתחת לכרית לפני השינה.
7. אל תמהרו ללחוץ ידיים השתדלו לא ללחוץ ידיים לאנשים שאתם מאמינים שהם נשאים של אנרגיה שלילית. כף היד שלנו מלאה בחיישני אנרגיה רגישים ומשמשת להולכה ולספיגה של אנרגיה מזיקה.
8. טבלו באמבט מלח בכל מסורות הריפוי העתיקות בעולם למלחים יש תפקיד חשוב בניקוי הגוף מרעלים ומאנרגיות שליליות, ומלחי אמבט הם מוצר פופולרי מאוד כבר אלפי שנים. מלח ים פשוט הוא היגרוסקופי מטבעו (סופח אליו מים), ולכן נחשב לחומר שמנקה רעלים הנפלטים מהגוף והסביבה באופן טבעי. מומלץ לאחסן קעריות עם מלח ים (עם או בלי מים) בחדר הרחצה ובכל פינות הבית.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
המלח נחשב לחומר שמנקה רעלים הנפלטים מהגוף והסביבה באופן טבעי
(צילום: shutterstock)
מה עוד כדאי לעשות עם מלח?
  • קרצוף הגוף: אפשר לעשות זאת באמבטיה או במקלחת: שפשפו את הידיים ואת כל הגוף ביסודיות עם מלח.
  • אמבט מי מלח: מלאו אמבט במים, שימו חופן גדול של מלח והשרו למשך 20 דקות. אפשר להוסיף למי האמבטיה גם כף סודה לשתייה. אפשר גם לטבול רק את הרגליים או את כפות הידיים במי מלח. רצוי לא להסתבן אחרי כן אלא רק להישטף.
9. עשו גם אמבט שמש שהו באור השמש במשך 10־15 דקות בכל יום בשעות הבוקר המוקדמות, אחרי הזריחה. היונים החיוביים שהשמש מקרינה מעוררים, מחממים ומאזנים את היונים השליליים שממלאים את הלילה.
10. התקרצפו בקמח תירס גם השימוש בקמח תירס מצוין לטיהור אנרגטי. פשוט מורחים אותו על עור לח ומשפשפים את כל הגוף בדומה לפילינג. לפי הרפואה השמאנית, לקמח תירס יש יכולת לדחות אנרגיות שליליות והוא אף משמש ליצירת מעגל הגנה מסביב לאדם.
11. הזיעו את הרעלים החוצה שהייה בחדר אדים או בסאונה מאפשרת הזעה מרובה שלפי המסורת השמאנית (ולא רק) מסייעת לטיהור של הגוף ומגינה עליו מפני חדירת אנרגיה שלילית.
12. תלו פעמוני רוח במרפסת הם נחשבים כמבריחי רוחות רעות. ההמלצה היא לתלות אותם על החלון או בגינה.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
מבריחי רוחות רעות
(צילום: shutterstock)
13. שבו בשקט מדי יום נסו להקדיש זמן לישיבה בשקט. נשמו כמה נשימות עמוקות, עצמו את העיניים ודמיינו את עצמכם מוקפים בבועה של אור או דמיינו מקור אור לבן מעל ראשכם - עטפו את עצמכם באור.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
דמיינו את עצמכם מוקפים בבועה של אור
(צילום: shutterstock)
14. ענדו אבנים מגוננות ברפואה העתיקה שימשו האבנים לניקוי אנרגיות שליליות מהגוף. יש אבנים שנחשבות ככאלה שמספקות אנרגיות הגנה, סופגות או דוחות אנרגיות שליליות או מתמירות אותן, כמו למשל: אובסידיאן שחור, טורמלין שחור, אוניקס שחור ודמעות אפאצ'י. אפשר לענוד אותן סביב הצוואר, לשאת אותן בתיק או להניח בפינה בבית או במשרד.
15. בלו כמה שיותר בטבע כדאי מאוד לבלות כמה שיותר זמן בטבע, בסמוך לעצים, ים או אגם - האזורים האלה מגינים מפני אנרגיות שליליות ותורמים להרגשה נוחה וטובה יותר.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
עצים, ים או אגם מגינים מפני אנרגיות שליליות
(צילום: shutterstock)
16. רחצו במפלי מים במסורות רבות נהוג לעמוד מתחת לזרם חזק ושוצף של מפל מים ולהישטף היטב כדי לנקות את האנרגיה הישנה והשלילית שדבקה בגופנו ובנשמתנו, ולחדש ולהמריץ את זרימת הדם והנשימה.
17. הדליקו נר נרות שעווה נחשבים כמנקי אנרגיות. אפשר להעביר נר לבן (נר שבת) על כל הגוף מכתר הראש ועד לכפות הרגליים למטה כדי שיספוג את האנרגיות השליליות. רצוי גם להדליק נר ולאפשר לו לבעור עד סופו כדי לכלות את האנרגיות השליליות בבית. אגב, לפי האמונה השמאנית נר ירוק דוחה אנרגיות שליליות.
11 צפייה בגלריה
להתנקות מאנרגיות שליליות
להתנקות מאנרגיות שליליות
הנרות סופגים את האנרגיות השליליות בבית
(צילום: shutterstock)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button