ימים ספורים לפני יום הולדתה ה-21, סגן עמית איטח בילתה את חופשת סוף השבוע שלה עם בן זוגה שחר קחילה, לוחם בצנחנים. בלילה שבין שבת לראשון, 6-5 בפברואר, הם יצאו מסרט ונסעו עם חברם ים, שנהג ברכב, בחזרה לביתו של קחילה בקיבוץ אילון. באותו זמן, יצא ממסיבה ביישוב גורן עו"ד ראפע אסלאן, בן 29, תושב נהריה ובנו של "פייסל הגדול", הבעלים של מרכז הקניות הגדול בכניסה לעיר. שני כלי הרכב התנגשו חזיתית מול הכניסה ליישוב יערה: איטח נהרגה במקום, ושני חבריה נפצעו קשה.
אסלאן יצא מרכבו כמעט ללא פגע, אבל בזירה הוא לא נשאר יותר מזמן קצר. היה מי שעזר לו. זמן מה לאחר מכן הגיע לבית חולים אחיו הצעיר נאסר, וסיפר שהוא היה זה שנהג בג'יפ שהיה מעורב בתאונה. גרסתו מעוררת סימני שאלה רבים בקרב השוטרים. במשך חודש שלם אחרי התאונה ראפע הסתתר. אביו המפורסם התערב לבסוף, ואז החלה הדרמה המשפטית שנמשכת עד היום.
שלושת פרקי "הנסיעה האחרונה של עמית", סדרה תיעודית חדשה מבית ynet, חוזרים אל אותו לילה טראגי, ואל האירועים שהתרחשו בעקבותיו. בפרק האחרון, טוען עורך דינו של אסלאן, השופט בדימוס משה גלעד, כי לא הוא זה שנהג ברכב בזמן התאונה - זאת למרות העדויות הרבות לכך. בנוסף, פסיקה בתיק אחר עשויה לחזק את סיכוייו של אסלאן לזיכוי מעבירה של הפקרה. תמי איטח, אמה של עמית ז"ל, מתקשה להתמודד עם הפלונטר המשפטי: "הבן אדם הזה לקח מאיתנו את האוצר היקר מכול, הוא המיט עלינו אסון. הרס לי את החיים". צפו בפרק השלישי והאחרון בסדרה בנגן הווידאו שבראש הכתבה. שני הפרקים הראשונים זמינים לצפייה כאן: