נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
ללבוש בדים טבעיים (של חברת two tone) ולקנות מקומי שם שקית רב פעמית מהבית. יערה בנבנישתי

איך התחלתי להציל את העולם? בצעד אחד קטן

השינוי האמיתי לא יגיע מקומץ אנשים שעושים את הבלתי אפשרי בבקתה מנותקת מחשמל ומים בקצה העולם. את ההשפעה הכי גדולה נוכל לייצר - אם כולנו נעשה את הקצת שאנחנו מסוגלים לו, באופן קבוע. איך מתחילים? יערה בנבנישתי מציעה חמישה הרגלים חדשים שלא קשה לאמץ

יערה בנבנישתי
פורסם:
אנחנו מתרגלים לישון במיטה באותו הצד, באותה התנוחה. אנחנו קמים בבוקר ומצחצחים שיניים עם אותה היד ובאותו הסדר. נכנסים למקלחת, מסתבנים ומתנגבים באותו הרצף. מתלבשים ומכינים לעצמנו את אותו הקפה כמו שהכנו בכל בוקר עד כה. מערבבים לאותו כיוון, את אותה כמות סוכר. אנחנו יצורים של הרגלים וחלקם הופכים את הפעולות הקבועות של החיים לפשוטות, ואת אלו שלא בא לנו לעשות - לפחות מאתגרות.
עוד טורים של יערה:
אבל אותם הרגלים גם מרחיקים אותנו מהשבילים שעוד לא צעדנו בהם, מהתחביבים שעדיין לא ניסינו, מהבחירות שעוד לא העזנו לקבל. כוחו של ההרגל שומר על מי שהתרגלנו לראות במראה. לא פחות, אבל גם לא יותר. מי מאיתנו לא קם בוקר אחד והחליט שמהיום הוא אוכל בריא ומתאמן מדי יום? אבל עבודה ומשפחה ופקקים וכסף.. ועובר חודש עד הביקור הבא במכון. בינתיים האימון הכי פונקציונלי שהגעתם אליו הוא לפתוח את הדלת לשליח של וולט. שינוי קיצוני ומיידי של ההרגלים שלנו לרוב נתקל בכישלון מתסכל, שרק מרחיק את השינוי הבא.

מתחילים להציל את העולם בצעד קטן אחד

קיימות היא היכולת להמשיך לקיים תהליך או מצב לאורך זמן (ויקיפדיה) והרגלים שנעימים לנו יקלו עלינו לעשות בדיוק את זה. הבחירה בחיים ירוקים ומתחשבים יותר לא מחייבת התנתקות מוחלטת מהחיים כמו שאתם מכירים אותם היום - ההפך הוא הנכון! גם את השינויים שאנחנו רוצים לקבל לטובת העולם שאנחנו רוצים לחיות בו, נצטרך לעשות בהדרגה, צעד קטן אחד אחרי השני.
ככל שנצליח לשמור על השינויים הקטנים והחיוביים לאורך זמן, סביר יותר שהם יהפכו לטבע שני, להרגל. ובסופו של דבר, השינוי האמיתי לא ייעשה בזכות קומץ אנשים שעושים את הבלתי אפשרי בבקתה מנותקת מחשמל ומים בקצה העולם. את ההשפעה הכי גדולה נוכל לייצר אם כולנו נעשה את הקצת שאנחנו מסוגלים לו, באופן קבוע.
אז ממה מתחילים?
1. תיהנו מאור שמש טבעי ואוויר על פני מזגנים ואורות מלאכותיים כל עוד אפשר
ותעשו לכם הרגל לכבות את האור והמזגן כשאתם יוצאים מהבית. החיסכון בחשמל לא רק יצמצם את החשבון החודשי, אלא גם את ייצור האנרגיה, אחד מגורמי הזיהום הגדולים ביותר. אור טבעי בריא לנו יותר מתאורה מלאכותית והחשיפה לקצת טבע מהחלון יכולה להפחית חרדה, לשפר זיכרון, קשב וריכוז וגם את האושר שלנו. תמורה לא רעה לפתיחת וילונות בבית. לעומת זאת, כשאתם מנסים לקרר את הבית והשמש קופחת, סגירה של הווילונות תקל על העבודה ותצמצם את זמן השימוש במזגן ואת המעלות הנדרשות.
2. שאלו את עצמכם לפני כל קנייה, האם החיים שלי יהיו טובים יותר בזכות הרכישה הזו?
לא תאמינו כמה כסף תחסכו וכמה הנאה תתווסף לרכישות שכן יעברו את המבחן. והכול בזכות רגע אחד של בחירה. יש הרבה דרכים לקנות טוב יותר, באופן שמתחשב בסביבה. בטור הבא נדבר קצת על שופינג, אבל ככלל אצבע – פחות זה יותר.
3. שני צמחוני
ההרגל לצמצם צריכה מהחי, כל אחד בהתאם לנקודה שבה הוא נמצא, ישנה את העולם. מה לא לעשות? אל תעברו לתזונה מבוססת במבה, לחם ופסטה וגם אל תעשו שינויים קיצוניים ביום אחד, שיגרמו לכם להגיע למסקנה שטבעונות זה לא בשבילכם. יום אחד בשבוע ("שני צמחוני") ללא אכילת בשר או אפילו החלפת ארוחה אחת בשבוע, יעשו הבדל גדול בלי שתרגישו שאתם משלמים מחיר כבד מדי.
4. עוברים לרב פעמי
חד פעמי אמנם נמצא בשימוש רק רגע קצר, אבל לרוב יישאר כפסולת בעולם לעולמי עד. אל תלקו את עצמכם על טייק-אווי בסוף יום ארוך או סתם כשבא לכם להתפנק. אבל אם אתם קונים כל יום קפה בדרך לעבודה או אורזים ארוחת צוהריים - תצמידו להרגל הזה כלי רב פעמי איכותי שיחסוך עשרות קילו של פסולת בשנה, לא ידרוש מכם ויתור על ההרגלים הקיימים ואפילו יעטוף אותם באריזה שאתם אוהבים.
שקית רב פעמית תחסוך 300 שקיות פלסטיק שלעולם לא יתכלו!
5. סבלנות וחמלה
ההרגל הכי חשוב לייצר ולהתמיד בו, הוא לשמוח ולהתרכז בכל מה שכן הצלחנו לעשות. חיים בני קיימא, מבקשים מאיתנו סבלנות וחמלה. חוויה חיובית בדרך היא חלק בלתי נפרד מהיכולת שלנו להתמיד ולהמשיך לבחור בטוב.
יערה בנבנישתי
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button