למדה את שגרת הטיפוח מאמא שלה. ירדן הראל

ירדן הראל: "הייתי בטוחה שאהיה אמא הרבה יותר חרדתית"

היא בן אדם של קיץ (אבל שוכחת לשתות) לא אוהבת לעשות כושר (אבל הולכת שעתיים ביום ורצה מרתון אחרי הילדים), מבינה אמיתית בטיולים (לא רק בסטורי) ועדיין נלחמת בתלתלים. ירדן הראל עונה על הכל וגם נותנת 3 מתכוני בריאות ו-5 המלצות לטיולים בארץ ובחו"ל

פורסם:

ירדן הראל (36) היא בעלת אתר הלייף סטייל Yardenharel.com שכולל כתבות והפקות בתחומי האופנה, התיירות, האוכל, הביוטי ובלוגים ופרזנטורית של Femina וסימילאק. לפני שנה וחצי, קצת אחרי שהתאומים שלה נולדו באמצעות אם פונדקאית, היא הצליחה להרות באופן טבעי. אבל בחודש השישי נאלצה לעבור לידה שקטה, ואז גם העלתה את הנושא המושתק לסדר היום. בימים אלה היא משיקה באתר קולקציית בגדים ראשונה בעיצובה תחת המותג Flare, מגישה את התוכנית "פותחים יום" לצד אלעד זוהר ברשת 13 ומצטלמת לעונה החדשה של תוכנית התיירות "הכי בעולם" באותו ערוץ.

קיץ מרים לי את מצב הרוח

"באופן כללי אני יותר בן אדם של קיץ. שמים בהירים עושים לי טוב על הלב ונותנים לי אנרגיה. אין כמו קיץ. הכל יותר פשוט, מהיר, נגיש. קופצים לים, יורדים מהבית עם כפכפים, יושבים בבית קפה או סתם נהנים מהשמש. הקיץ מרים לי את מצב הרוח והופך אותי לאנרגטית ופרודוקטיבית. נכון שחודש אוגוסט הוא קצת קשוח, מזיעים, וימי הצילום בחוץ הופכים לבעייתיים, ועדיין אני מעדיפה אותו בהרבה על פני ימים קודרים, מסורבלים וגשומים עם חושך משעה 17:00. הקסם של החורף מבחינתי הוא בעיקר בבית עם סרט ומרק. אבל את זה אני יכולה לעשות גם בקיץ עם מזגן".
"אני משתדלת לא לשפוט את האימהות שלי ולפעול לפי מה שאני מרגישה בתחושת הבטן. הייתי בטוחה שאהיה אמא יותר חרדתית וגיליתי שדווקא לא. הגישה שלי נינוחה יותר וזורמת עם הסיטואציה, ואני מרגישה שזה עובר גם אל הילדים"

אבל להעביר קיץ עם ילדים זה מאתגר

"אני משתדלת למצוא לו"ז יצירתי לימים החמים. למשל, דברים מגניבים כמו קטיף או יריד, בריכה קטנה במרפסת, הכנה משותפת של גלידות או טיול בפארק בשעות הפחות חמות. גם קצת זמן מזגן מול הטלוויזיה זה בסדר. אני משתדלת לא לשפוט את האימהות שלי ולפעול לפי מה שאני מרגישה בתחושת הבטן. הייתי בטוחה שאהיה אמא יותר חרדתית וגיליתי שדווקא לא. הגישה שלי נינוחה יותר וזורמת עם הסיטואציה, ואני מרגישה שזה עובר גם אליהם והם ילדים שמחים וחברותיים".
"המתנה הכי גדולה של החיים שלי". ירדן הראל והתאומים גפן ולני

