בניגוד לפקודות – חיילים הונחו לבשל במהלך השבת: קבוצת חיילים שאבטחה בסיס ליד גבול מצרים בסוף השבוע סבלה ממחסור חמור באספקת המזון בשל תקלה לוגיסטית של האוגדה האחראית על הגזרה. המזון המועט והגולמי שסופק לחיילים, שאפילו לא כלל חלבונים מן הצומח עבור המשרתים הטבעוניים, הגיע רק בשישי בשעת צהריים מאוחרת - לאחר שהטבחים עזבו את המקום. בנוסף, אספקת המזון הייתה דלה ואילצה חלק מהחיילים להשלים מעט תוספות על-ידי בישול במהלך השבת, גם כדי שיאכלו במהלך השבת.
2 צפייה בגלריה
אוכל צבא בסיס הר קרן צה"ל
אוכל צבא בסיס הר קרן צה"ל
האוכל שהושאר ל-13 החיילים לסוף שבוע שלם
חלק מהחיילים טענו כי "חיילים דתיים הסתפקו באכילת לחם לאורך כל השישי-שבת. אלה לא תקלות חריגות, אלה דברים שמתרחשים לעיתים. אחת החיילות, שנדרשה לבשל לתוך השבת, גם נפצעה במהלך הבישול באורח קל".
מדובר בכוח הגנת בסיסים של חיל התותחנים, שנשלח לשמור על מחנה הר קרן שבאזור קדש ברנע. גורמים צבאיים אמרו כי במוצב נמצאים 13 חיילים במשימת אבטחת מחנה.
מחסור במזון נחשב לחריג בצה"ל, לאחר שורת שיפורים ושדרוגים שהכניסו בשנים האחרונות במרכז המזון של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שכללו הגדלה ניכרת בכמות ובעיקר באיכות האוכל לחיילים, בדגש על הלוחמים. בנוסף, הצבא דאג לפתרונות מגוונים עבור חיילים טבעונים וצמחונים, לשיפור התשתיות במטבחים ובחדרי האוכל ולהנגשה חזותית חדישה יותר של הארוחות.
2 צפייה בגלריה
חייל אילוס אילוסטרציה
חייל אילוס אילוסטרציה
ארכיון
(gettyimages)
בנוסף לכל אלה, במרכז המזון מפעילים חמ"ל תלונות קבוע לבעיות נקודתיות. בעיות כפי שאירעו ללוחמי התותחנים מתרחשות בעיקר בבסיסים נידחים או במוצבים קטנים ומרוחקים, שבהם הכוח הוא זמני או מגיע לימים בודדים, כמו במשימות הגנת יישובים או מחנות.
מדובר צה"ל נמסר: "האירוע מתוחקר. עקב פערי כוח אדם במטבח בסוף השבוע, התבצעה מראש משיכת מזון חם ויבש מבסיס סמוך. מתחקיר ראשוני עולה כי המפקד ששימש כתורן בבסיס חילק את המזון בצורה שגויה, וכתוצאה מכך המזון החם לא הספיק למהלך סוף השבוע - ולכן החליט המפקד לבשל לחיילים במהלך השבת בניגוד לפקודות. הפקודות יחודדו לכלל המפקדים, כדי למנוע מקרים דומים בעתיד".