בשיטוט הבלתי פוסק ברחבי הפיד באינסטגרם נתקלתי בין שלל יוזמות ההתנדבות המרגשות, שצצות כמו פטריות אחרי הגשם מאז פרוץ הלחימה, באחת שצדה את עיניי. "לכל משתתפי פסטיבל נובה, חברים וקרוביהם נפתח מרחב מרפא במושב בית יצחק. בואו להיות ביחד כדי לקבל מענה ראשוני עוטף ומקצועי", נכתב. "בואו להיות ביחד בימים אלו במרחב מחבק ועיניים טובות דרך מעגלי שירה ושיתוף, מרחב שקט ומפגשים טיפוליים במרחב מאפשר ומקצועי".
בשיחה עם ניסים שביט, מנחה מסעות ללוחמים שמשתחררים בשגרה, שהפך למנהל המקום בשבוע האחרון, הוא מספר על היוזמה שנותנת מענה לניצולי המסיבה. "מי שיזמה את הקמת המרחב היא ד"ר לייה נאור, מטפלת רגשית שהקימה את 'דרכים לדעת', חניכה וטיפול באמצעות הטבע, ויחד עם בחור מדהים בשם רענן אריזון, שתרם את השטח בבית יצחק וכל הלוגיסטיקה, יכולנו לצאת לדרך".
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
יוזמה שנותנת מענה לניצולי המסיבה
(צילום: רענן אריזון, נסים שביט)
"מרחב ריפוי", נקרא המתחם באזור השרון שפותח את שעריו בעשר בבוקר למשך 12 שעות לפחות, ומציע פינות מנוחה, מטפלים מקצועיים לטיפול בטראומה, טיפולי גוף וטיפול נפשי. הודות לרשתות החברתיות וקול קורא שהוציאו דרך העיריות ומועצות מקומיות החלו לזרום למקום מאות אנשים. "המרחב הוקם עבור האנשים שהיו בפסטיבל וראינו שאין להם מענה טיפולי, וגדל למעגלים נוספים כמו המשפחות והחברים שלהם וגם אנשי הדרום שמגיעים אלינו ומקבלים אצלנו את התמיכה הרגשית והנפשית שהם כה זקוקים לה. הקמנו מרחב פתוח ובטוח יחד עם עוד גוף בשם 'חוף מבטחים' שחברו אלינו", מוסיף שביט.
איך זה עובד בעצם? "יש לנו מענה לכל הצרכים לאנשים שעברו טראומה. מי שבא אלינו מבין ויודע שהוא צריך לשחרר ולדבר - זה יכול להיעשות באופן פרטני בשיחות אחד על אחד או באחת מהשיחות הקבוצתיות שקורות ברחבי המתחם מדי יום. אנשים פשוט באים ומברכים שיש מקום כזה. אנחנו מציעים במקום טיפולים אלטרנטיביים, טיפול דרך אמנות, שיאצו, מוזיקה. מאז שיצאנו לדרך נוצר לנו מאגר של עשרות מטפלים ואנשים שרק מחכים להתנדב ושאנחנו נפעיל אותם".
איך אתה מסביר את רוח ההתנדבות הענפה שאנחנו רואים במדינה בימים אלה? "אני לא חושב שראינו אף פעם משהו בסדר גודל כזה במדינה. זו אחת השעות הכי יפות של עם ישראל. בהיעדר מנהיגות צצים הרבה מנהיגים קטנים בחברה. יש חיבור ויש יחסים בין כולם. הערבות ההדדית שכה חשובה באחת הצרות הגדולות שקרו לנו במדינה".
יצירת קשר: זוהר - 052-2256160,
ניסים שביט - 054-5438011