בינתיים אני משתדלת ליהנות מכל רגע

"גפן ולני הם האושר הכי גדול של החיים שלי. הם בני שנה וחצי, ואני מרגישה שהזמן טס ועוד שנייה הם כבר הולכים לגן. רק מהמחשבה אני יכולה להתחיל לבכות. העובדה שאני עצמאית וחלק מהזמן עובדת גם מהבית מאפשרת לי לבלות איתם הרבה שעות מהיום, לשחק יחד, להמציא שירים חדשים וליהנות איתם מכל רגע. כן, כמו לכל הורה, יש גם רגעים מאתגרים כמו לילות לבנים, ולאחרונה הם הגיעו לשלב שבו מגלים כמה כיף לרוץ. אז לרוץ לשני כיוונים שונים עוד לא הצלחתי, אבל אני משתדלת ליהנות גם מהרגעים האלה ומעריכה את הזכות להיות אמא".
"כושר אף פעם לא היה הצד החזק שלי. את ריצת ה־2,000 מטר בבית הספר הלכתי, ואף פעם לא הייתי מהמכורים לספורט. אבל אני הולכת הרבה ברגל כמעט שעה וחצי ביום עם העגלה בפארק, וגם לרוץ אחרי גפן ולני זה סוג של ספורט"

כושר אף פעם לא היה הצד החזק שלי

"את ריצת ה־2,000 מטר בבית הספר הלכתי, ובאופן כללי אף פעם לא הייתי מהמכורים לספורט שרק מחכים כבר לאימון הבא. לאורך השנים ניסיתי כל מיני סוגי אימון כמו אירובי, זומבה, קיקבוקסינג, ומכולם הכי התחברתי לפילאטיס ולאימוני כושר אישיים, אבל אני לא מוצאת את הזמן להתמיד. קל לתרץ כשיש כל כך הרבה דברים להספיק, והספורט לא בראש סדר העדיפויות אצלי, אבל אני מקווה לשנות גישה ולהכניס אותו יותר כחלק משגרת חיי. אני מעדיפה להתאמן בחוץ ובעיקר הולכת הרבה ברגל, כמעט שעה וחצי ביום עם העגלה בפארק, וגם מפגישה לפגישה משתדלת ללכת. גם לרוץ אחרי גפן ולני זה סוג של ספורט".
7 צפייה בגלריה
ירדן הראל
ירדן הראל
"חלק מההנאה שלי מהחופשה זה התיעוד והזיכרונות המצולמים"
(צילום: מתן כהן, סגנון: ירדן הראל)

אבל טיולים זה אני

"לפעמים שואלים אותי אם אני מטיילת כדי לצלם, וזאת שאלה שקצת מעצבנת אותי. מאז ומעולם אהבתי לבקר במקומות חדשים, הרבה לפני עידן הרשתות החברתיות, להכיר אנשים, תרבויות ונוף מגוונים. כשהייתי ילדה גרנו כל המשפחה שנתיים בחו"ל, ומאז כנראה דבק בי החיידק. אין חופשה מסוימת שאני יכולה להגדיר אותה כאולטימטיבית עבורי כי אני מוצאת יופי בכולן. חופשת בטן־גב באי מושלם, חאן בדרום הארץ, שופינג באירופה או טיול בטבע. אולי מה שהכי פחות בז'אנר שלי זאת חופשת סקי. הרגשתי מסורבלת מאוד עם החליפה ועם הכישורים הבינוניים שלי, ורוב הזמן שתיתי שוקו והתלהבתי מהנוף".

לשמחתי, לטייל זו העבודה שלי

"עם השנים פיתחתי את תחום הצילום, ובתיכון כבר התחלתי לעבוד כצלמת באופן מקצועי, כך ששני התחומים מתמזגים יחד באופן מושלם מבחינתי. חלק מההנאה שלי מהחופשה זה התיעוד והזיכרונות המצולמים (אני כנראה הבן אדם עם הכי הרבה אלבומים מודפסים), ולא סתם בחרתי בתחום גם כמקצוע שלי. אני בת מזל לעבוד במה שאני אוהבת ודואגת לשמר את האהבה הזאת. לאחרונה חזרנו לצלם את תוכנית התיירות שאני מגישה בערוץ 13 'הכי בעולם'. אנחנו מגיעים למקומות הכי מדוברים כדי לבדוק אם הם אכן שווים את הבאזז, ובמקביל גם מוצאים אטרקציות שוות שהן פחות מוכרות. הימים אינטנסיביים אבל זאת לגמרי עבודת החלומות!".
7 צפייה בגלריה
ירדן הראל
ירדן הראל
"כדאי לקחת בפרופורציות את מה שרואים ברשת"
(צילום: מתן כהן, סגנון: ירדן הראל)

