עמותת הגל שלי לקידום נוער בסיכון הקימה תכנית חירום אשר מעניקה מענה לנוער וצעירים מתמודדי טראומה.
"מרכזי חירום" של הגל שלי הפועלים מידי יום באופן שיטתי ויומיומי ברצף עם מפונים מעוטף עזה ומהדרום והם גדלים מידי יום ונמצאים בנחשולים, שפיים, מעגן מיכאל וגעש, עם כבר מעל 100 נערות ונערים המגיעים אליהם מידי יום כדי לרפא את הגוף והנפש.
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
עשרות רבות של חברי וחברות צוות, מדריכים, מטפלים ומתנדבים מאיישים את המרכזים באופן רציף
(צילום: באדיבות עמותת הגל שלי)
המשתתפים מגיעים מכפר עזה, אשקלון, כרמייה, מושב פטיש, אשדוד, שדרות, ונוספים. באחרונה הצטרפו גם מהצפון מפנימיית נירים ומשאר יישוב.
עשרות רבות של חברי וחברות צוות, מדריכים, מטפלים ומתנדבים מאיישים את המרכזים באופן רציף, כדי להעניק אוזן קשבת, כתף תומכת ופעילות חינוכית איכותית כדי לסייע ולו במעט עם חוסר הוודאות, המראות הקשים, הקרובים אליהם שכבר אינם והיציבות שאיננה.
למעשה כבר שנים עמותת הגל שלי מפעילה תכנית ייחודית לפוסט טראומה המשתמשת בגלישת גלים ככלי טיפולי. נוכח המצב הם ערכו התאמות נדרשות ומרחיבים את התכנית מידי יום נוכח הצורך רב והפניות רבות.
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
לייצר חוויות ושיח באמצעות גלישת גלים
(צילום: באדיבות עמותת הגל שלי)
הנוער איתו הם פועלים חוו אירועים המוגדרים כטראומטיים, אם כי אף אחד מהם לא מוגדר עדיין פוסט - טראומטי (מינימום חודש מרגע האירוע). חשוב לדעת כי אנחנו נמצאים בחלון זמן ייחודי, בו אנו כחברה יכולים לסייע לנוער על ידי התערבויות יעילות ואפקטיביות. עמותת הגל שלי מאמינה בלב שלם כי התכנית תסייע להם למצוא כוחות חדשים ולשים את האירוע, קשה ככל שיהיה כזיכרון ולא כטראומה ובכך להצליח לחזור ולתפקד.
ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת הגל שלי: "מטרת ההקמה של מרכזי חירום עבור בני הנוער אשר חלקם יצאו מתופת היא לאפשר לפרוק ולייצר חוויות ושיח באמצעות גלישת גלים בעזרת תוכנית 'כלים מהגלים'. תכנית ייחודית למתמודדי טראומה. המטרה היא לסייע לנערים/ות להרגיש במקום בטוח ורגוע במרחב הפתוח - בים. עבודה עם כוחות חיוביים בטבע. שם אפשר לעצור, להתבונן, לעקל וגם לשתף ולהתחבר לרגשות שמציפים אותנו בימים האלו. בעזרת התוכנית הייחודית הזו, שאותה אנו מקיימים כבר שנים גם עם אגף השיקום של משרד הביטחון למתמודדי PTSD, היא לתת סיוע מיידי למי שמתמודד עם טראומה קיצונית. אנו מאמינים כי הטיפול המיידי שאנו מעניקים לנערים/ות שחוו טראומה קשה, יקטין משמעותית את הנזק הנפשי ויאפשר לבני הנוער לקבל כלים כיצד להתמודד".
טלפון: 03-6029293
מייל: office@hagalsheli.co.il