מערכת הרכבות של יפן נחשבת לאחת המסודרות והמדויקות בעולם. ביפן מייחסים חשיבות רבה לעמידה בזמנים – וחברות הרכבות נאלצות להתנצל גם על איחורים של כמה שניות.
השבוע רכבת של רשת הרכבות המהירות "שינקנסן" הגיעה לתחנה באיחור של דקה - מה שגרם לחברה לפתוח בחקירה. הנהג נדרש לספק הסברים לממונים עליו. בחקירתו סיפר שבמהלך הנסיעה הוא סבל מכאב בטן ונאלץ ללכת לשירותים: הוא ביקש מהכרטיסן – שאינו נהג רכבת מוסמך - להשגיח על המערכת הממוחשבת ששולטת ברכבת.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה שעון ב תחנת רכבת
אילוס אילוסטרציה שעון ב תחנת רכבת
( צילום: shutterstock)
הנהג היה בשירותים כשברכבת היו 160 נוסעים. הוא היה בשירותים במשך שלוש דקות, כשהרכבת נסעה במהירות של 150 קמ"ש. במסיבת עיתונאים ביום חמישי מנהלי החברה התנצלו על התקרית ואמרו שהנושא יטופל כראוי. לפי המנהלים הנהג אמר בחקירה: "לא רציתי לגרום לאיחור ולעצירת הרכבת. לא דיווחתי על זה בגלל שהתביישתי".
הרכבות המהירות של יפן נשלטות על ידי מערכות ממוחשבות, אך הנהגים נדרשים להיות בכוננות כדי להתמודד עם תקלות בלתי צפויות. במידת הצורך הם נדרשים לבלום – או להאיץ את המהירות – כדי להבטיח את שלום הנוסעים ולוודא שהרכבות עומדות בזמנים. נהגים שנתקלים במצב חירום אמורים להיות בקשר עם מרכז הבקרה ולהעביר את הסמכויות לעובד שרשאי לנהוג ברכבת - או לחלופין לעצור את הרכבת בתחנה הקרובה ביותר.