האינסטגרם הוא בשבילי זירה של השראה

"למרות שחלק לא מבוטל מהפרנסה שלי מגיע ממנו, אני עדיין רואה אותו בראש ובראשונה כמקום לשיתוף תמונות מהחיים. רוב התמונות שאני בוחרת לשתף הן מרגעים טובים ומדי פעם גם באלה שפחות. אני מקבלת הודעות מרגשות שהשיתוף בסיפור חיי השפיע, עודד וחיזק, וזה מחמם לי את הלב. יש לאחרונה הרבה דיבור על אותנטיות, ואני קצת מרגישה שזה יצא משליטה והכוונה המקורית היטשטשה. אפשר לפעמים לספור עד עשר ואז להחליט אם לשתף או לא. בכל מקרה כדאי לקחת בפרופורציות את מה שרואים ברשת, לקבל השראה ממה שמתאים לנו ואת השאר פשוט להמשיך לגלול ולחיות את חיינו".
7 צפייה בגלריה
ירדן הראל
ירדן הראל
ירדן הראל בקמפיינים של פמינה וסימילאק
(צילום: ערן לוי, שי יחזקאל)

בשנים האחרונות הטבע תופס יותר מקום בחיי

"תמיד היה לי חיבור לטבע אבל עכשיו זה ממש צורך. אני אוהבת לגור בעיר הגדולה ולא רואה את עצמי כרגע עוברת ממנה. לצד זה, הירוק בעיניים חשוב לי ומרגיע מהשגרה העמוסה, ובתקופת הקורונה, כשהיינו ימים שלמים בבית, שמתי לב במיוחד עד כמה זה חסר לי. היעד שהכי הרגשתי בו את הטבע במלוא עוצמתו הוא וייטנאם. העין קולטת רק ירוק בעיניים: שדות והרים ומרחבים אינסופיים. אני גם משתדלת לעשות כמה שיותר כדי לשמור על הכדור שלנו: למחזר, להשתמש יותר בכלים רב־פעמיים, ללבוש בגדי וינטג' ויד שנייה ולתרום בגדים שלי לחנויות יד שנייה, לאסוף פסולת מהרצפה (וכמובן לא להשאיר אף פעם) ולהשתמש בפלטפורמה שניתנה לי כדי לשתף מידע.

אני אוכלת די מאוזן אבל לא מתנזרת

"אני צמחונית ויש לי תפריט מאוזן שביומיום אני שומרת עליו, אבל פחות מתאימה לי גישת ההתנזרות ממאכלים מסוימים. במסעדה אזמין את המנה שהכי מתחשק לי לאכול ולאו דווקא את הבריאה ביותר. אני גם מנשנשת מאכלים פחות בריאים אם מתחשק לי, פשוט במינון - חטיפים, גלידה, בורקס שאי אפשר לעמוד בפני הריח שלו, קינוחים או אוכל על הסט בימי צילומים".
7 צפייה בגלריה
ירדן הראל
ירדן הראל
"מנשנשת מאכלים פחות בריאים אם מתחשק לי"
(צילום: מתן כהן, סגנון: ירדן הראל)

ודי שוכחת לשתות

"יש משהו אחד שאני חייבת להשתפר בו והוא משמעת השתייה שלי. אמנם יש שיפור, בעיקר בזכות ילדיי גפן ולני, כי אני כל הזמן דואגת שהם ישתו וכך גם נזכרת בעצמי, אבל עדיין לא תמיד זוכרת לקחת גם בקבוק לעצמי כשאני יוצאת מהבית. אולי פשוט אכתוב את זה בשלט על הדלת".

