כשמגפת הקורונה הכניסה את העולם לסגר, המנון בהשפעת גוספל, בשפתם של בני הזולו החיים בדרום אפריקה, הפגיש בין אנשים ברשת, רומם את רוחם והפך מיד לתופעה עולמית.
השיר "ג'רוזלמה" זכה ליותר מ-230 מיליון צפיות ביוטיוב בפחות משנה - ופיתה רבים לנסות ולחקות את צעדי הריקוד בקליפ. "התגובות היו מטורפות", סיפר האמן הדרום אפריקני בן ה-24 מאסטר קיי. ג'י, שכתב וביצע את השיר יחד עם הזמרת נומסבו זיקודה.
1 צפייה בגלריה
מאסטר קיי. ג'י  ג'רוזלמה  המנון הקורונה אגם מלאווי
מאסטר קיי. ג'י  ג'רוזלמה  המנון הקורונה אגם מלאווי
"המנון הקורונה". מאסטר קיי. ג'י בפסטיבל באגם מלאווי
(צילום: AFP)
"אתגר ריקוד הג'רוזלמה" הפך ויראלי ואלפים ברחבי העולם פרסמו סרטונים שבהם הם מחקים את תנועות הריקוד. עובדי רפואה, חיילים, אנשי דת, סועדים במסעדות אירופאיות מהודרות ואפילו התזמורת הפילהרמונית של קייפטאון – נראה שכולם רצו להשתתף.
לוסיוס באנדה, מארגן הפסטיבל השנתי למוזיקה על שפת אגם מלאווי, אמר ש"ג'רוזלמה הפך להמנון הקורונה" – מקור לשמחה בזמנים קודרים. השיר זכה ביום ראשון בפרס המוזיקה של MTV אירופה למופע האפריקני הטוב ביותר לשנת 2020.
מאסטר קיי. ג'י, ששמו האמיתי הוא קגאוגלו מואגי, אמר שהוא ממשיך בחיים כרגיל למרות ההצלחה העצומה של השיר. "אני לא מרגיש כמו סופרמן. הכול בדיוק אותו דבר", הוא אמר בשבוע שעבר בפסטיבל במלאווי.
המוזיקאי הגרמני רפאל לופרו, שהופיע בפסטיבל, קונן על ההשפעות של מגפת הקורונה על המופעים החיים. "אמרתי לו (למאסטר קיי. ג'י) שאני מצטער שהשיר הזה הפך להצלחה גדולה דווקא עכשיו, כי הוא היה יכול להופיע בכל העולם. אבל הוא אפילו לא ידע שהשיר נמצא במקום הראשון במצעד בגרמניה", אמר לופרו.
הוא הוסיף כי הפעם האחרונה ששיר אפריקני עלה לראש המצעד בארצו הייתה לפני שלושה עשורים. "זה שיר מדהים והוא בחור מדהים", אמר.
ייתכן שאנשים רבים רקדו או זמזמו לצלילי השיר בלי לדעת את משמעות המילים. פירוש המילים: "ירושלים היא ביתי, שמרי עליי, לכי עמי, אל תעזבי אותי – ירושלים היא ביתי, מקומי אינו כאן, ממלכתי אינה כאן".
תומכי המאבק הפלסטיני התייחסו למילים כתיאור הכמיהה של הצעירים הפלסטינים שרוצים להפוך את ירושלים המזרחית לבירת מדינתם העתידית. "פליטים פלסטינים יחזרו יום אחד לארצם הקדומה, למרות משטר האפרטהייד של ישראל", נכתב בציוץ של תנועת ה-BDS. בציוץ נכתב כי סרטון של "צעירי ירושלים" רוקדים לצלילי השיר מוקדש ל"חברינו בדרום אפריקה".