אשת עסקים שמכונה "מלכת הפפראצי של צרפת" נעצרה ביום חמישי, במסגרת חקירת פרשת "מזוודות הכסף" שבה הסתבך הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי.
3 צפייה בגלריה
מישל "מימי" מרשאן
מישל "מימי" מרשאן
מישל "מימי" מרשאן
(צילום: AFP)
"מזוודות הכסף" היא אחת מכמה פרשות שחיתות שמלוות את הנשיא לשעבר סרקוזי. זיאד טקדין, איש עסקים צרפתי-לבנוני בן 70, הוא אחד העדים המרכזיים בפרשה. טקדין היה מקורב למשטר של שליט לוב מועמר קדאפי, שנרצח ב-2011 על ידי המורדים ששמו סוף לשלטונו הממושך. טקדין סיפר בחקירה שהוא העביר מזוודות עם 5 מיליון אירו במזומן מטריפולי לראש הסגל של סרקוזי, ב-2006 וב-2007, כדי לסייע במימון קמפיין הבחירות שלו. סרקוזי הכחיש בתוקף את הטענה של טקדין.
בנובמבר התראיין טקדין למגזין הצרפתי Paris Match. בריאיון הבלעדי שינה טקדין את גרסתו וחזר בו מהדברים. סרקוזי הופיע בטלוויזיה לאחר מכן והצהיר כי "האמת יצאה לאור". בחקירה שנערכה לטקדין בינואר הוא אמר לחוקרים שהמגזין סילף את דבריו. "העיתון שייך לאחד החברים של סרקוזי, הם עיוותו את מה שאמרתי", טען טקדין בפני החוקרים.
3 צפייה בגלריה
 עורכת דינה של מרשאן: תעמוד לדין על הדחת עד
 עורכת דינה של מרשאן: תעמוד לדין על הדחת עד
עורכת דינה של מרשאן: תעמוד לדין על הדחת עד
(צילום: AFP)
בעקבות הדברים שאמר טקדין בחקירה עצרה צרפת ביום חמישי את מישל "מימי" מרשאן ואת פרנסואה דה לבאר. מרשאן בת ה-74, "מלכת הפפראצי", היא הבעלים של סוכנות BestImage. היא נחשבת לדמות בכירה בעולם התקשורת והבידור של צרפת ולמקורבת לאישים בכירים, בהם הנשיא עמנואל מקרון ורעייתו בריג'יט. מרשאן עזרה לארגן את הריאיון של טקדין, ובכתבה פורסמו תמונות של הסוכנות שלה. העצור השני, פרנסואה דה לבאר, הוא כתב Paris Match שריאיין את טקדין.
אתר התחקירים Mediapart – שהיה זה שחשף את מעצרם של מרשאן ודה לבאר – דיווח שהשניים חשודים בניהול מו"מ חשאי עם טקדין, כדי לשכנע אותו לחזור בו מההאשמות נגד סרקוזי. דה לבאר שוחרר ביום חמישי ולא צפוי לעמוד לדין. עורכת דינה של מרשאן אמרה ש"מלכת הפפראצי" תעמוד לדין ותואשם בהדחת עד. עורכת הדין הדגישה שמרשאן פעלה במסגרת תפקידה העיתונאי כדי לאפשר את קיום הריאיון הבלעדי. "כל מה שהיא עשתה היה לארגן את התמונות ואת הריאיון".
3 צפייה בגלריה
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי עם שליט לוב מועמר קדאפי
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי עם שליט לוב מועמר קדאפי
סרקוזי מכחיש שקיבל מיליונים משליט לוב לשעבר
(צילום: רויטרס)
המעצר של מרשאן הוא מכה נוספת לנשיא לשעבר סרקוזי, שהיה בשלטון בין 2007 ל-2012. בשנים האחרונות מלוות את סרקוזי סדרת חקירות ופרשות שחיתות. בחודש מרץ הנשיא לשעבר נידון לשלוש שנות מאסר (רק אחת מהן בפועל) אחרי שהורשע בניסיון לשחד שופט כדי להשיג מידע על אחת החקירות נגדו. סרקוזי מערער על העונש, ולפי AFP לא צפוי להיכנס לכלא.