אני מנסה לגוון בטיפוח

"את שגרת הטיפוח למדתי מאמא שלי והיא: לא להתקבע. מה זה אומר? לצד המוצרים הקבועים אני מנסה כל הזמן גם חדשים. העור מקבל ככה בוסט של רענון וחידוש. מאז גיל 30 אני מקפידה על שגרת טיפוח של קרמים לפנים ולעיניים בבוקר ובערב. פעם בשבוע אני שמה מסכת דיטוקס זוהרת וכל הזמן לחות לשפתיים כי יש להן נטייה להתפוצץ. את הנמשים אני לא מסתירה אלא רק שומרת עליהם עם קרם הגנה. לאחרונה גיליתי את הפייס יוגה ומאז הוספתי אותה לשגרת הערב - 4־5 תרגילים לפנים שעושים בעזרת האצבעות וממריצים את הדם בעזרת קרם לחות או תחליב. בטוח לא מזיק".

ועדיין נלחמת בתלתלים

"כל החיים התעסקתי עם השיער. אני מתולתלת במקור וחושבת שתלתלים יכולים להיות מהממים, ובכל זאת אף פעם לא הצלחתי להסתדר עם השיער שלי. מגיל צעיר עשיתי פתיחת תלתלים והחלקות שונות שהרסו לי את השיער. לשמחתי התחום מאוד התקדם, ובשנים האחרונות יש החלקות בריאות יותר לשיער. אני עושה החלקה אורגנית בשורש ובקצוות קראטין אצל שמעון ראש. את ההחלקה האחרונה חידשתי ממש לאחרונה אחרי שנה בול, לימים מלאי הלחות האלה, כי אחרי הלידה הייתה לי נשירה והעדפתי לתת לשיער להשתקם וכמה שפחות לגעת בו. לימים פחות פוטוגניים מצאתי פתרונות יצירתיים כמו כובע בסטייל או מטפחת".

קיץ על הנוף: 5 המלצות של ירדן לטיולים בארץ ובחו"ל

1. פארק המעיינות. זה כנראה המסלול שעשיתי הכי הרבה פעמים. ממש בצמוד לסחנה נמצא עמק המעיינות, מרווח ושופע במעיינות צלולים עם מים בטמפרטורה מושלמת במרחק הליכה זה מזה. אפשר לטייל, לטבול באחד ולהמשיך לאחר או לשכור שם באגי ולנסוע מאחד לשני בנוף היפהפה. בסמוך נמצא גן גורו, אטרקציה כיפית לילדים שיכולים לראות קנגורו במרחק נגיעה, ללטף ולהאכיל. רק לזכור לנהוג באחריות וכבוד כלפי בעלי החיים.
2. טיול יום לנהריה, אכזיב וראש הנקרה. זה נוף ילדותי. חוף אכזיב הוא אחד החופים היפים בארץ, עם חול רך ומים בגוון תכלת־טורקיז. באכזיב יש גם גן לאומי ובו שרידי העיר הקדומה אכזיב, מפרצים טבעיים ושתי בריכות ים טבעיות. האווירה שלווה ופסטורלית, ויש גם אופציה לעשות שם קמפינג באוהלים. משם אפשר להמשיך לסיור בנקרות, רגלי או לתצפת ברכבל, לראות את המחילות והמערות הימיות והסלעים המיוחדים. לסיום, אי אפשר בלי נהריה (עיר הולדתי) בביקור בטיילת החדשה ובמסעדות שעל רצועת חוף הים.
3. סיור בערבה. לאזור הערבה יש המון מה להציע, ואני ממליצה על טיול של 3־4 ימים. קודם כל, בדרך אפשר לעצור בעין גדי ונחל דוד ולעשות את המסלול בין המפלים (מסלול שמתאים גם למשפחות). לאחר מכן אפשר לעצור בים המלח או להמשיך לערבה.
4. ספארי בטנזניה. הטיול לספארי מתאים קודם כל למי שמאוד אוהב בעלי חיים ולמי שרוצה להתנתק מהעומס ולספוג שלווה. בטנזניה הרגשתי מה זה ניתוק אמיתי. אין תחושת זמן, לעתים אין קליטה בנייד, אין לו"ז מדויק - יש זמן אפריקה.
5. קפדוקיה. אולי יצא לכם להיתקל בתמונות ממקום שכל השמים בו מלאים בכדורים פורחים והקרקע נראית כמו הירח. אם כן, כנראה שראיתם תמונה מקפדוקיה, והכי כיף שהיא קרובה אלינו, ממש לידנו - בטורקיה. האטרקציה המרכזית היא הכדורים הפורחים כמעט בכל יום בזריחה - כ־150 כדורים שצובעים את השמים אל מול הנוף מלא החרוטים והמערות החצובות בסלעי ענק.

