3 צפייה בגלריה
 מנדלבליט ודרעי
 מנדלבליט ודרעי
מנדלבליט ודרעי
(צילום: AP, אלכס קולומויסקי)
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע בימים הקרובים על העמדתו לדין של שר הפנים אריה דרעי בכפוף לשימוע. ככל הנראה, החשד לשוחד נגדו הוסר. לפי המסתמן, האישומים נגד דרעי יהיו פחותים יחסית, ככל הנראה בגין עבירות מס. בהמשך תינתן לדרעי הזדמנות אחרונה לשנות את ההחלטה בשימוע.
3 צפייה בגלריה
יפה דרעי בלהב 433, מאי 2017
יפה דרעי בלהב 433, מאי 2017
יפה דרעי בלהב 433, מאי 2017
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
השר דרעי חוזר לביתו אחרי חקירה, מאי 2017
השר דרעי חוזר לביתו אחרי חקירה, מאי 2017
השר דרעי חוזר לביתו אחרי חקירה, מאי 2017
(צילום: גיל יוחנן)
החקירה הגלויה בפרשה, שהחלה באפריל 2016 והסתיימה בנובמבר 2018, החלה בתום חקירה סמויה של המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון, שהעלתה חשד להתנהגות חריגה בחשבונות הבנק של דרעי ובני משפחתו.
החוקרים הבחינו אז לכאורה בהעברות של סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים למשפחתו של השר, חלקן לפני חזרתו לפעילות פוליטית וחלקן אחריה. החקירה התנהלה על-ידי צוות משותף של יחידת להב 433 יחד עם רשות המיסים, ובליווי פרקליטים מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

מנדלבליט יפרסם את החלטתו יותר משנתיים אחרי סיום חקירת המשטרה בפרשה, שקבעה כי יש ממצאים ראייתיים לשורת עבירות - בהן מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר, העלמות מס והלבנת הון. מתוקף תפקידו, מנדלבליט הוא שמחליט אם להעמיד לדין שרים ולא הפרקליטות.
דרעי עצמו נחקר באזהרה לראשונה ב-2017. המשטרה בדקה חשד שלפיו אנשי עסקים שונים העבירו לדרעי מאות אלפי שקלים, והחוקרים בחנו גם עסקאות למכירה ולרכישה של מגרשים בירושלים ובספסופה, את הצהרותיו של דרעי ליו"ר הכנסת ומבקר המדינה, דיווחים חסרים בהצהרות ההון לרשויות המס ועוד.
לפי המשטרה אז, ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים, בעקבות התנהלותו בעניין איש עסקים בזמן כהונתו כשר. כמו כן, לטענת המשטרה, החקירה ביססה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ושבועת שקר בתצהירים כוזבים שהגיש דרעי למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו.