שוטר ולוחם צה"ל נפצעו הבוקר (רביעי) באורח קל בפיגוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. המחבל נורה לאחר שיצא מהרכב ונוטרל. מצבו בינוני. שלושתם פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
במשטרה ציינו כי המחבל פגע בשניים בזמן שאיישו מחסום משטרתי ורשמו דו"חות, ויצא מרכבו כשהוא מתקדם לעברם עם סכין שלופה. אחד השוטרים הבחין במתרחש וירה בנהג.
8 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
הדיווח על הדריסה התקבל בשעה 08:15. הנהג שנורה הגיע מכיוון חווארה ופגע בשניים שהיו במחסום ורשמו דו"חות למכוניות. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו לשניים טיפול רפואי.
8 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
הנהג שנורה והרכב הפוגע
8 צפייה בגלריה
רכב המחבל
רכב המחבל
רכב המחבל
(צילום: נדב גולדשטיין, tps)

8 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
זירת האירוע
8 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
החובש אביאל ממליה סיפר כי "כשהגענו למקום שני הפצועים, בני 20 ו-23, התהלכו בזירה כשהם בהכרה וסובלים מחבלות קלות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל להמשך טיפול בבית החולים".
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "תושבי השומרון מחזקים את הגיבור שנטרל את המחבל. כשהממשלה נסוגה מריבונות ומגמגמת בנוגע לאחיזה בארצנו אין פלא שהמחבלים של הרשות הפלסטינית אוזרים אומץ ויוצאים לפגע בחיילים ואזרחים. רק עמידה נחושה על זכותנו על הארץ תביא לרגיעה ולשקט".
שר הביטחון בני גנץ מסר כי "‏אני מבקש למסור רפואה שלמה ללוחם צה"ל ולשוטר שנפצעו הבוקר בפיגוע. לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונילחם במפגעים ובמי ששולח אותם. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו להיות ערוכים בכל הגזרות".
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר: "תפילותינו נתונות הבוקר לרפואת השוטר ולוחם צה"ל שנפצעו בפיגוע הדריסה בצומת תפוח. תחזקנה ידי הכוח אשר פעל במהירות במקום על מנת לנטרל את המחבל. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו ונאבק בו ללא פשרות".
חבר הכנסת נפתלי בנט הוסיף כי "במדינת ישראל 2020 משתלם להיות רוצח. אתה מרוויח הון ממשכורות, ואת ביתך לא הורסים. שבענו מילים מראשי הממשלה. הגיע הזמן למעשים. אני קורא לממשלה להפעיל מחדש כבר היום את צו הפסקת המשכורות למחבלים שהפעלתי בהיותי שר הביטחון".
בחמאס כינו את הפיגוע "הירואי" ואמרו כי "האירוע נגד חיילי הכיבוש במחסום זעתרה בעיר שכם הוא המשך המאבק הלאומי של עמנו נגד הכיבוש הציוני. עמנו בגדה המערבית מוכיח פעם נוספת כי פשעי הכיבוש ובהם ההרג, המחסומים, המעצרים היום-יומיים, גדר ההפרדה והפריצות הליליות - כל אלה רק יגבירו את הזעם של ההמון, וישמשו כדלק למהפכה שלא תפסיק עד שתביא לגירוש הכיבוש מכל שטחינו הפלסטיניים".