תעדפו את עצמכם והיו קשובים למה שאתם באמת צריכים

רך עוד יום: מה זה Soft Living והאם יש דרך לרכך קצת את היומיום הקשוח?

הרצון בחיים רכים יותר מסתמן כמגמה חובקת עולם (וטיקטוק). אז מה זה ה"חיים הרכים" האלה שנעשו פתאום נחשקים כל כך? ואיך אפשר לקדם את הבריאות והרווחה הנפשית והמנטלית לראש סדר העדיפויות? כמה המלצות וגם הצצה לקולקצייה חדשה באיקאה, בהשראת הטבע הנורדי, בריאות וטקסים של טיפול עצמי

פורסם:
חשבתם שהחיים קשוחים פה לאחרונה? מתברר שלא רק אצלנו. מחקר חדש שפרסמה לאחרונה חברת סמסונג מגלה שיותר מ־80% מהבריטים מעוניינים בחיים רכים יותר. רבים מהמשתתפים ציינו שהם נאבקים בצורך למצוא רגיעה ושהיו מעוניינים לתעדף גבוה יותר את הרווחה הנפשית שלהם. אבל אם מציצים בטיקטוק, שמשקף לא רע לאן נושבת הרוח, ניכר שמדובר במגמה חובקת עולם. נכון לכתיבת שורות אלה ההאשטג softlife# נסק ל־654 מיליון צפיות ו־softliving# מדדה אחריו עם 9.7 מיליון צפיות.
אז מה זה ה"חיים הרכים" האלה שנעשו פתאום נחשקים כל כך? הלך הרוח הכללי של המגמה הוא הקדשת זמן להירגעות, דאגה עצמית והצבה של הבריאות והרווחה הנפשית והמנטלית בראש סדר העדיפויות, תוך הצבת גבולות למה שעלול לגזול אותן. עם זאת, הפרשנויות לכך מגוונות. החל באלה שמדברים על תזונה בריאה ושילוב תנועה בשגרת היומיום (אבל ברכות ולא באינטנס, כמו למשל צעידה ארוכה אך נינוחה), דרך פעילויות כמו האזנה למוזיקה וקריאה, ועד דחיית עולם התאגידים והמרדף אחר הקריירה (למשל, עבודה שנהנים ממנה ומשאירה זמן לפנאי ולתחביבים).
ממה להתחיל? הנה כמה המלצות בעקבות המחקר:
  • תעדפו את עצמכם והיו קשובים למה שאתם באמת צריכים (תזונה, תנועה, שקט).
  • הציבו גבולות בריאים ולמדו לומר לא (כבדו את הזמן שלכם).
  • שימו לב למה שאתם צורכים (תוכניות טלוויזיה, מוזיקה, מדיה חברתית).
  • נסו להתכוונן (למשל בעזרת מיינדפולנס, שגרה והרגלים קבועים וכו’).

עשו עיסוי למיינד

עם כל הכבוד לעיסוי רקמות עמוק, עיסויים המשלבים טיפול במיינד כובשים כעת את בתי הספא הנחשבים בארצות הברית ובריטניה. איך זה עובד? מתחילים בעיסוי למיינד, כמו מדיטציה מודרכת עם קערת סאונד ששולחת תדרים לגוף כדי להשיב את ההרמוניה והאיזון, ומקנחים בעיסוי לגוף.

התוכנית להגנת אדים

לוולנס הנחוץ יכולה לסייע גם קולקציית הסאונה של איקאה, שעושה חשק לניקוי רעלים מפנק. את ההשפעה של עולמות הוולנס על תחום העיצוב כבר ראינו בעבר, החל בסוקולנטים המעוצבים שהכנסנו הביתה כדי לטהר את האוויר ולתת טאץ' עיצובי בריא, ועד לתכנון חדרי ספא ורגיעה ביתיים מושקעים ממש. אבל כשענקית עיצוב להמונים כמו איקאה שמה ידה על עולם תוכן משרה בריאות כמו סאונה פינית, אפשר לומר שמדובר בבשורה של ממש.
ממש בתחילת החודש, קולקציית הקפסולה של איקאה וחברת העיצוב הפינית Marimekko, הכוללת כלי זכוכית וטקסטיל בהשראת הטבע הנורדי, בריאות וטקסים של טיפול עצמי, תנחת על המדפים.
קולקציית הקפסולה של איקאה ו-Marimekko
הקולקציה הטרייה נטועה עמוק במקורות הנורדיים של שני המותגים ונוצרה בהשראת תרבות הסאונה הפינית והתועלות שלה לרווחת הגוף והנפש. מכיוון שאין ממש צורך להציג את איקאה, נציין שגם כאן הפשטות הנורדית הפרקטית - שאינה גולשת עיצובית אבל משרה נעימות - באה לידי ביטוי. מהצד של הכלה מביאה Marimekko את ההדפסים של עלי הריבס המעטרים בקתות סאונה טיפוסיות בפינלנד. לדבריהם, הקולקציה שואפת ללכוד את המהות של תרבות הסאונה ומחויבת להביא שמחה לחיי היומיום של אנשים. בין שכיות החמדה שכדאי לסמן מראש (המהדורה, כאמור, מוגבלת): גלימות צבעוניות, מגבות ודליי סאונה, מושבים מודולריים מרופדים ונרות בניחוח פרחי סמבוק וריבס, שאולי לא יסייעו בניקוי רעלים אבל יכניסו קצת שלווה נורדית נחשקת לאמבט השגרה הלבנטיני.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button