"עולם המחול והתרבות קפא, אין לנו איפה להופיע, והריקוד הוא הדרך הטבעית שלנו להגיע לאנשים", מספרות הרקדניות אורין זבולון ומיה סגל, שהפכו במהלך המלחמה למפיקות מופע המחול "כתמים" של הכוריאוגרף יניב כהן, המתגורר ב־20 השנה האחרונות בנורווגיה.
הכל החל מפוסט שפירסם כהן ברשתות, כשהגיע לביקור מולדת באותו סוף שבוע נורא. "הוא כתב שהוא רוצה להביא את המופע שהוא יצר בתקופת הקורונה. המטרה היא לשמח ילדים בגילים קטנים, שפחות מבינים את הסיטואציה שמתרחשת עכשיו במדינה, לתת להם נקודת אור בכל החושך הזה", מסבירה זבולון.
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
הילדים צופים במופע
(צילום: פרטי)
השתיים התגייסו מיד וצירפו עוד שמונה רקדנים בהתנדבות מלאה. "שבוע אחרי המלחמה כבר נכנסנו לחדר חזרות, הודות לסטודיו שמרכז ביכורי העיתים נתן לנו ללא עלות. הלהקה שהוקמה הייתה צריכה ללמוד את הכוריאוגרפיה ב־48 שעות, וביום שלישי כבר ערכנו הופעה ראשונה מול משפחות המפונים. מאז הספקנו לחרוש את הארץ", הן מספרות. "דיברנו עם פסיכולוג טראומה כדי לעשות התאמות למופע. כל השירים הם בעברית וגם יותר מרגיעים, שינינו גם חלקים מהריקוד וגם חלק מהתלבושות".
ארבעת הכתמים הצבעוניים במופע בן 20 הדקות גורמים לילדים להרגיש בנוח עם מי שהם ועם מה שהם רוצים לעשות – לשבת, לרקוד, להצטרף או רק להסתכל. היצורים הצבעוניים מופיעים בצורה שמאפשרת לילדים להגיב באופן ישיר ואינטואיטיבי ללא שיפוטיות. הרעיון הוא שהילדים יוכלו לקום, להצטרף לחלל ולרקוד אם ירצו, ויוכלו להגיב באיזו דרך שהם רוצים. "אנחנו רוצות לייצר לילדים שעברו חוויה קשה מרחב בטוח. זה מחמם את הלב, אבל כדי שנוכל להמשיך להופיע ולשמח אנחנו נצטרך עזרה במימון, רוצות להגיע לכמה שיותר אנשים ומקומות", מבקשות זבולון וסגל.
לפרטים - יניב כהן: 052-3459202, מיה סגל: 054-2497557