הכי ישראלי שיש: 3 מתכוני בריאות שירדן אוהבת

מאפינס בריאות
המתכון הזה פופולרי מאוד באתר שלי וגם בריא, קל ומהיר הכנה.
מה צריך:
  • 4 בננות
  • 50 מ"ל שמן קוקוס
  • 50 מ"ל דבש
  • 200 מ"ל (1 גביע) יוגורט
  • 1 ביצה
  • 1 שקית אבקת אפייה
  • 1 כוס פירות יער (אוכמניות, פטל וכו')
  • 180 גרם קמח שיבולת שועל
מה עושים:
  1. מרסקים בקערה את הבננות, מוסיפים את השמן, הדבש, היוגורט והביצה וטורפים היטב.
  2. מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים, עד שמקבלים בלילה חלקה.
  3. מעבירים למנז'טים או לתבנית סיליקון עם שקעים עד 3/4 מגובהם ואופים בתנור שחומם מראש ל־170 מעלות כ־20 דקות, עד שהמאפים מזהיבים.
סלט גזר טעים ומהיר
מדובר בסלט להיט שלמדתי מאמא שלי.
מה צריך:
  • 6 גזרים מגוררים
  • 1 חבילת עירית קצוצה (אפשר בצל ירוק)
  • 1/2 כוס שמן זית
  • 3 כפות חומץ
  • 1 שן שום כתושה
  • 1 כף סוכר (אפשר פחות)
  • 1 כפית מלח
מה עושים: מערבבים את החומרים בקערה לספיגת הטעמים ומגישים.
שייק אקזוטי מרענן
אני ממש אוהבת פירות אקזוטיים, ובמיוחד אננס וקוקוס, אז קבלו מתכון פשוט לשייק קיצי מושלם.
מה צריך:
  • 1 כוס קוביות אננס
  • 1 גביע יוגורט
  • 1/3 כוס קרם קוקוס
  • 1/3 כוס מים
מה עושים: טוחנים את כל המרכיבים בבלנדר לשייק, יוצקים לכוס ומוסיפים קוביות קרח. לבריאות!
צולם ב־Club Med Seychelles /// בגד ים שלם סגול, בגד ים שלם ורוד פרחוני, בגד ים חתכים ירוק פרחוני, ביקיני צהוב: Paletteswim /// חולצה לבנה מכופתרת: אוסף פרטי /// טופ וחצאית כתומים: נטע אפרתי /// חליפה ורודה: Flare by Yarden Harel /// טופ: Femina /// סט ורוד פוקסיה: Brenda /// שמלה צהובה ושרשראות: רזילי /// בגד ים פרחוני וכובע: Paletteswim /// שרשראות צדפים וחרוזים: Fashion by Shila /// שרשרת פנינים: Pearl Gem /// שרשראות זהב: Silko /// טבעת: פנדורה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button