בימים של הירתמות חברתית בהיקפים רחבים, ישנה חברה שמצליחה לתרום פעמיים לשתי אוכלוסיות שונות שזקוקות לה - גם הצד הנותן מרוויח וגם הצד המקבל.
דודו לוין, בן 53 מכרמיאל, משמש כיום מנכ"ל "אקולוגיה לקהילה מוגנת". לוין הוא אבא לשלוש בנים, אשר שניים מתוכם אובחנו על הרצף האוטיסטי ברמות תפקוד ומורכבות שונה. החזון של המיזם שלו הוא לפתח תפיסה לאומית לפיתוח סביבתי, רווחה, בריאות, כלכלה וחינוך, שיהווה בסיס לשינוי תפיסה בחברה הישראלית לגבי מקומו של האחר בה, באמצעות שילוב בעבודה עם תרומה ייחודית למשק ולאיכות הסביבה שתוביל לראייה חדשה על "השונה" ולקיום אינטגרציה אמיתית בין כלל החברה לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. כעת, הם מושיטים יד לתושבי הדרום ומעוניינים לתרום להם מציוד המחשוב אותו הם משמישים במיזם שלהם.
1 צפייה בגלריה
הווסטים הסגולים
הווסטים הסגולים
מיזם חברתי-אקולוגי פורץ דרך. לוין
(צילום: אקולוגיה לקהילה מוגנת)
"אקולוגיה לקהילה מוגנת" הינה מיזם חברתי-אקולוגי פורץ דרך ומקדמת אג'נדה שמהותה להפוך "נטל אקולוגי לנכס חברתי". "אקולוגיה" שואפת באופן מתמיד להעסיק עובדים עם מוגבלות אשר יובילו את תחום מחזור הפסולת האלקטרונית במדינת ישראל בתעשייה ברת קיימא וביחסי עובד-מעביד מלאים. כיום מועסקים בחברה כ-90 עובדים מתוכם כ-80% עם מוגבלות, הן מוגבלויות נפשיות, פיזיות, חושיות וקוגניטיביות ברמות תפקוד שונות, חוצה מגדרים וחוצה מגזרים. עובדים אלו עוסקים בפעילות של טיפול בפסולת אלקטרונית וחידוש ציוד מיחשוב שיצאו מכלל שימוש.
לוין מספר על העשייה שלהם במיזם: "במסגרת העבודה במפעל, מוצרי האלקטרוניקה והחשמל מפורקים וממוינים - הרכיבים ברי ההשמשה מורכבים מחדש לטובת מחשבים מחודשים שנמכרים לציבור במחירים מוזלים במיוחד, של כמה מאות שקלים, עבור ערכת מחשב מלאה עם מסך, מקלדת ועכבר. בימים אלו, כשאנו כואבים ומבכים את מותם הבלתי נתפס של הנרצחים, דואגים לשלומם של החטופים ומתפללים להחלמה מהירה של הפצועים, כמו כל ישראלי - גם ב'אקולוגיה לקהילה מוגנת' רוצים לקחת חלק במאמץ לשיקום יישובי העוטף".
"עובדי המפעל ישמחו לקבל ציוד מיחשוב ומכשירי חשמל שיצאו מכלל שימוש, בעיקר מחברות וארגונים גדולים. מוצרי החשמל וציוד המיחשוב ייאספו למפעל על ידנו, שם יעברו מיון, חלקם יתוקנו וייתרמו לתושבי העוטף ואלו שיצאו מכלל שימוש, ימוחזרו כראוי. כך, נמשיך ליצור תעסוקה לעובדים עם צרכים מיוחדים וגם נתרום לתושבי עוטף עזה. אם יש ברשותכם פסולת אלקטרונית, אנחנו רוצים אותה. לתיאום איסוף אפשר ליצור קשר בטלפון 04-6129999".